V září roku 2017 odešel technický odborník Marcin Budkowski ze služeb FIA k Renaultu, před měsícem zase bezpečnostní delegát Laurent Mekies opustil svůj post a skončil ve stáji Ferrari. Tyto odchody se pochopitelně nesetkaly vždy s kladným přijetím.
Velké nebezpečí vidí v tomto trendu šéf týmu Sauber Frédéric Vasseur. Dle jeho slov se lze obávat, že trend odpovědných pracovníků FIA opouštějících svá místa a mířících do funkcí v jednotlivých týmech by mohl vyvolat určité klima nedůvěry. Podle Vasseura se nyní týmy musejí zabývat otázkou, kolik informací o výzkumu a vývoji měli takoví pracovníci od FIA k dispozici.
"Pokud jim nebudeme moci věřit, bude to problém, protože ve vztahu k FIA musíme být velmi otevření. Musíme se jich zeptat, jak se skutečně věci mají. Pokud se jich budeme obávat, bude to začátek »nepořádku« v F1," varoval Vasseur.
Momentálně mají pracovníci, kteří byli zaměstnáni u FIA a hodlají přejít na nějakou pozici v týmu, tříměsíční "ochrannou lhůtu", než do nové funkce mohou nastoupit. Tak je to akceptováno švýcarským právním systémem. Co se týče případů Budkowskiho a Mekiese, týmy Renault resp. Ferrari dobrovolně tuto lhůtu navýšily na půl roku. Nicméně Vasseur poukázal na fakt, že takoví pracovníci mají stále hluboké znalosti v oblastech, které se týkají všech týmů.
"Dobře se mi vybavuje situace s Marcinem. Ještě dva týdny před svým odchodem byl přítomen u větrných tunelů. Laurent byl zase zainteresován u všech klíčových detailů každého vozu. I kdyby se věnoval především bezpečnosti, dobře zná potřebné struktury. Je škoda, že nemůžeme dosáhnout situace, aby FIA mohla tyto odpovědné pracovníky udržet ve svých řadách," dodává Vasseur.
Ovšem ani v týmu Sauber nepanuje jednotné stanovisko, což naznačil technický ředitel švýcarské stáje Jörg Zander. "Samozřejmě, že si budete bránit svůj vlastní vývoj, ale je třeba vše vidět v širších souvislostech. Což znamená i pohled ze strany zaměstnavatele a zaměstnance. Nemůžeme se chovat jako blázni, když někdo chce pracovat pro tým, tak to udělá bez ohledu na smlouvu," prohlásil Zander v rozhovoru pro Speed Week.
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.