V září roku 2017 odešel technický odborník Marcin Budkowski ze služeb FIA k Renaultu, před měsícem zase bezpečnostní delegát Laurent Mekies opustil svůj post a skončil ve stáji Ferrari. Tyto odchody se pochopitelně nesetkaly vždy s kladným přijetím.
Velké nebezpečí vidí v tomto trendu šéf týmu Sauber Frédéric Vasseur. Dle jeho slov se lze obávat, že trend odpovědných pracovníků FIA opouštějících svá místa a mířících do funkcí v jednotlivých týmech by mohl vyvolat určité klima nedůvěry. Podle Vasseura se nyní týmy musejí zabývat otázkou, kolik informací o výzkumu a vývoji měli takoví pracovníci od FIA k dispozici.
"Pokud jim nebudeme moci věřit, bude to problém, protože ve vztahu k FIA musíme být velmi otevření. Musíme se jich zeptat, jak se skutečně věci mají. Pokud se jich budeme obávat, bude to začátek »nepořádku« v F1," varoval Vasseur.
Momentálně mají pracovníci, kteří byli zaměstnáni u FIA a hodlají přejít na nějakou pozici v týmu, tříměsíční "ochrannou lhůtu", než do nové funkce mohou nastoupit. Tak je to akceptováno švýcarským právním systémem. Co se týče případů Budkowskiho a Mekiese, týmy Renault resp. Ferrari dobrovolně tuto lhůtu navýšily na půl roku. Nicméně Vasseur poukázal na fakt, že takoví pracovníci mají stále hluboké znalosti v oblastech, které se týkají všech týmů.
"Dobře se mi vybavuje situace s Marcinem. Ještě dva týdny před svým odchodem byl přítomen u větrných tunelů. Laurent byl zase zainteresován u všech klíčových detailů každého vozu. I kdyby se věnoval především bezpečnosti, dobře zná potřebné struktury. Je škoda, že nemůžeme dosáhnout situace, aby FIA mohla tyto odpovědné pracovníky udržet ve svých řadách," dodává Vasseur.
Ovšem ani v týmu Sauber nepanuje jednotné stanovisko, což naznačil technický ředitel švýcarské stáje Jörg Zander. "Samozřejmě, že si budete bránit svůj vlastní vývoj, ale je třeba vše vidět v širších souvislostech. Což znamená i pohled ze strany zaměstnavatele a zaměstnance. Nemůžeme se chovat jako blázni, když někdo chce pracovat pro tým, tak to udělá bez ohledu na smlouvu," prohlásil Zander v rozhovoru pro Speed Week.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.