V září roku 2017 odešel technický odborník Marcin Budkowski ze služeb FIA k Renaultu, před měsícem zase bezpečnostní delegát Laurent Mekies opustil svůj post a skončil ve stáji Ferrari. Tyto odchody se pochopitelně nesetkaly vždy s kladným přijetím.
Velké nebezpečí vidí v tomto trendu šéf týmu Sauber Frédéric Vasseur. Dle jeho slov se lze obávat, že trend odpovědných pracovníků FIA opouštějících svá místa a mířících do funkcí v jednotlivých týmech by mohl vyvolat určité klima nedůvěry. Podle Vasseura se nyní týmy musejí zabývat otázkou, kolik informací o výzkumu a vývoji měli takoví pracovníci od FIA k dispozici.
"Pokud jim nebudeme moci věřit, bude to problém, protože ve vztahu k FIA musíme být velmi otevření. Musíme se jich zeptat, jak se skutečně věci mají. Pokud se jich budeme obávat, bude to začátek »nepořádku« v F1," varoval Vasseur.
Momentálně mají pracovníci, kteří byli zaměstnáni u FIA a hodlají přejít na nějakou pozici v týmu, tříměsíční "ochrannou lhůtu", než do nové funkce mohou nastoupit. Tak je to akceptováno švýcarským právním systémem. Co se týče případů Budkowskiho a Mekiese, týmy Renault resp. Ferrari dobrovolně tuto lhůtu navýšily na půl roku. Nicméně Vasseur poukázal na fakt, že takoví pracovníci mají stále hluboké znalosti v oblastech, které se týkají všech týmů.
"Dobře se mi vybavuje situace s Marcinem. Ještě dva týdny před svým odchodem byl přítomen u větrných tunelů. Laurent byl zase zainteresován u všech klíčových detailů každého vozu. I kdyby se věnoval především bezpečnosti, dobře zná potřebné struktury. Je škoda, že nemůžeme dosáhnout situace, aby FIA mohla tyto odpovědné pracovníky udržet ve svých řadách," dodává Vasseur.
Ovšem ani v týmu Sauber nepanuje jednotné stanovisko, což naznačil technický ředitel švýcarské stáje Jörg Zander. "Samozřejmě, že si budete bránit svůj vlastní vývoj, ale je třeba vše vidět v širších souvislostech. Což znamená i pohled ze strany zaměstnavatele a zaměstnance. Nemůžeme se chovat jako blázni, když někdo chce pracovat pro tým, tak to udělá bez ohledu na smlouvu," prohlásil Zander v rozhovoru pro Speed Week.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.