Tradičně po konci sezóny týmy začínají uzavírat nové partnerské dohody. Letos to vypadá na nemalé změny.
Španělská média totiž začala spekulovat o odchodu Banco Santander od Ferrari. Tradiční banka ze španělské Kantábrie, která byla založena před více jak 150 lety, sponzorovala Maranello od roku 2010, kdy ke stáji nastoupil Fernando Alonso.
Každoročně Santander do týmové kasičky přispěl 40 miliony eur. Poté, co Alonso před třemi lety opustil Ferrari, španělská banka prodloužila kontrakt do konce roku 2017. Nyní to ale vypadá, že Santander nebude v příštím roce figurovat jako jeden z hlavních sponzorů. Je ale možné, že stále tým bude finančně podporovat - ale v menší míře. Santander bude údajně svůj marketingový rozpočet investovat více do fotbalu.
O něco pozitivnější je situace u McLarenu, který má pro příští rok nemalé ambice díky rozvázání vztahu s Hondou. Je tomu pár dní, co tým z Wokingu uzavřel dohodu s Alonsovo módní firmou Kimoa, která se zaměřuje primárně na volnočasovou módu kalifornského stylu.
Mnohem zajímavější ale je rýsující se dohoda s brazilským petrolejovým gigantem Petrobras. Brazilská média berou tento kontrakt za uzavřený. Napovídá tomu i situace ve Formuli 2, kde bude v příštím roce jezdit junior McLarenu Lando Norris po boku Brazilce Sérgia Sette Câmara, který je Petrobrasem financován.
Petrobras již z Formule 1 známe, jelikož patřil mezi hlavní sponzory Williamsu v letech 1998 až 2008. V roce 2014 bylo toto partnerství na menší úrovni znovu obnoveno.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.