Tradičně po konci sezóny týmy začínají uzavírat nové partnerské dohody. Letos to vypadá na nemalé změny.
Španělská média totiž začala spekulovat o odchodu Banco Santander od Ferrari. Tradiční banka ze španělské Kantábrie, která byla založena před více jak 150 lety, sponzorovala Maranello od roku 2010, kdy ke stáji nastoupil Fernando Alonso.
Každoročně Santander do týmové kasičky přispěl 40 miliony eur. Poté, co Alonso před třemi lety opustil Ferrari, španělská banka prodloužila kontrakt do konce roku 2017. Nyní to ale vypadá, že Santander nebude v příštím roce figurovat jako jeden z hlavních sponzorů. Je ale možné, že stále tým bude finančně podporovat - ale v menší míře. Santander bude údajně svůj marketingový rozpočet investovat více do fotbalu.
O něco pozitivnější je situace u McLarenu, který má pro příští rok nemalé ambice díky rozvázání vztahu s Hondou. Je tomu pár dní, co tým z Wokingu uzavřel dohodu s Alonsovo módní firmou Kimoa, která se zaměřuje primárně na volnočasovou módu kalifornského stylu.
Mnohem zajímavější ale je rýsující se dohoda s brazilským petrolejovým gigantem Petrobras. Brazilská média berou tento kontrakt za uzavřený. Napovídá tomu i situace ve Formuli 2, kde bude v příštím roce jezdit junior McLarenu Lando Norris po boku Brazilce Sérgia Sette Câmara, který je Petrobrasem financován.
Petrobras již z Formule 1 známe, jelikož patřil mezi hlavní sponzory Williamsu v letech 1998 až 2008. V roce 2014 bylo toto partnerství na menší úrovni znovu obnoveno.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.