Aston Martin nabral několik lidí se zkušenostmi z F1 a pokračuje ve vyhodnocování svého vstupu do tohoto šampionátu jako dodavatel motorů. Ty zřejmě budou i po roce 2021 obsahovat MGU-H.
Od roku 2018 se Aston Martin stane hlavním sponzorem Red Bullu, dále s ním tak posiluje své vztahy po vytvoření hypervozu Valkyrie. Hodně se zajímá o možnost vstupu do Formule 1 od roku 2021 jako dodavatel pohonných jednotek, podle jeho ředitele Andyho Palmera však musí dojít ke snížení nákladů, aby tento projekt byl životaschopný.
Šéf Red Bullu Christian Horner prohlásil, že je "absolutně otevřený" myšlence, aby jeho tým jezdil s motorem Aston Martin, pokud se ho jejich partner rozhodne postavit.
"Jsem si jistý tím, že technické schopnosti máme. Někteří z lidí, které jsme nedávno nabrali, přicházejí z Ferrari. Znamená to, že máme mozky schopné vyvinout F1 motor. Otázkou je, zda bude strop pro související výdaje dostupný pro společnost, jako je Aston. To je velký rozdíl mezi malou společností a velkými kluky typu Renault či Mercedes," říká Palmer. Mezi jeho konzultanty patří i bývalý šéf oddělení motorů Scuderie, Luca Marmorini.
"Lidé, které jsem nabral, mají minulé vazby na F1 a také na silniční vozy. Teď tedy máme zajímavou směsici technických schopností," pochvaluje si pro Autosport dále ředitel Aston Martinu, který kdysi spolupracoval s Cosworthem a Ricardem.
Při vývoji nové pohonné jednotky podle pravidel pro F1 od roku 2021 by mohl spojit své síly s Cosworthem i McLarenem. FIA společně s FOM vlastnící komerční práva jednala v pátek o různých návrzích potenciálních dodavatelů motorů. Další schůzka Strategické skupiny o nových motorech se má konat 7. listopadu.
Od roku 2021 zřejmě zůstane v současných pohonných jednotkách zachován i motorgenerátor tepelné energie (MGU-H), kterého se Mercedes nechce vzdát, na druhou stranu by ale spousta dílů měla být v rámci zlevnění standardizována.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.