Aston Martin nabral několik lidí se zkušenostmi z F1 a pokračuje ve vyhodnocování svého vstupu do tohoto šampionátu jako dodavatel motorů. Ty zřejmě budou i po roce 2021 obsahovat MGU-H.
Od roku 2018 se Aston Martin stane hlavním sponzorem Red Bullu, dále s ním tak posiluje své vztahy po vytvoření hypervozu Valkyrie. Hodně se zajímá o možnost vstupu do Formule 1 od roku 2021 jako dodavatel pohonných jednotek, podle jeho ředitele Andyho Palmera však musí dojít ke snížení nákladů, aby tento projekt byl životaschopný.
Šéf Red Bullu Christian Horner prohlásil, že je "absolutně otevřený" myšlence, aby jeho tým jezdil s motorem Aston Martin, pokud se ho jejich partner rozhodne postavit.
"Jsem si jistý tím, že technické schopnosti máme. Někteří z lidí, které jsme nedávno nabrali, přicházejí z Ferrari. Znamená to, že máme mozky schopné vyvinout F1 motor. Otázkou je, zda bude strop pro související výdaje dostupný pro společnost, jako je Aston. To je velký rozdíl mezi malou společností a velkými kluky typu Renault či Mercedes," říká Palmer. Mezi jeho konzultanty patří i bývalý šéf oddělení motorů Scuderie, Luca Marmorini.
"Lidé, které jsem nabral, mají minulé vazby na F1 a také na silniční vozy. Teď tedy máme zajímavou směsici technických schopností," pochvaluje si pro Autosport dále ředitel Aston Martinu, který kdysi spolupracoval s Cosworthem a Ricardem.
Při vývoji nové pohonné jednotky podle pravidel pro F1 od roku 2021 by mohl spojit své síly s Cosworthem i McLarenem. FIA společně s FOM vlastnící komerční práva jednala v pátek o různých návrzích potenciálních dodavatelů motorů. Další schůzka Strategické skupiny o nových motorech se má konat 7. listopadu.
Od roku 2021 zřejmě zůstane v současných pohonných jednotkách zachován i motorgenerátor tepelné energie (MGU-H), kterého se Mercedes nechce vzdát, na druhou stranu by ale spousta dílů měla být v rámci zlevnění standardizována.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.