TOP6 týmů Formule 1 napsalo prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi, a CEO F1, Chase Careymu, dopis, ve kterém vyjadřují svoje obavy ohledně odchodu Marcina Budkowského z FIA k Renaultu.
Jen připomeňme, že Budkowski rezignoval na svoji funkci ve FIA minulý týden a poté bylo oznámeno, že míří k Renaultu. Až do bodu své rezignace přitom zůstával Budkowski zasvěcen do důvěrných informací všech týmů, včetně jejich budoucích vývojových nápadů, které jsou obvykle prezentovány FIA ke schválení.
Ostatní týmy byly zděšeny, když se od Charlieho Whitinga dozvěděly, že někdejší aerodynamik Ferrari a McLarenu má s FIA ujednáno jen tříměsíční období, kdy nesmí pracovat v F1 po svém odchodu z FIA. To znamená, že ve své práci může začít už zkraje nového roku. Mohly by tak stihnout signifikantně ovlivnit práce na vozech pro příští rok. Celé téma bylo diskutováno na setkání Strategy Group v Malajsii, do které patří šest předních týmů. Jednání se účastnili Toto Wolff (Mercedes), Christian Horner (Red Bull), Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Paddy Lowe (Williams) a Bob Fernley (Force India). Renault aktuálně náhodou členem této skupiny není.
V dopisu, který je výsledkem tohoto jednání stojí, že týmy by chtěly diskutovat možné důsledky příchodu Budkowského do Renaultu a navrhují, aby pro členy FIA a F1/Liberty platila nová pravidla s mnohem delší dobou, po které budou moci začít pracovat v některém z týmů F1. "Přeji Marcinovi vše dobré, je to dobrý chlapík. Myslím, že pokud se může vrátit zpět do týmu a udělat tam kariéru, tak bych mu nechtěl stát v cestě. Ale jako oficialita FIA, když vytváříte pravidla a vydáváte technické směrnice, tak nemůžete vyjednávat o připojení se k týmu a během třech měsíců se připojit," říká Toto Wolff pro motorsport.com.
"Mohlo by zde dojít ke konfliktu zájmů, což neříkám, že ho nějakým způsobem zneužil, ale měl by zde být určitý druh etické politiky, kterou bychom se všichni řídili. Nechceme, aby se zkompromitoval v pozici, ve které byl hluboce zapojen do vytváření pravidel a na druhou stranu měl pokračující diskuze s týmy. Hádám, že by zde měl být jednoznačný odklad," dodal Wolff.
Bob Fernley z Force Indie k případu dodává: "Nevím, jestli v tomto bodě může být něco uděláno. Ale měli bychom se pravděpodobně podívat dozadu a dopředu. Je pravděpodobně moc brzy na to, abychom ohledně toho dělali nějaká rozhodnutí. Realisticky bychom měli vzít Japonsko stranou a měli bychom určitý prostor pro lepší prodiskutování. Je docela jasné, že jde do Renaultu, takže je zde hrozba. Force Indii to neovlivní tak, jak to očividně ovlivní lidi v Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Ale stále nás to ovlivní a stále jsou tu věci, které děláme."
"Proces v minulosti byl takový, že jste šli za FIA a řekli, že toto věc, o které uvažujete, že byste ji udělali a zeptali se, jak to sedí z jejich strany. A dostali jsme od nich velmi nezaujatou a jasnou instrukci. Problémem je, že pokud se na to nemůžete spolehnout, tak musíte vzít více možností," zakončil Fernley pro motorsport.com.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.