TOP6 týmů Formule 1 napsalo prezidentovi FIA, Jeanu Todtovi, a CEO F1, Chase Careymu, dopis, ve kterém vyjadřují svoje obavy ohledně odchodu Marcina Budkowského z FIA k Renaultu.
Jen připomeňme, že Budkowski rezignoval na svoji funkci ve FIA minulý týden a poté bylo oznámeno, že míří k Renaultu. Až do bodu své rezignace přitom zůstával Budkowski zasvěcen do důvěrných informací všech týmů, včetně jejich budoucích vývojových nápadů, které jsou obvykle prezentovány FIA ke schválení.
Ostatní týmy byly zděšeny, když se od Charlieho Whitinga dozvěděly, že někdejší aerodynamik Ferrari a McLarenu má s FIA ujednáno jen tříměsíční období, kdy nesmí pracovat v F1 po svém odchodu z FIA. To znamená, že ve své práci může začít už zkraje nového roku. Mohly by tak stihnout signifikantně ovlivnit práce na vozech pro příští rok. Celé téma bylo diskutováno na setkání Strategy Group v Malajsii, do které patří šest předních týmů. Jednání se účastnili Toto Wolff (Mercedes), Christian Horner (Red Bull), Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Paddy Lowe (Williams) a Bob Fernley (Force India). Renault aktuálně náhodou členem této skupiny není.
V dopisu, který je výsledkem tohoto jednání stojí, že týmy by chtěly diskutovat možné důsledky příchodu Budkowského do Renaultu a navrhují, aby pro členy FIA a F1/Liberty platila nová pravidla s mnohem delší dobou, po které budou moci začít pracovat v některém z týmů F1. "Přeji Marcinovi vše dobré, je to dobrý chlapík. Myslím, že pokud se může vrátit zpět do týmu a udělat tam kariéru, tak bych mu nechtěl stát v cestě. Ale jako oficialita FIA, když vytváříte pravidla a vydáváte technické směrnice, tak nemůžete vyjednávat o připojení se k týmu a během třech měsíců se připojit," říká Toto Wolff pro motorsport.com.
"Mohlo by zde dojít ke konfliktu zájmů, což neříkám, že ho nějakým způsobem zneužil, ale měl by zde být určitý druh etické politiky, kterou bychom se všichni řídili. Nechceme, aby se zkompromitoval v pozici, ve které byl hluboce zapojen do vytváření pravidel a na druhou stranu měl pokračující diskuze s týmy. Hádám, že by zde měl být jednoznačný odklad," dodal Wolff.
Bob Fernley z Force Indie k případu dodává: "Nevím, jestli v tomto bodě může být něco uděláno. Ale měli bychom se pravděpodobně podívat dozadu a dopředu. Je pravděpodobně moc brzy na to, abychom ohledně toho dělali nějaká rozhodnutí. Realisticky bychom měli vzít Japonsko stranou a měli bychom určitý prostor pro lepší prodiskutování. Je docela jasné, že jde do Renaultu, takže je zde hrozba. Force Indii to neovlivní tak, jak to očividně ovlivní lidi v Mercedesu, Ferrari a Red Bullu. Ale stále nás to ovlivní a stále jsou tu věci, které děláme."
"Proces v minulosti byl takový, že jste šli za FIA a řekli, že toto věc, o které uvažujete, že byste ji udělali a zeptali se, jak to sedí z jejich strany. A dostali jsme od nich velmi nezaujatou a jasnou instrukci. Problémem je, že pokud se na to nemůžete spolehnout, tak musíte vzít více možností," zakončil Fernley pro motorsport.com.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.