Pokud by si chtěl někdo vsadit na nějakou jistotu, pak to v posledních závodech je potrestání Daniila Kvjata. Ruský pilot se stává téměř chronickým v oblasti prohřešků a není vyloučeno, že se skutečně dočká nucené pauzy.
Ruský pilot v samotném závěru první části kvalifikace najel příliš rychle do zatáčky 4 a bokem se vystěhoval mimo trať. K jeho štěstí se zastavil ještě před bariérou, umístěnou poměrně dost daleko od trati, ale ke své smůle se snažil Daniil vrátit zpět, což už nemělo žádný význam, protože by do dalšího kola stejně nestihl najet. Ovšem svou pomalou jízdou zkazil rychlé kolo Lance Strollovi.
Kvjat, který se kvalifikoval na 13. místo, tak byl penalizován o tři pozice na startu, takže se na roštu zařadí právě před Strolla - Kanaďan skončil v první části kvalifikace na 17. místě. Polepší si tedy oba piloti Haasu a Sergio Pérez.
"Komisaři situaci posoudili a dospěli k názoru, že Kvjat jel ve svém kole mimořádně pomalu poté, co vyjel mimo trať a poškodil si pneumatiky. Šetřením bylo konstatováno, že tým příliš pozdě upozornil Kvjata příliš pozdě na přítomnost Strolla. Jakmile ho Kvjat zaregistroval, snažil se mu v zatáčce 11 uhnout co nejvíce vpravo.
Komisaři však mají za to, že tato skutečnost nemůže být považována za polehčující okolnost. Kvjat jel v závěru Q1 až příliš pomalu a dál se pohyboval v závodní stopě, čímž znamenal překážku i pro další piloty, kteří se pokoušeli zajet rychlé kolo," praví se v závěrečném hodnocení komisařů.
Pro Kvjata se tak situace stává poměrně kritickou, protože na své trestné konto v superlicenci mu přibyl další bod - má jich teď už deset a pouhé dva ho dělí od nucené přestávky. S ohledem na poslední zkušenosti s Kvjatem v závodech to nelze brát jako věc, ke které nemusí dojít.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.