Pokud by si chtěl někdo vsadit na nějakou jistotu, pak to v posledních závodech je potrestání Daniila Kvjata. Ruský pilot se stává téměř chronickým v oblasti prohřešků a není vyloučeno, že se skutečně dočká nucené pauzy.
Ruský pilot v samotném závěru první části kvalifikace najel příliš rychle do zatáčky 4 a bokem se vystěhoval mimo trať. K jeho štěstí se zastavil ještě před bariérou, umístěnou poměrně dost daleko od trati, ale ke své smůle se snažil Daniil vrátit zpět, což už nemělo žádný význam, protože by do dalšího kola stejně nestihl najet. Ovšem svou pomalou jízdou zkazil rychlé kolo Lance Strollovi.
Kvjat, který se kvalifikoval na 13. místo, tak byl penalizován o tři pozice na startu, takže se na roštu zařadí právě před Strolla - Kanaďan skončil v první části kvalifikace na 17. místě. Polepší si tedy oba piloti Haasu a Sergio Pérez.
"Komisaři situaci posoudili a dospěli k názoru, že Kvjat jel ve svém kole mimořádně pomalu poté, co vyjel mimo trať a poškodil si pneumatiky. Šetřením bylo konstatováno, že tým příliš pozdě upozornil Kvjata příliš pozdě na přítomnost Strolla. Jakmile ho Kvjat zaregistroval, snažil se mu v zatáčce 11 uhnout co nejvíce vpravo.
Komisaři však mají za to, že tato skutečnost nemůže být považována za polehčující okolnost. Kvjat jel v závěru Q1 až příliš pomalu a dál se pohyboval v závodní stopě, čímž znamenal překážku i pro další piloty, kteří se pokoušeli zajet rychlé kolo," praví se v závěrečném hodnocení komisařů.
Pro Kvjata se tak situace stává poměrně kritickou, protože na své trestné konto v superlicenci mu přibyl další bod - má jich teď už deset a pouhé dva ho dělí od nucené přestávky. S ohledem na poslední zkušenosti s Kvjatem v závodech to nelze brát jako věc, ke které nemusí dojít.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.