Pokud by si chtěl někdo vsadit na nějakou jistotu, pak to v posledních závodech je potrestání Daniila Kvjata. Ruský pilot se stává téměř chronickým v oblasti prohřešků a není vyloučeno, že se skutečně dočká nucené pauzy.
Ruský pilot v samotném závěru první části kvalifikace najel příliš rychle do zatáčky 4 a bokem se vystěhoval mimo trať. K jeho štěstí se zastavil ještě před bariérou, umístěnou poměrně dost daleko od trati, ale ke své smůle se snažil Daniil vrátit zpět, což už nemělo žádný význam, protože by do dalšího kola stejně nestihl najet. Ovšem svou pomalou jízdou zkazil rychlé kolo Lance Strollovi.
Kvjat, který se kvalifikoval na 13. místo, tak byl penalizován o tři pozice na startu, takže se na roštu zařadí právě před Strolla - Kanaďan skončil v první části kvalifikace na 17. místě. Polepší si tedy oba piloti Haasu a Sergio Pérez.
"Komisaři situaci posoudili a dospěli k názoru, že Kvjat jel ve svém kole mimořádně pomalu poté, co vyjel mimo trať a poškodil si pneumatiky. Šetřením bylo konstatováno, že tým příliš pozdě upozornil Kvjata příliš pozdě na přítomnost Strolla. Jakmile ho Kvjat zaregistroval, snažil se mu v zatáčce 11 uhnout co nejvíce vpravo.
Komisaři však mají za to, že tato skutečnost nemůže být považována za polehčující okolnost. Kvjat jel v závěru Q1 až příliš pomalu a dál se pohyboval v závodní stopě, čímž znamenal překážku i pro další piloty, kteří se pokoušeli zajet rychlé kolo," praví se v závěrečném hodnocení komisařů.
Pro Kvjata se tak situace stává poměrně kritickou, protože na své trestné konto v superlicenci mu přibyl další bod - má jich teď už deset a pouhé dva ho dělí od nucené přestávky. S ohledem na poslední zkušenosti s Kvjatem v závodech to nelze brát jako věc, ke které nemusí dojít.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.