Otázky kolem přerozdělování finančních prostředků jsou jedním z častých témat Formule 1. Jestliže se volá po větší rovnoprávnosti, tak minimálně jeden hlas varuje Liberty Media, aby zachoval "maximální opatrnost".
Současná podoba takzvané Dohody o svornosti (Convetion de la Concorde) vyprší v roce 2020 a nový vlastník F1 Liberty Media už několikrát dal najevo, že hodlá změnit strukturu vyplácení jednotlivých týmů. V praxi by to znamenalo, že velké týmy jako Ferrari, Red Bull či Mercedes nebudou mít zaručeny větší příjmy. Zejména týmy ze středu pole podobné rozhodnutí vítají, ale Gene Haas je v tomto směru opatrnější a tvrdí, že velké týmy by měly i nadále dostávat větší prémie.
"Je mi jasné, že noví majitelé obvykle dělají to, co se v podobné situaci často stává pravidlem: zvyšují výnosy a omezují náklady. To se také má stát v F1, což mě tak trochu dělá nervózním. Na druhou stranu je Formule 1 nesporným motoristickým klenotem, takže to možná bude jednoduchý proces," uvedl Gene Haas, jehož tým absolvuje v F1 druhou sezónu.
"Mnoho chytrých amerických obchodníků má veřejné společnosti, což je dolní hranicí. My jsme v F1 pořád ještě nováčky, takže náš příjmový tok v F1 je vlastně nulový, takže cokoli dostaneme dokážeme ocenit. Ale domnívám se, že je třeba velké opatrnosti, jak se ono celkové bohatství rozdělí. Vrcholové týmy, které působí v F1 už 50 let, si za tu dobu vybudovaly nárok na způsob rozdělení prostředků. Tím nechci říci, že si slabší týmy nezaslouží víc, jen tvrdím, že by špičkové týmy měly víc dostávat. Nejde jen tak udělat nové přerozdělení, protože upřímně řečeno, za vyhrané závody by měla následovat odměna, nemůžeme volit strukturu socialistického typu," pokračuje Haas.
Čtyřiašedesátiletý majitel stáje, po dlouhé době opět pocházející z USA, rovněž poukázal na skutečnost, že je v současnosti mnohem obtížnější přilákat do F1 velké sponzory. Tuto skutečnost dokládá vlastní zkušeností ze série NASCAR.
"Majitelé týmů jsou zpravidla na samém konci příjmového proudu a bojují o přežití - jakmile začne ubývat diváků, sponzoři se vytrácejí. Třeba v sérii NASCAR je situace velmi těžká a mnoho týmů stále častěji poznává, jak je obtížné přilákat nějakého významného sponzora. Pokud někdo poskytne 25 milionů dolarů, tak už je velmi významný sponzor. A ti v dnešní době prakticky neexistují. Většina z nich - vycházím opět ze situace v NASCAR - dává nějakých pět až deset milionů, proto jich musíte mít na svém autě v každém závodě několik. Existuje určitá adaptabilita, ale současně média mají velké požadavky, takže se naskýtá otázka, jak tyto peníze přerozdělit. Bohužel týmy nemají dost silnou pozici, aby o rozdělování prostředků hovořily, protože nemáme svou Formuli 1," dodává Haas.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.