Grand Prix Monaka je svou povahou v případě jakékoli nehody krajně nebezpečná nejenom těm, kteří se zapletou do havárie či kolize, ale i ostatním, protože únikových prostor tu je skutečně pomálu. V letošním ročníku byla nejvážnější kolize Buttona a Wehrleina.
Čelo závodu absolvovalo 60. kolo, když dvojice Pascal Wehrlein a Jenson Button, kteří si svorně odbyli na samotném začátku pit stop, sjížděla k Virage du Portier. Navrátilec na trati Grand Prix a mistr světa 2009 Button zvolil útok po vnitřní straně, ale výsledkem byla kolize jeho předního levého kola s pravým zadním Němcova Sauberu. Wehrleinův monopost se postavil na bok a opřel se o tec-pro bariéru.
"Bylo to dost děsivé, brzdy začaly kouřit, já se nemohl dostat z auta. To byla samozřejmě první věc, kterou jsem chtěl udělat, jakmile zjistíte, že je kolem vás kouř. Ale jo, nakonec se zdá, že to bylo v pořádku. S ohledem na zranění, které mě dlouho trápilo, si nejsem jist, jestli nebudu mít nějaké potíže, znovu jsem měl kontakt hlavy s bariérou, takže příští týden budu muset jít na další vyšetření se zády. Button se vynořil odnikud. Je zřejmé, že tahle zatáčka nebyla vhodným místem k předjetí, byl to hloupý pokus," vysvětlil okolnost nehody Wehrlein.
"Jel jsem vnitřkem a samozřejmě jsem si myslel, že ho předjedu, jinak bych ten manévr nedělal. Jel jsem těsně za ním, pak jsem měl pocit, že jsem už na jeho úrovni, ale poté jsem si všiml, že mě vůbec neregistruje. U těchto vozů je těžké se dívat dozadu - už jsem to říkal týmu a FIA. Snažil jsem se srážce zabránit, ale už na to bylo pozdě, došlo ke srážce. Nevím, zda byly na vině pneumatiky nebo jenom shoda okolností. Bylo to hrozné. Chtěl jsem uhnout z cesty vozům za mnou, protože se blížili piloti ve vedení. Jakmile jsem zastavil, ptal jsem se na Pascala, řekli mi, že vylezl z vozu sám. Evidentně nebyl moc šťastný, ale dopadlo to nakonec dobře," podal svůj pohled na nehodu Button.
Sportovní komisaři se incidentem zabývali a výsledkem bylo rozhodnutí, že "převážnou vinu na kolizi nese pilot vozu s číslem 22, protože v případě jeho pokusu bylo nepravděpodobné, že by byl završen čistým průjezdem". Button tak dostal penalizaci tří míst na startu a dva body do své závodní licence. Vzhledem k tomu, že další závody už absolvovat nehodlá, nebude to mít pro něj žádný význam.
Dalším potrestaným byl Mexičan Sergio Pérez, který v 71. kole zaútočil po vnitřní straně na Daniila Kvjata v zatáčce La Rascasse. Narazil levým předním kolem do jeho boku a de facto zavinil jeho odstoupení. Sám v důsledku kolize musel do boxů na výměnu pneumatik. Jeho prohřešek vyřešila komise penalizací ve výši deseti vteřin a dvěma trestnými body do jeho závodní licence. Pérezovi první potrestání nijak neublížilo, protože se díky své chybě propadl na konec startovního pole...
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.