Grand Prix Monaka je svou povahou v případě jakékoli nehody krajně nebezpečná nejenom těm, kteří se zapletou do havárie či kolize, ale i ostatním, protože únikových prostor tu je skutečně pomálu. V letošním ročníku byla nejvážnější kolize Buttona a Wehrleina.
Čelo závodu absolvovalo 60. kolo, když dvojice Pascal Wehrlein a Jenson Button, kteří si svorně odbyli na samotném začátku pit stop, sjížděla k Virage du Portier. Navrátilec na trati Grand Prix a mistr světa 2009 Button zvolil útok po vnitřní straně, ale výsledkem byla kolize jeho předního levého kola s pravým zadním Němcova Sauberu. Wehrleinův monopost se postavil na bok a opřel se o tec-pro bariéru.
"Bylo to dost děsivé, brzdy začaly kouřit, já se nemohl dostat z auta. To byla samozřejmě první věc, kterou jsem chtěl udělat, jakmile zjistíte, že je kolem vás kouř. Ale jo, nakonec se zdá, že to bylo v pořádku. S ohledem na zranění, které mě dlouho trápilo, si nejsem jist, jestli nebudu mít nějaké potíže, znovu jsem měl kontakt hlavy s bariérou, takže příští týden budu muset jít na další vyšetření se zády. Button se vynořil odnikud. Je zřejmé, že tahle zatáčka nebyla vhodným místem k předjetí, byl to hloupý pokus," vysvětlil okolnost nehody Wehrlein.
"Jel jsem vnitřkem a samozřejmě jsem si myslel, že ho předjedu, jinak bych ten manévr nedělal. Jel jsem těsně za ním, pak jsem měl pocit, že jsem už na jeho úrovni, ale poté jsem si všiml, že mě vůbec neregistruje. U těchto vozů je těžké se dívat dozadu - už jsem to říkal týmu a FIA. Snažil jsem se srážce zabránit, ale už na to bylo pozdě, došlo ke srážce. Nevím, zda byly na vině pneumatiky nebo jenom shoda okolností. Bylo to hrozné. Chtěl jsem uhnout z cesty vozům za mnou, protože se blížili piloti ve vedení. Jakmile jsem zastavil, ptal jsem se na Pascala, řekli mi, že vylezl z vozu sám. Evidentně nebyl moc šťastný, ale dopadlo to nakonec dobře," podal svůj pohled na nehodu Button.
Sportovní komisaři se incidentem zabývali a výsledkem bylo rozhodnutí, že "převážnou vinu na kolizi nese pilot vozu s číslem 22, protože v případě jeho pokusu bylo nepravděpodobné, že by byl završen čistým průjezdem". Button tak dostal penalizaci tří míst na startu a dva body do své závodní licence. Vzhledem k tomu, že další závody už absolvovat nehodlá, nebude to mít pro něj žádný význam.
Dalším potrestaným byl Mexičan Sergio Pérez, který v 71. kole zaútočil po vnitřní straně na Daniila Kvjata v zatáčce La Rascasse. Narazil levým předním kolem do jeho boku a de facto zavinil jeho odstoupení. Sám v důsledku kolize musel do boxů na výměnu pneumatik. Jeho prohřešek vyřešila komise penalizací ve výši deseti vteřin a dvěma trestnými body do jeho závodní licence. Pérezovi první potrestání nijak neublížilo, protože se díky své chybě propadl na konec startovního pole...
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.