Grand Prix Monaka je svou povahou v případě jakékoli nehody krajně nebezpečná nejenom těm, kteří se zapletou do havárie či kolize, ale i ostatním, protože únikových prostor tu je skutečně pomálu. V letošním ročníku byla nejvážnější kolize Buttona a Wehrleina.
Čelo závodu absolvovalo 60. kolo, když dvojice Pascal Wehrlein a Jenson Button, kteří si svorně odbyli na samotném začátku pit stop, sjížděla k Virage du Portier. Navrátilec na trati Grand Prix a mistr světa 2009 Button zvolil útok po vnitřní straně, ale výsledkem byla kolize jeho předního levého kola s pravým zadním Němcova Sauberu. Wehrleinův monopost se postavil na bok a opřel se o tec-pro bariéru.
"Bylo to dost děsivé, brzdy začaly kouřit, já se nemohl dostat z auta. To byla samozřejmě první věc, kterou jsem chtěl udělat, jakmile zjistíte, že je kolem vás kouř. Ale jo, nakonec se zdá, že to bylo v pořádku. S ohledem na zranění, které mě dlouho trápilo, si nejsem jist, jestli nebudu mít nějaké potíže, znovu jsem měl kontakt hlavy s bariérou, takže příští týden budu muset jít na další vyšetření se zády. Button se vynořil odnikud. Je zřejmé, že tahle zatáčka nebyla vhodným místem k předjetí, byl to hloupý pokus," vysvětlil okolnost nehody Wehrlein.
"Jel jsem vnitřkem a samozřejmě jsem si myslel, že ho předjedu, jinak bych ten manévr nedělal. Jel jsem těsně za ním, pak jsem měl pocit, že jsem už na jeho úrovni, ale poté jsem si všiml, že mě vůbec neregistruje. U těchto vozů je těžké se dívat dozadu - už jsem to říkal týmu a FIA. Snažil jsem se srážce zabránit, ale už na to bylo pozdě, došlo ke srážce. Nevím, zda byly na vině pneumatiky nebo jenom shoda okolností. Bylo to hrozné. Chtěl jsem uhnout z cesty vozům za mnou, protože se blížili piloti ve vedení. Jakmile jsem zastavil, ptal jsem se na Pascala, řekli mi, že vylezl z vozu sám. Evidentně nebyl moc šťastný, ale dopadlo to nakonec dobře," podal svůj pohled na nehodu Button.
Sportovní komisaři se incidentem zabývali a výsledkem bylo rozhodnutí, že "převážnou vinu na kolizi nese pilot vozu s číslem 22, protože v případě jeho pokusu bylo nepravděpodobné, že by byl završen čistým průjezdem". Button tak dostal penalizaci tří míst na startu a dva body do své závodní licence. Vzhledem k tomu, že další závody už absolvovat nehodlá, nebude to mít pro něj žádný význam.
Dalším potrestaným byl Mexičan Sergio Pérez, který v 71. kole zaútočil po vnitřní straně na Daniila Kvjata v zatáčce La Rascasse. Narazil levým předním kolem do jeho boku a de facto zavinil jeho odstoupení. Sám v důsledku kolize musel do boxů na výměnu pneumatik. Jeho prohřešek vyřešila komise penalizací ve výši deseti vteřin a dvěma trestnými body do jeho závodní licence. Pérezovi první potrestání nijak neublížilo, protože se díky své chybě propadl na konec startovního pole...
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.