Grand Prix Monaka je svou povahou v případě jakékoli nehody krajně nebezpečná nejenom těm, kteří se zapletou do havárie či kolize, ale i ostatním, protože únikových prostor tu je skutečně pomálu. V letošním ročníku byla nejvážnější kolize Buttona a Wehrleina.
Čelo závodu absolvovalo 60. kolo, když dvojice Pascal Wehrlein a Jenson Button, kteří si svorně odbyli na samotném začátku pit stop, sjížděla k Virage du Portier. Navrátilec na trati Grand Prix a mistr světa 2009 Button zvolil útok po vnitřní straně, ale výsledkem byla kolize jeho předního levého kola s pravým zadním Němcova Sauberu. Wehrleinův monopost se postavil na bok a opřel se o tec-pro bariéru.
"Bylo to dost děsivé, brzdy začaly kouřit, já se nemohl dostat z auta. To byla samozřejmě první věc, kterou jsem chtěl udělat, jakmile zjistíte, že je kolem vás kouř. Ale jo, nakonec se zdá, že to bylo v pořádku. S ohledem na zranění, které mě dlouho trápilo, si nejsem jist, jestli nebudu mít nějaké potíže, znovu jsem měl kontakt hlavy s bariérou, takže příští týden budu muset jít na další vyšetření se zády. Button se vynořil odnikud. Je zřejmé, že tahle zatáčka nebyla vhodným místem k předjetí, byl to hloupý pokus," vysvětlil okolnost nehody Wehrlein.
"Jel jsem vnitřkem a samozřejmě jsem si myslel, že ho předjedu, jinak bych ten manévr nedělal. Jel jsem těsně za ním, pak jsem měl pocit, že jsem už na jeho úrovni, ale poté jsem si všiml, že mě vůbec neregistruje. U těchto vozů je těžké se dívat dozadu - už jsem to říkal týmu a FIA. Snažil jsem se srážce zabránit, ale už na to bylo pozdě, došlo ke srážce. Nevím, zda byly na vině pneumatiky nebo jenom shoda okolností. Bylo to hrozné. Chtěl jsem uhnout z cesty vozům za mnou, protože se blížili piloti ve vedení. Jakmile jsem zastavil, ptal jsem se na Pascala, řekli mi, že vylezl z vozu sám. Evidentně nebyl moc šťastný, ale dopadlo to nakonec dobře," podal svůj pohled na nehodu Button.
Sportovní komisaři se incidentem zabývali a výsledkem bylo rozhodnutí, že "převážnou vinu na kolizi nese pilot vozu s číslem 22, protože v případě jeho pokusu bylo nepravděpodobné, že by byl završen čistým průjezdem". Button tak dostal penalizaci tří míst na startu a dva body do své závodní licence. Vzhledem k tomu, že další závody už absolvovat nehodlá, nebude to mít pro něj žádný význam.
Dalším potrestaným byl Mexičan Sergio Pérez, který v 71. kole zaútočil po vnitřní straně na Daniila Kvjata v zatáčce La Rascasse. Narazil levým předním kolem do jeho boku a de facto zavinil jeho odstoupení. Sám v důsledku kolize musel do boxů na výměnu pneumatik. Jeho prohřešek vyřešila komise penalizací ve výši deseti vteřin a dvěma trestnými body do jeho závodní licence. Pérezovi první potrestání nijak neublížilo, protože se díky své chybě propadl na konec startovního pole...
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.