Grand Prix Monaka je svou povahou v případě jakékoli nehody krajně nebezpečná nejenom těm, kteří se zapletou do havárie či kolize, ale i ostatním, protože únikových prostor tu je skutečně pomálu. V letošním ročníku byla nejvážnější kolize Buttona a Wehrleina.
Čelo závodu absolvovalo 60. kolo, když dvojice Pascal Wehrlein a Jenson Button, kteří si svorně odbyli na samotném začátku pit stop, sjížděla k Virage du Portier. Navrátilec na trati Grand Prix a mistr světa 2009 Button zvolil útok po vnitřní straně, ale výsledkem byla kolize jeho předního levého kola s pravým zadním Němcova Sauberu. Wehrleinův monopost se postavil na bok a opřel se o tec-pro bariéru.
"Bylo to dost děsivé, brzdy začaly kouřit, já se nemohl dostat z auta. To byla samozřejmě první věc, kterou jsem chtěl udělat, jakmile zjistíte, že je kolem vás kouř. Ale jo, nakonec se zdá, že to bylo v pořádku. S ohledem na zranění, které mě dlouho trápilo, si nejsem jist, jestli nebudu mít nějaké potíže, znovu jsem měl kontakt hlavy s bariérou, takže příští týden budu muset jít na další vyšetření se zády. Button se vynořil odnikud. Je zřejmé, že tahle zatáčka nebyla vhodným místem k předjetí, byl to hloupý pokus," vysvětlil okolnost nehody Wehrlein.
"Jel jsem vnitřkem a samozřejmě jsem si myslel, že ho předjedu, jinak bych ten manévr nedělal. Jel jsem těsně za ním, pak jsem měl pocit, že jsem už na jeho úrovni, ale poté jsem si všiml, že mě vůbec neregistruje. U těchto vozů je těžké se dívat dozadu - už jsem to říkal týmu a FIA. Snažil jsem se srážce zabránit, ale už na to bylo pozdě, došlo ke srážce. Nevím, zda byly na vině pneumatiky nebo jenom shoda okolností. Bylo to hrozné. Chtěl jsem uhnout z cesty vozům za mnou, protože se blížili piloti ve vedení. Jakmile jsem zastavil, ptal jsem se na Pascala, řekli mi, že vylezl z vozu sám. Evidentně nebyl moc šťastný, ale dopadlo to nakonec dobře," podal svůj pohled na nehodu Button.
Sportovní komisaři se incidentem zabývali a výsledkem bylo rozhodnutí, že "převážnou vinu na kolizi nese pilot vozu s číslem 22, protože v případě jeho pokusu bylo nepravděpodobné, že by byl završen čistým průjezdem". Button tak dostal penalizaci tří míst na startu a dva body do své závodní licence. Vzhledem k tomu, že další závody už absolvovat nehodlá, nebude to mít pro něj žádný význam.
Dalším potrestaným byl Mexičan Sergio Pérez, který v 71. kole zaútočil po vnitřní straně na Daniila Kvjata v zatáčce La Rascasse. Narazil levým předním kolem do jeho boku a de facto zavinil jeho odstoupení. Sám v důsledku kolize musel do boxů na výměnu pneumatik. Jeho prohřešek vyřešila komise penalizací ve výši deseti vteřin a dvěma trestnými body do jeho závodní licence. Pérezovi první potrestání nijak neublížilo, protože se díky své chybě propadl na konec startovního pole...
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.