Jenson Button svůj návrat do formule 1 zakončil v 60. kole kolizí s jedním z ambiciózních nováčků F1 Pascalem Wehrleinem. Sedmatřicetiletý Brit, povzbuzovaný před závodem komunikací s Alonsem přes oceán se vyjádřil k F1 jako takové - a naznačil, co bude.
Buttonovu účast v závodě ovlivnila penalizace, ke které přišel jako slepý k houslím, bohužel taková jsou pravidla a Button se musel smířit s tím, že místo velice dobrého devátého místa se postaví na start na poslední místo. Nakonec nedošlo ani na to, protože Button startoval z boxů, protože tým udělal ještě další úpravu.
"Musím říci, že když jsem slyšel o nových předpisech ohledně váhy, tak jsem byl trochu zklamaný, ale pro těžké vozy je to nejtvrdší okruh a přes všechno jsou tu vozy hodně hbité. Pilotování je opravdu hodně zábavné a myslím, že tímhle směrem se musí Formule 1 ubírat, je to správná cesta. Nové hodnoty rychlosti, časů na jedno kolo i přítlaku to jenom podporují," vyjádřil se před závodem Button.
Naproti tomu poněkud méně lichotivá slova má Button pro pneumatiky Pirelli, zejména v oblasti udržení teploty. Podle mistra světa roku 2009 je to značně obtížné a ovlivňuje to výkony jak v kvalifikacích, tak závodech.
"S pneumatikami jsou stále potíže. Jel jsem opravdu naplno dvě kola po výjezdu z boxů, abych je zahřál a mohl zajet měřené kolo, ale přední pneumatiky byly pořád chladné, nějakých 25 stupňů, ačkoliv trať měla třiapadesát. Nechápu to a myslím, že ve startovním poli nejsem jediný." postěžoval si Button.
F1 je uzavřená věcJestliže v předzávodních rozhovorech a názorech se Button k trvalejšímu návratu do F1 stavěl ve stylu Jamese Bonda a "never say never again" (nikdy neříkej nikdy), nyní má už definitivně jasno. Svůj bleskový návrat bere jako přijetí nabídky, která se prostě nemůže odmítnout.
"V listopadu jsem s F1 skončil, ale jsem toho názoru, že když vás někdo požádá, abyste startovali v Monaku, těžko odmítnete, ne? Ale rozhodně nemám v plánu v tomto roce pokračovat nebo znovu usednout do F1. V jiných kategoriích možná, ale ne v F1. Zabývám se svými záležitostmi a na ně se chci soustředit, abych dosáhl toho, oč usiluji," dodal Button.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.