Jenson Button svůj návrat do formule 1 zakončil v 60. kole kolizí s jedním z ambiciózních nováčků F1 Pascalem Wehrleinem. Sedmatřicetiletý Brit, povzbuzovaný před závodem komunikací s Alonsem přes oceán se vyjádřil k F1 jako takové - a naznačil, co bude.
Buttonovu účast v závodě ovlivnila penalizace, ke které přišel jako slepý k houslím, bohužel taková jsou pravidla a Button se musel smířit s tím, že místo velice dobrého devátého místa se postaví na start na poslední místo. Nakonec nedošlo ani na to, protože Button startoval z boxů, protože tým udělal ještě další úpravu.
"Musím říci, že když jsem slyšel o nových předpisech ohledně váhy, tak jsem byl trochu zklamaný, ale pro těžké vozy je to nejtvrdší okruh a přes všechno jsou tu vozy hodně hbité. Pilotování je opravdu hodně zábavné a myslím, že tímhle směrem se musí Formule 1 ubírat, je to správná cesta. Nové hodnoty rychlosti, časů na jedno kolo i přítlaku to jenom podporují," vyjádřil se před závodem Button.
Naproti tomu poněkud méně lichotivá slova má Button pro pneumatiky Pirelli, zejména v oblasti udržení teploty. Podle mistra světa roku 2009 je to značně obtížné a ovlivňuje to výkony jak v kvalifikacích, tak závodech.
"S pneumatikami jsou stále potíže. Jel jsem opravdu naplno dvě kola po výjezdu z boxů, abych je zahřál a mohl zajet měřené kolo, ale přední pneumatiky byly pořád chladné, nějakých 25 stupňů, ačkoliv trať měla třiapadesát. Nechápu to a myslím, že ve startovním poli nejsem jediný." postěžoval si Button.
F1 je uzavřená věcJestliže v předzávodních rozhovorech a názorech se Button k trvalejšímu návratu do F1 stavěl ve stylu Jamese Bonda a "never say never again" (nikdy neříkej nikdy), nyní má už definitivně jasno. Svůj bleskový návrat bere jako přijetí nabídky, která se prostě nemůže odmítnout.
"V listopadu jsem s F1 skončil, ale jsem toho názoru, že když vás někdo požádá, abyste startovali v Monaku, těžko odmítnete, ne? Ale rozhodně nemám v plánu v tomto roce pokračovat nebo znovu usednout do F1. V jiných kategoriích možná, ale ne v F1. Zabývám se svými záležitostmi a na ně se chci soustředit, abych dosáhl toho, oč usiluji," dodal Button.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.