Jenson Button svůj návrat do formule 1 zakončil v 60. kole kolizí s jedním z ambiciózních nováčků F1 Pascalem Wehrleinem. Sedmatřicetiletý Brit, povzbuzovaný před závodem komunikací s Alonsem přes oceán se vyjádřil k F1 jako takové - a naznačil, co bude.
Buttonovu účast v závodě ovlivnila penalizace, ke které přišel jako slepý k houslím, bohužel taková jsou pravidla a Button se musel smířit s tím, že místo velice dobrého devátého místa se postaví na start na poslední místo. Nakonec nedošlo ani na to, protože Button startoval z boxů, protože tým udělal ještě další úpravu.
"Musím říci, že když jsem slyšel o nových předpisech ohledně váhy, tak jsem byl trochu zklamaný, ale pro těžké vozy je to nejtvrdší okruh a přes všechno jsou tu vozy hodně hbité. Pilotování je opravdu hodně zábavné a myslím, že tímhle směrem se musí Formule 1 ubírat, je to správná cesta. Nové hodnoty rychlosti, časů na jedno kolo i přítlaku to jenom podporují," vyjádřil se před závodem Button.
Naproti tomu poněkud méně lichotivá slova má Button pro pneumatiky Pirelli, zejména v oblasti udržení teploty. Podle mistra světa roku 2009 je to značně obtížné a ovlivňuje to výkony jak v kvalifikacích, tak závodech.
"S pneumatikami jsou stále potíže. Jel jsem opravdu naplno dvě kola po výjezdu z boxů, abych je zahřál a mohl zajet měřené kolo, ale přední pneumatiky byly pořád chladné, nějakých 25 stupňů, ačkoliv trať měla třiapadesát. Nechápu to a myslím, že ve startovním poli nejsem jediný." postěžoval si Button.
F1 je uzavřená věcJestliže v předzávodních rozhovorech a názorech se Button k trvalejšímu návratu do F1 stavěl ve stylu Jamese Bonda a "never say never again" (nikdy neříkej nikdy), nyní má už definitivně jasno. Svůj bleskový návrat bere jako přijetí nabídky, která se prostě nemůže odmítnout.
"V listopadu jsem s F1 skončil, ale jsem toho názoru, že když vás někdo požádá, abyste startovali v Monaku, těžko odmítnete, ne? Ale rozhodně nemám v plánu v tomto roce pokračovat nebo znovu usednout do F1. V jiných kategoriích možná, ale ne v F1. Zabývám se svými záležitostmi a na ně se chci soustředit, abych dosáhl toho, oč usiluji," dodal Button.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.