Jednorázový návrat exmistra světa do kokpitu McLarenu byl jednou z nejočekávanějších událostí Grand Prix Monaka. Zvláště proto, že šampión sezóny 2009 zvolil cestu takové přípravy, kterou někteří jeho kolegové kritizovali.
Naposledy seděl Jenson Button v závodním voze F1 při poslední Grand Prix sezóny 2016 v Abú Zabí. Poté se pilně věnoval práci na simulátoru a mnoho svých kolegů překvapil tím, že si nevyzkoušel monopost ani v rámci sezónních testů po Grand Prix Bahrajnu.
První dojmy sedmatřicetiletého Brita jsou poněkud rozpačité, sám připustil, že limity vozů letošní specifikace jsou komplikované. Po své téměř půlroční absenci popsal první dojmy jako "přirozený počátek", ale než si na chování vozu zvykne, ještě bude muset leccos pochopit, což se nakonec ukázalo i v druhém tréninku.
"V prvním tréninku jsem našel svůj rytmus poměrně rychle, o to těžší byl ten druhý, protože tam bylo mnohem více přítlaku, což se hodně lišilo od mých zkušeností za posledních sedm let. Brzdím do zatáček a cítím, že bych mohl skončit v bariéře. Zpočátku to bylo složité, ale postupně se s tím vyrovnávám. Rychlost je opravdu zábavná, první část pasáže u bazénu se jeví jako téměř rovná, nevzpomínám si, kdy jsem v tomto úseku měl podobný pocit, ale nejspíš to nebylo nikdy. Užívám si i třetí zatáčku, ale tam jsou určitá místa, na kterých je třeba zapracovat, zejména abych si zvykl na tvrdé brzdění. Nazval bych to věcí starých začátečníků. Brzdíte dříve, dřív zvednete nohu z pedálu, zatočíte, brzy akcelerujete a jste nedotáčiví. Pořád je toho přede mnou moc, doufám, že v sobotu dopoledne budu lepší, až si projdu všechna data," plánuje Button.
Směju se sám pro sebeButton byl dopoledne čtrnáctý, odpoledne se o dvě místa zlepšil, nicméně na týmového kolegu Stoffela Vandoornea ztrácel nějakých 0,035 vteřiny. Je třeba si uvědomit, že Button od svého působení v Abú Zabí absolvoval pouze jízdu v rallyecrossovém voze a pak se v lednu zúčastnil Race of Champions v Miami. Víc toho před Monakem nenajel.
"Sjížděl jsem dolů k Mirabeau a najednou jsem se nějak vnitřně rozesmál, že po sedmi měsících zase sedím ve voze F1 a ještě navíc v Monaku. Byl to úžasný pocit, skutečně. Ale všechno, co v tomto víkendu proběhne, bude už v pondělí zapomenuto. Důležité pro mě je si všechno maximálně užít. Aby mě to bavilo a měl jsem na sebe samotného spoustu vzpomínek," dodává s typickým úsměvem Button.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.