Jednorázový návrat exmistra světa do kokpitu McLarenu byl jednou z nejočekávanějších událostí Grand Prix Monaka. Zvláště proto, že šampión sezóny 2009 zvolil cestu takové přípravy, kterou někteří jeho kolegové kritizovali.
Naposledy seděl Jenson Button v závodním voze F1 při poslední Grand Prix sezóny 2016 v Abú Zabí. Poté se pilně věnoval práci na simulátoru a mnoho svých kolegů překvapil tím, že si nevyzkoušel monopost ani v rámci sezónních testů po Grand Prix Bahrajnu.
První dojmy sedmatřicetiletého Brita jsou poněkud rozpačité, sám připustil, že limity vozů letošní specifikace jsou komplikované. Po své téměř půlroční absenci popsal první dojmy jako "přirozený počátek", ale než si na chování vozu zvykne, ještě bude muset leccos pochopit, což se nakonec ukázalo i v druhém tréninku.
"V prvním tréninku jsem našel svůj rytmus poměrně rychle, o to těžší byl ten druhý, protože tam bylo mnohem více přítlaku, což se hodně lišilo od mých zkušeností za posledních sedm let. Brzdím do zatáček a cítím, že bych mohl skončit v bariéře. Zpočátku to bylo složité, ale postupně se s tím vyrovnávám. Rychlost je opravdu zábavná, první část pasáže u bazénu se jeví jako téměř rovná, nevzpomínám si, kdy jsem v tomto úseku měl podobný pocit, ale nejspíš to nebylo nikdy. Užívám si i třetí zatáčku, ale tam jsou určitá místa, na kterých je třeba zapracovat, zejména abych si zvykl na tvrdé brzdění. Nazval bych to věcí starých začátečníků. Brzdíte dříve, dřív zvednete nohu z pedálu, zatočíte, brzy akcelerujete a jste nedotáčiví. Pořád je toho přede mnou moc, doufám, že v sobotu dopoledne budu lepší, až si projdu všechna data," plánuje Button.
Směju se sám pro sebeButton byl dopoledne čtrnáctý, odpoledne se o dvě místa zlepšil, nicméně na týmového kolegu Stoffela Vandoornea ztrácel nějakých 0,035 vteřiny. Je třeba si uvědomit, že Button od svého působení v Abú Zabí absolvoval pouze jízdu v rallyecrossovém voze a pak se v lednu zúčastnil Race of Champions v Miami. Víc toho před Monakem nenajel.
"Sjížděl jsem dolů k Mirabeau a najednou jsem se nějak vnitřně rozesmál, že po sedmi měsících zase sedím ve voze F1 a ještě navíc v Monaku. Byl to úžasný pocit, skutečně. Ale všechno, co v tomto víkendu proběhne, bude už v pondělí zapomenuto. Důležité pro mě je si všechno maximálně užít. Aby mě to bavilo a měl jsem na sebe samotného spoustu vzpomínek," dodává s typickým úsměvem Button.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.