Blížící se start Jensona Buttona je fanoušky F1 očekáván asi stejně napjatě, jako vyhlížejí příznivci Fernanda Alonsa jeho představení v 500 mil INDY. Kolem přípravy veterána F1 se neustále vedou dohady, zda sedmatřicetiletý Brit něco nepodceňuje.
Jenson Button absolvoval v F1 celkem 17 sezón, i když v Monaku jel pouze patnáct Grand Prix - v roce 2003 nenastoupil po havárii v tréninku, o dva roky později tým BAR závod po předchozích problémech neobsadil. Zatím poslední závod tu jel v loňském roce a projel pod cílovou vlajkou na devátém místě.
Jeho rozhodnutí se nijak blíže neseznámit s vozy nové specifikace, s nimiž se závodí od letošního roku, považují někteří jeho už zase současní kolegové za nepředloženost, za všechny můžeme jmenovat Felipe Massu. Button je však nadále v dobrém rozpoložení a avizoval, že mu úplně stačí práce na simulátoru, dokonce na toto téma i vtipkoval.
Jiného názoru než Massa je krátkodobý Buttonův týmový kolega Stoffel Vandoorne, se kterým Brit ostatně absolvoval už jeden závod - loňskou Grand Prix Bahrajnu, kterou musel Alonso kvůli lékařskému verdiktu po úvodním závodě sezóny 2016 v Melbourne vynechat - šlo o důsledek jeho závodní nehody po kolizi s Estebanem Gutiérrezem.
"Myslím, že bude v pořádku. Na chvíli monopost opustil - a také se představí v Monaku. Ale tady se nejezdí tak rychle, nebo řekněme, že se nejedná o superrychlou trať. Myslím, že to zvládne, má sedmnáctileté zkušenosti s F1, takže určitě ví, jak točit volantem. Už na této trati vyhrál, takže opravdu nepředpokládám, že by měl mít nějaké problémy," uvedl pro server motorsport.com Stoffel Vandoorne.
Belgičan, který si v Monaku odbude debut na zdejší nevyzpytatelné "ruletě" v kokpitu F1, už zde proháněl vozy Formule Renault 3.5 a GP2. Specifika závodu v ulicích Monte Carla, úzká trať a její členitost dle Vandoorneova názoru ulehčí Buttonovi sblížení s vozy pro rok 2017.
"Tím chci říci, ano, auta jsou teď svižnější, ale v nižších rychlostech jsou pořád velmi blízko vlastnostem, na něž jsme byli zvyklí v předchozí sezóně. Tedy možná jsou maličko rychlejší, ale žádný propastný rozdíl to není. Při Jensonově dlouhodobém působení v F1 už dříve pilotoval mnohem rychlejší monoposty, takže se s novinkou velice rychle sblíží," dodal Vandoorne.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.