Blížící se start Jensona Buttona je fanoušky F1 očekáván asi stejně napjatě, jako vyhlížejí příznivci Fernanda Alonsa jeho představení v 500 mil INDY. Kolem přípravy veterána F1 se neustále vedou dohady, zda sedmatřicetiletý Brit něco nepodceňuje.
Jenson Button absolvoval v F1 celkem 17 sezón, i když v Monaku jel pouze patnáct Grand Prix - v roce 2003 nenastoupil po havárii v tréninku, o dva roky později tým BAR závod po předchozích problémech neobsadil. Zatím poslední závod tu jel v loňském roce a projel pod cílovou vlajkou na devátém místě.
Jeho rozhodnutí se nijak blíže neseznámit s vozy nové specifikace, s nimiž se závodí od letošního roku, považují někteří jeho už zase současní kolegové za nepředloženost, za všechny můžeme jmenovat Felipe Massu. Button je však nadále v dobrém rozpoložení a avizoval, že mu úplně stačí práce na simulátoru, dokonce na toto téma i vtipkoval.
Jiného názoru než Massa je krátkodobý Buttonův týmový kolega Stoffel Vandoorne, se kterým Brit ostatně absolvoval už jeden závod - loňskou Grand Prix Bahrajnu, kterou musel Alonso kvůli lékařskému verdiktu po úvodním závodě sezóny 2016 v Melbourne vynechat - šlo o důsledek jeho závodní nehody po kolizi s Estebanem Gutiérrezem.
"Myslím, že bude v pořádku. Na chvíli monopost opustil - a také se představí v Monaku. Ale tady se nejezdí tak rychle, nebo řekněme, že se nejedná o superrychlou trať. Myslím, že to zvládne, má sedmnáctileté zkušenosti s F1, takže určitě ví, jak točit volantem. Už na této trati vyhrál, takže opravdu nepředpokládám, že by měl mít nějaké problémy," uvedl pro server motorsport.com Stoffel Vandoorne.
Belgičan, který si v Monaku odbude debut na zdejší nevyzpytatelné "ruletě" v kokpitu F1, už zde proháněl vozy Formule Renault 3.5 a GP2. Specifika závodu v ulicích Monte Carla, úzká trať a její členitost dle Vandoorneova názoru ulehčí Buttonovi sblížení s vozy pro rok 2017.
"Tím chci říci, ano, auta jsou teď svižnější, ale v nižších rychlostech jsou pořád velmi blízko vlastnostem, na něž jsme byli zvyklí v předchozí sezóně. Tedy možná jsou maličko rychlejší, ale žádný propastný rozdíl to není. Při Jensonově dlouhodobém působení v F1 už dříve pilotoval mnohem rychlejší monoposty, takže se s novinkou velice rychle sblíží," dodal Vandoorne.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.