Blížící se start Jensona Buttona je fanoušky F1 očekáván asi stejně napjatě, jako vyhlížejí příznivci Fernanda Alonsa jeho představení v 500 mil INDY. Kolem přípravy veterána F1 se neustále vedou dohady, zda sedmatřicetiletý Brit něco nepodceňuje.
Jenson Button absolvoval v F1 celkem 17 sezón, i když v Monaku jel pouze patnáct Grand Prix - v roce 2003 nenastoupil po havárii v tréninku, o dva roky později tým BAR závod po předchozích problémech neobsadil. Zatím poslední závod tu jel v loňském roce a projel pod cílovou vlajkou na devátém místě.
Jeho rozhodnutí se nijak blíže neseznámit s vozy nové specifikace, s nimiž se závodí od letošního roku, považují někteří jeho už zase současní kolegové za nepředloženost, za všechny můžeme jmenovat Felipe Massu. Button je však nadále v dobrém rozpoložení a avizoval, že mu úplně stačí práce na simulátoru, dokonce na toto téma i vtipkoval.
Jiného názoru než Massa je krátkodobý Buttonův týmový kolega Stoffel Vandoorne, se kterým Brit ostatně absolvoval už jeden závod - loňskou Grand Prix Bahrajnu, kterou musel Alonso kvůli lékařskému verdiktu po úvodním závodě sezóny 2016 v Melbourne vynechat - šlo o důsledek jeho závodní nehody po kolizi s Estebanem Gutiérrezem.
"Myslím, že bude v pořádku. Na chvíli monopost opustil - a také se představí v Monaku. Ale tady se nejezdí tak rychle, nebo řekněme, že se nejedná o superrychlou trať. Myslím, že to zvládne, má sedmnáctileté zkušenosti s F1, takže určitě ví, jak točit volantem. Už na této trati vyhrál, takže opravdu nepředpokládám, že by měl mít nějaké problémy," uvedl pro server motorsport.com Stoffel Vandoorne.
Belgičan, který si v Monaku odbude debut na zdejší nevyzpytatelné "ruletě" v kokpitu F1, už zde proháněl vozy Formule Renault 3.5 a GP2. Specifika závodu v ulicích Monte Carla, úzká trať a její členitost dle Vandoorneova názoru ulehčí Buttonovi sblížení s vozy pro rok 2017.
"Tím chci říci, ano, auta jsou teď svižnější, ale v nižších rychlostech jsou pořád velmi blízko vlastnostem, na něž jsme byli zvyklí v předchozí sezóně. Tedy možná jsou maličko rychlejší, ale žádný propastný rozdíl to není. Při Jensonově dlouhodobém působení v F1 už dříve pilotoval mnohem rychlejší monoposty, takže se s novinkou velice rychle sblíží," dodal Vandoorne.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.