Formule 1 je prostředí, kam se účastníci rádi vracejí, a nemusí to být nutně jenom do kokpitů. Známe comebacky superkrátké (Massa), po několika měsících či dokonce po deseti letech. Jedním z navrátilců bude i Button - nepodlehne lákání a atmosféře?
Ve Formuli 1 prožil 17 sezón a zcela určitě bude vzpomínat na tu desátou, to se stal na voze Brawn GP mistrem světa. Loni se rozhodl dát si roční přestávku, v níž mnoho lidí spatřovalo definitivní rozloučení s F1, protože i v jiných sportech většinou po onom roce už není k pokračování dostatečná vůle. Ani ne po půl roce se však Jenson Button opět vrací na "místo činu" - a tím se roztáčejí kola dohadů, zda jednorázové působení v týmu McLaren nenahlodá jeho odhodlání být mimo F1.
Sedmatřicetiletý pilot tak docela mimo F1 není. Když se loni v Abú Zabí loučil s paddockem, poměrně dost zainteresovaných lidí vědělo, že Button má uzavřenou dohodu s Ronem Dennisem, podle níž zůstává členem týmu i pro dvě následující sezóny, tedy 2017 a 2018. Což už doslova a do písmene spouští stavidla spekulací - Alonso není v týmu spokojen, i když burcuje k nápravě - a podle mnohých je vrcholem jeho rozčarování "odskok" do dějiště 500 mil INDY. Mohlo by tedy dojít ke scénáři, že po sezóně ukončí svůj tříletý pobyt ve Wokingu a na jeho místo by mohl opět nastoupit Button.
"Nemohu to v žádném případě vyloučit. S týmem mám smlouvu pro příští rok, takže proč bych nemohl závodit?" odpověděl Button na přímou otázku agentury Press Association Sport. Zároveň přiznal, že byl na počátku tohoto roku kontaktován dvěma týmy, aby pro ně v tomto roce jezdil. Vzhledem k tomu, že Mercedes a Williams potvrdili své týmové sestavy až letos v lednu, logicky se nabízí vysvětlení, že by mohlo jít o tyto dvě stáje.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.