Formule 1 je prostředí, kam se účastníci rádi vracejí, a nemusí to být nutně jenom do kokpitů. Známe comebacky superkrátké (Massa), po několika měsících či dokonce po deseti letech. Jedním z navrátilců bude i Button - nepodlehne lákání a atmosféře?
Ve Formuli 1 prožil 17 sezón a zcela určitě bude vzpomínat na tu desátou, to se stal na voze Brawn GP mistrem světa. Loni se rozhodl dát si roční přestávku, v níž mnoho lidí spatřovalo definitivní rozloučení s F1, protože i v jiných sportech většinou po onom roce už není k pokračování dostatečná vůle. Ani ne po půl roce se však Jenson Button opět vrací na "místo činu" - a tím se roztáčejí kola dohadů, zda jednorázové působení v týmu McLaren nenahlodá jeho odhodlání být mimo F1.
Sedmatřicetiletý pilot tak docela mimo F1 není. Když se loni v Abú Zabí loučil s paddockem, poměrně dost zainteresovaných lidí vědělo, že Button má uzavřenou dohodu s Ronem Dennisem, podle níž zůstává členem týmu i pro dvě následující sezóny, tedy 2017 a 2018. Což už doslova a do písmene spouští stavidla spekulací - Alonso není v týmu spokojen, i když burcuje k nápravě - a podle mnohých je vrcholem jeho rozčarování "odskok" do dějiště 500 mil INDY. Mohlo by tedy dojít ke scénáři, že po sezóně ukončí svůj tříletý pobyt ve Wokingu a na jeho místo by mohl opět nastoupit Button.
"Nemohu to v žádném případě vyloučit. S týmem mám smlouvu pro příští rok, takže proč bych nemohl závodit?" odpověděl Button na přímou otázku agentury Press Association Sport. Zároveň přiznal, že byl na počátku tohoto roku kontaktován dvěma týmy, aby pro ně v tomto roce jezdil. Vzhledem k tomu, že Mercedes a Williams potvrdili své týmové sestavy až letos v lednu, logicky se nabízí vysvětlení, že by mohlo jít o tyto dvě stáje.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.