Léta se nedají zastavit a tak jsme bohužel čas od času zasaženi smutnou zprávou o odchodu nějaké sportovní veličiny. Naposledy jsme se rozloučili s exmistrem světa Johnem Surteesem - zpráva o jeho skonu zastihla svět F1 při testech v Barceloně.
Ještě předtím médii proběhla znepokojivá informace o vážném zdravotním stavu čtyřnásobného vicemistra světa a muže, který navíc třikrát zaujal v konečném hodnocení šampionátu F1 třetí místo. Sir Stirling Crawford Moss ukončil svou bohatou kariéru 23. dubna 1962 poté, co těžce havaroval na trati Goodwood při nemistrovském závodě Glover Trophy a po návratu do kokpitu zjistil, že pozbyl svých vynikajících reakcí.
"Věčně druhý" nebo také "Pan závodník" Stirling se ale intenzivně o dění v F1 zajímal a často býval nejen přítomen při různých závodech, ale dokázal plnit i roli moderátora a dokázal s nadhledem a šarmem zpovídat své mladší nástupce. Legendární byla jeho dlouhá rozprava s Jamesem Huntem, kdy se nakonec role vyměnily. Dychtivý Hunt se rychle přeorientoval do role zvědavého žáka a Moss mu ochotně odpovídal.
Dnes osmasedmdesátiletý Moss byl v loňském roce stíhán zdravotními problémy a po masivním zánětu dýchacích cest a následné infekci byl hospitalizován těsně před vánočními svátky v Singapuru. Léčení ztížily komplikace, a tak si Moss v Asii pobyl delší dobu, než sám plánoval. Nyní se po 134 dnech nemocniční anabáze vrátil zpět do svého sídla v Mayfairu.
"Stirling má před sebou ještě mnoho dalších rehabilitačních procesů, ale jeho stav se výrazně zlepšil. Znovu musím ocenit přístup nemocnice v Singapuru, kterým děkujeme z upřímného srdce nejen my, ale celá rodina, přátelé a fanoušci za úžasnou podporu. Stirling se cítí plný sil, radosti a naděje. Nyní už se těší na španělskou Grand Prix, kterou ze společné postele budeme sledovat oba," uvedla Stirlingova manželka lady Susie Moss.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.