Léta se nedají zastavit a tak jsme bohužel čas od času zasaženi smutnou zprávou o odchodu nějaké sportovní veličiny. Naposledy jsme se rozloučili s exmistrem světa Johnem Surteesem - zpráva o jeho skonu zastihla svět F1 při testech v Barceloně.
Ještě předtím médii proběhla znepokojivá informace o vážném zdravotním stavu čtyřnásobného vicemistra světa a muže, který navíc třikrát zaujal v konečném hodnocení šampionátu F1 třetí místo. Sir Stirling Crawford Moss ukončil svou bohatou kariéru 23. dubna 1962 poté, co těžce havaroval na trati Goodwood při nemistrovském závodě Glover Trophy a po návratu do kokpitu zjistil, že pozbyl svých vynikajících reakcí.
"Věčně druhý" nebo také "Pan závodník" Stirling se ale intenzivně o dění v F1 zajímal a často býval nejen přítomen při různých závodech, ale dokázal plnit i roli moderátora a dokázal s nadhledem a šarmem zpovídat své mladší nástupce. Legendární byla jeho dlouhá rozprava s Jamesem Huntem, kdy se nakonec role vyměnily. Dychtivý Hunt se rychle přeorientoval do role zvědavého žáka a Moss mu ochotně odpovídal.
Dnes osmasedmdesátiletý Moss byl v loňském roce stíhán zdravotními problémy a po masivním zánětu dýchacích cest a následné infekci byl hospitalizován těsně před vánočními svátky v Singapuru. Léčení ztížily komplikace, a tak si Moss v Asii pobyl delší dobu, než sám plánoval. Nyní se po 134 dnech nemocniční anabáze vrátil zpět do svého sídla v Mayfairu.
"Stirling má před sebou ještě mnoho dalších rehabilitačních procesů, ale jeho stav se výrazně zlepšil. Znovu musím ocenit přístup nemocnice v Singapuru, kterým děkujeme z upřímného srdce nejen my, ale celá rodina, přátelé a fanoušci za úžasnou podporu. Stirling se cítí plný sil, radosti a naděje. Nyní už se těší na španělskou Grand Prix, kterou ze společné postele budeme sledovat oba," uvedla Stirlingova manželka lady Susie Moss.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.