Léta se nedají zastavit a tak jsme bohužel čas od času zasaženi smutnou zprávou o odchodu nějaké sportovní veličiny. Naposledy jsme se rozloučili s exmistrem světa Johnem Surteesem - zpráva o jeho skonu zastihla svět F1 při testech v Barceloně.
Ještě předtím médii proběhla znepokojivá informace o vážném zdravotním stavu čtyřnásobného vicemistra světa a muže, který navíc třikrát zaujal v konečném hodnocení šampionátu F1 třetí místo. Sir Stirling Crawford Moss ukončil svou bohatou kariéru 23. dubna 1962 poté, co těžce havaroval na trati Goodwood při nemistrovském závodě Glover Trophy a po návratu do kokpitu zjistil, že pozbyl svých vynikajících reakcí.
"Věčně druhý" nebo také "Pan závodník" Stirling se ale intenzivně o dění v F1 zajímal a často býval nejen přítomen při různých závodech, ale dokázal plnit i roli moderátora a dokázal s nadhledem a šarmem zpovídat své mladší nástupce. Legendární byla jeho dlouhá rozprava s Jamesem Huntem, kdy se nakonec role vyměnily. Dychtivý Hunt se rychle přeorientoval do role zvědavého žáka a Moss mu ochotně odpovídal.
Dnes osmasedmdesátiletý Moss byl v loňském roce stíhán zdravotními problémy a po masivním zánětu dýchacích cest a následné infekci byl hospitalizován těsně před vánočními svátky v Singapuru. Léčení ztížily komplikace, a tak si Moss v Asii pobyl delší dobu, než sám plánoval. Nyní se po 134 dnech nemocniční anabáze vrátil zpět do svého sídla v Mayfairu.
"Stirling má před sebou ještě mnoho dalších rehabilitačních procesů, ale jeho stav se výrazně zlepšil. Znovu musím ocenit přístup nemocnice v Singapuru, kterým děkujeme z upřímného srdce nejen my, ale celá rodina, přátelé a fanoušci za úžasnou podporu. Stirling se cítí plný sil, radosti a naděje. Nyní už se těší na španělskou Grand Prix, kterou ze společné postele budeme sledovat oba," uvedla Stirlingova manželka lady Susie Moss.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.