Valtteri Bottas věří, že jeho Mercedes brzy dožene Ferrari a jeho způsob práce s pneumatikami, které v další fázi sezóny již nebudou rozhodovat o titulu.
Základem letošních dvou vítězství Sebastiana Vettela, jenž vede šampionát s náskokem 13 bodů před Lewisem Hamiltonem, byla šetrnost jeho vozu SF70H k pneumatikám. Mercedes W08 se zatím potýká s jejich větším opotřebením a potíže má i s tím, aby je dostal do toho správného provozního rámce.
Ferrari díky tomu může volit agresivnější strategii a v Austrálii i v Číně se jeho jezdec dokázal dostat v boxech dostat před Hamiltona, aniž by jej musel předjíždět na dráze. Podle Bottase, jenž kvůli problémům s pneumatikami přišel v Bahrajnu o vítězství, se to ale brzy změní s tím, jak jim jeho Mercedes čím dál lépe rozumí.
"Pneumatiky se změnily. Je těžší ovládnout každou směs na každém povrchu a to, jak se chová. Myslím, že tomu tak v F1 bylo vždy, ale teď, když je naše auto s Ferrari tak vyrovnané, rozhodují o výsledku malé věci jako pneumatiky. Nakonec jde o jedinou věc, která je v kontaktu s vozem a se zemí," popisuje finský pilot Stříbrných šípů.
"Myslím si ale, že v budoucnosti o tom budeme mluvit čím dál méně. Jakmile lidé a týmy lépe poznají to, jak z pneumatik dostávat všechno v tom správném rozpětí různých podmínek, pak na tom podle mě zřejmě budou všichni se zacházením s pneumatikami stejně. Bude se o nich tedy mluvit méně a více bude záležet na vozech, nastavení a vývoji aut," myslí si Bottas.
Před letošním ročníkem se očekávalo, že Mercedesu bude blíž spíše Red Bull než Ferrari, které všechny překvapilo. "Fakt jsme to nečekali. Jsou překvapivě dobří. Prožili výbornou zimu a od minulého roku jsou velmi silní ve vývoji vozu. Velký pokrok," chválí Bottas stáj z Maranella, která minulý týden věnovala jeden filmovací den v Mugellu na nácvik startů. Přítomni byli Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel, jehož horší rozjezd v Soči stál vítězství.
"Své pneumatiky zvládají na každé trati každou neděli, v podstatě vyzráli na každou směs pneumatik. V tomto ohledu odvádějí velmi dobrou práci. A myslím si, že jde o velmi dobrou výzvu, snažit se je porazit. Rozhodně jsme chtěli být před nimi," přiznává Fin.
"Chtěli jsme na tom být v této fázi sezóny lépe, ale obecně to je podle mě dobré, že máme konkurenci. Musíme se díky ní více snažit. Díky tomu je každý závodní víkend, každá jeho část velmi zajímavá, a to nejen pro nás, ale myslím, že pro všechny. V určitém směru to je tedy podle mě dobré. Tohle je F1 a takové by mělo soutěžení být. Stále však chceme být vpředu a stále chceme vyhrávat," dodává Bottas.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.