Valtteri Bottas věří, že jeho Mercedes brzy dožene Ferrari a jeho způsob práce s pneumatikami, které v další fázi sezóny již nebudou rozhodovat o titulu.
Základem letošních dvou vítězství Sebastiana Vettela, jenž vede šampionát s náskokem 13 bodů před Lewisem Hamiltonem, byla šetrnost jeho vozu SF70H k pneumatikám. Mercedes W08 se zatím potýká s jejich větším opotřebením a potíže má i s tím, aby je dostal do toho správného provozního rámce.
Ferrari díky tomu může volit agresivnější strategii a v Austrálii i v Číně se jeho jezdec dokázal dostat v boxech dostat před Hamiltona, aniž by jej musel předjíždět na dráze. Podle Bottase, jenž kvůli problémům s pneumatikami přišel v Bahrajnu o vítězství, se to ale brzy změní s tím, jak jim jeho Mercedes čím dál lépe rozumí.
"Pneumatiky se změnily. Je těžší ovládnout každou směs na každém povrchu a to, jak se chová. Myslím, že tomu tak v F1 bylo vždy, ale teď, když je naše auto s Ferrari tak vyrovnané, rozhodují o výsledku malé věci jako pneumatiky. Nakonec jde o jedinou věc, která je v kontaktu s vozem a se zemí," popisuje finský pilot Stříbrných šípů.
"Myslím si ale, že v budoucnosti o tom budeme mluvit čím dál méně. Jakmile lidé a týmy lépe poznají to, jak z pneumatik dostávat všechno v tom správném rozpětí různých podmínek, pak na tom podle mě zřejmě budou všichni se zacházením s pneumatikami stejně. Bude se o nich tedy mluvit méně a více bude záležet na vozech, nastavení a vývoji aut," myslí si Bottas.
Před letošním ročníkem se očekávalo, že Mercedesu bude blíž spíše Red Bull než Ferrari, které všechny překvapilo. "Fakt jsme to nečekali. Jsou překvapivě dobří. Prožili výbornou zimu a od minulého roku jsou velmi silní ve vývoji vozu. Velký pokrok," chválí Bottas stáj z Maranella, která minulý týden věnovala jeden filmovací den v Mugellu na nácvik startů. Přítomni byli Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel, jehož horší rozjezd v Soči stál vítězství.
"Své pneumatiky zvládají na každé trati každou neděli, v podstatě vyzráli na každou směs pneumatik. V tomto ohledu odvádějí velmi dobrou práci. A myslím si, že jde o velmi dobrou výzvu, snažit se je porazit. Rozhodně jsme chtěli být před nimi," přiznává Fin.
"Chtěli jsme na tom být v této fázi sezóny lépe, ale obecně to je podle mě dobré, že máme konkurenci. Musíme se díky ní více snažit. Díky tomu je každý závodní víkend, každá jeho část velmi zajímavá, a to nejen pro nás, ale myslím, že pro všechny. V určitém směru to je tedy podle mě dobré. Tohle je F1 a takové by mělo soutěžení být. Stále však chceme být vpředu a stále chceme vyhrávat," dodává Bottas.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.