Valtteri Bottas věří, že jeho Mercedes brzy dožene Ferrari a jeho způsob práce s pneumatikami, které v další fázi sezóny již nebudou rozhodovat o titulu.
Základem letošních dvou vítězství Sebastiana Vettela, jenž vede šampionát s náskokem 13 bodů před Lewisem Hamiltonem, byla šetrnost jeho vozu SF70H k pneumatikám. Mercedes W08 se zatím potýká s jejich větším opotřebením a potíže má i s tím, aby je dostal do toho správného provozního rámce.
Ferrari díky tomu může volit agresivnější strategii a v Austrálii i v Číně se jeho jezdec dokázal dostat v boxech dostat před Hamiltona, aniž by jej musel předjíždět na dráze. Podle Bottase, jenž kvůli problémům s pneumatikami přišel v Bahrajnu o vítězství, se to ale brzy změní s tím, jak jim jeho Mercedes čím dál lépe rozumí.
"Pneumatiky se změnily. Je těžší ovládnout každou směs na každém povrchu a to, jak se chová. Myslím, že tomu tak v F1 bylo vždy, ale teď, když je naše auto s Ferrari tak vyrovnané, rozhodují o výsledku malé věci jako pneumatiky. Nakonec jde o jedinou věc, která je v kontaktu s vozem a se zemí," popisuje finský pilot Stříbrných šípů.
"Myslím si ale, že v budoucnosti o tom budeme mluvit čím dál méně. Jakmile lidé a týmy lépe poznají to, jak z pneumatik dostávat všechno v tom správném rozpětí různých podmínek, pak na tom podle mě zřejmě budou všichni se zacházením s pneumatikami stejně. Bude se o nich tedy mluvit méně a více bude záležet na vozech, nastavení a vývoji aut," myslí si Bottas.
Před letošním ročníkem se očekávalo, že Mercedesu bude blíž spíše Red Bull než Ferrari, které všechny překvapilo. "Fakt jsme to nečekali. Jsou překvapivě dobří. Prožili výbornou zimu a od minulého roku jsou velmi silní ve vývoji vozu. Velký pokrok," chválí Bottas stáj z Maranella, která minulý týden věnovala jeden filmovací den v Mugellu na nácvik startů. Přítomni byli Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel, jehož horší rozjezd v Soči stál vítězství.
"Své pneumatiky zvládají na každé trati každou neděli, v podstatě vyzráli na každou směs pneumatik. V tomto ohledu odvádějí velmi dobrou práci. A myslím si, že jde o velmi dobrou výzvu, snažit se je porazit. Rozhodně jsme chtěli být před nimi," přiznává Fin.
"Chtěli jsme na tom být v této fázi sezóny lépe, ale obecně to je podle mě dobré, že máme konkurenci. Musíme se díky ní více snažit. Díky tomu je každý závodní víkend, každá jeho část velmi zajímavá, a to nejen pro nás, ale myslím, že pro všechny. V určitém směru to je tedy podle mě dobré. Tohle je F1 a takové by mělo soutěžení být. Stále však chceme být vpředu a stále chceme vyhrávat," dodává Bottas.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.