"Jsme tam!" Ferrari o stažení náskoku Mercedesu a dalším vývoji motoru

Sebastian Vettel s Ferrari SF70H v Číně
Sebastian Vettel s Ferrari SF70H v Číně, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 4. května 2017 6:30
Sdílej:

Luigi Fraboni, jenž má na závodech na starosti pohonné jednotky Ferrari, prozradil o víkendu v Rusku zajímavé informace o jejich motoru, o stahování náskoku Mercedesu a vývoji během sezóny.

Ferrari během zimy dosáhlo většího pokroku než MercedesV Rusku rudé vozy v kvalifikaci vybojovaly první řadu před oběma Mercedesy. Na otázku, co se zlepšilo v oblasti pohonné jednotky, Fraboni odpovídá: "No, během zimy šlo samozřejmě o velmi těžkou práci, protože jsme věděli, že obecným přístupem musí být odvést dobře maximum a zároveň stáhnout část ztráty."

"Myslím si, že jsme pracovali na všem. Musíte pracovat na energii, na výkonu, na spolehlivosti a my jsme potřebovali zapracovat i na hmotnosti. Všechny tyto věci tedy byly na našich seznamech a my jsme toho udělali fakt hodně," pokračuje Fraboni, jenž má na starosti motory Ferrari.

"Momentálně mě velmi těší, že jsem dosáhli tohoto výsledku, což není samozřejmě není tím konečným výsledkem, kterým bychom si přáli, protože na to stále tlačíme a motor vyvíjíme," odhaluje o neustálé práci na zvyšování výkonu a efektivity pohonné jednotky v Maranellu.

V závodě na úrovni MercedesuJe podle něj motor Ferrari už výkonnější než Mercedes? "No, to se dá těžko říct, kdo je lepší nebo kdo je pomalejší. Myslím, že rychlost obou aut byla v posledních závodech celkem podobná a hodnocení výkonu samozřejmě záleží na trati, na které jezdíte, a na autě. Ale z toho, co jsme pochopili, tak jsme tam!"

V závodě je situace vyrovnaná, Ferrari ale stále ztrácí v kvalifikaci: "No, určitě, když se podíváte na první tři závody, tak v nich měli výhodu. Těžko říct, z čeho pramení. Na druhou stranu máme celkem velkou radost z naší závodní rychlosti a momentálně z ní nechceme slevit, budeme se tedy snažit v tomto duchu pokračovat."

Tři použitá turba ve 4 závodech - ohrozí penalizace boj o titul?Problémem Ferrari by mohlo být turbodmychadlo. V Rusku museli nasadit již třetí kus, letos přitom mohou piloti využít pouze čtyři a do konce sezóny zbývá ještě 16 závodů. Pozdější penalizace by proto mohly zhatit útok na titul.

Fraboni vysvětluje důvody: "No, momentálně jsme v prvních závodech čelili, řekněme určitým drobným problémům. Ty jsme analyzovali a z opatrnosti provedli změny na motoru a na turbu, protože se nacházíme ve strategické části sezóny a nechceme teď udělat chybu."

Penalizace později nečeká: "Z toho, co právě pozorujeme, si myslíme, že bychom ke konci sezóny měli být na čtvrtém kusu průměrných komponent pohonné jednotky."

Pokud ale nasadí novější, výkonnější specifikaci, budou v ní muset použít s novým MGU-H starší turbo. "Když jste použili tři, tak to znamená, že nám jedno schází. Pak se ve vývoji zaměříme na ten scházející. Pro nás je ale ze strategických důvodů, jak jsem uvedl, důležitější dělat to, co jsme dělali doposud."

Zrušení žetonů umožňuje nasazení nových specifikací během sezónyO vývoji a nasazování nových verzí Fraboni říká: "Jsme rádi, že jsme se zbavili žetonů, protože máme možnost motor neustále vyvíjet. Momentálně je tedy problémem přivážet maximum na každý závod. Jak tedy rozdělíme pohonné jednotky, to záleží na našem vývoji v továrně."

Zatím tedy nepotvrdil, zda s novou specifikací dorazí do Montrealu a pak např. do Monzy, jak tomu bylo loni. "Myslím si, že v tomto ohledu to je flexibilnější, pokusíme se využít každou příležitost. Zkoušíme hodně různých věcí vzhledem k tomu, že máme v průběhu sezóny větší volnost, z naší strany je zrušení žetonů tedy dobrým krokem.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.