Jean Alesi si myslí, že Ferrari podá v příštím závodě po vítězství Austrálii další skvělý výkon. Podle dalších třech známých osobností - Italů Flavia Briatoreho, Ivana Capelliho a Jarna Trulliho, však ještě nemá nic jisté. Oplatí Mercedes v Číně Scuderii svou porážku?
Francouzský pilot byl překvapen výsledkem prvního závodu, v němž Vettel s Vettel porazil loňského vicemistra Lewise Hamiltona: "Krok k novým pravidlům byl velmi nejasný. Existovalo tisíc pochybností o tom, co udělají Mercedes a Red Bull."
Podle Alesiho, jenž s Ferrari vyhrál v roce 1995, může být letos dlouhé čekání italského týmu na titul u konce: "Ale po Austrálii očekávám, že Ferrari tu výkonnost potvrdí i v Číně. Lehkost, s jako Vettel následoval Hamiltona v závodě, byla ohromující, zatímco Hamilton neměl žádnou šanci následovat Vettela."
Bývalý týmový šéf Flavio Briatore si ale myslí, že je stále ještě brzy tvrdit, že Ferrari bude letos bojovat o titul: "Jasnější obrázek získáme v Číně. Vítězství v Melbourne bylo skvělé, jenže Melbourne je zvláštní okruh a já stále očekávám velké věci od Red Bullu a Mercedesu. V ideálním případě se dočkáme tří týmů bojujících o titul."
Opatrný je i další Ital - bývalý pilot Scuderie Ivan Capelli: "Myslím, že vítězství mělo hodně co do činění s tím, že Mercedes a Red Bull udělali krok zpět se svým zavěšením."
A Jarno Trulli, jenž kdysi v F1 závodil za Toyotu a Renault, pro list La Gazzetta dello Sport dodává: "Počáteční pozice Ferrari je správná, ale každý z prvních tří týmů má veškeré zdroje na efektivní vývoj v průběhu sezóny."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.