Jean Alesi si myslí, že Ferrari podá v příštím závodě po vítězství Austrálii další skvělý výkon. Podle dalších třech známých osobností - Italů Flavia Briatoreho, Ivana Capelliho a Jarna Trulliho, však ještě nemá nic jisté. Oplatí Mercedes v Číně Scuderii svou porážku?
Francouzský pilot byl překvapen výsledkem prvního závodu, v němž Vettel s Vettel porazil loňského vicemistra Lewise Hamiltona: "Krok k novým pravidlům byl velmi nejasný. Existovalo tisíc pochybností o tom, co udělají Mercedes a Red Bull."
Podle Alesiho, jenž s Ferrari vyhrál v roce 1995, může být letos dlouhé čekání italského týmu na titul u konce: "Ale po Austrálii očekávám, že Ferrari tu výkonnost potvrdí i v Číně. Lehkost, s jako Vettel následoval Hamiltona v závodě, byla ohromující, zatímco Hamilton neměl žádnou šanci následovat Vettela."
Bývalý týmový šéf Flavio Briatore si ale myslí, že je stále ještě brzy tvrdit, že Ferrari bude letos bojovat o titul: "Jasnější obrázek získáme v Číně. Vítězství v Melbourne bylo skvělé, jenže Melbourne je zvláštní okruh a já stále očekávám velké věci od Red Bullu a Mercedesu. V ideálním případě se dočkáme tří týmů bojujících o titul."
Opatrný je i další Ital - bývalý pilot Scuderie Ivan Capelli: "Myslím, že vítězství mělo hodně co do činění s tím, že Mercedes a Red Bull udělali krok zpět se svým zavěšením."
A Jarno Trulli, jenž kdysi v F1 závodil za Toyotu a Renault, pro list La Gazzetta dello Sport dodává: "Počáteční pozice Ferrari je správná, ale každý z prvních tří týmů má veškeré zdroje na efektivní vývoj v průběhu sezóny."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.