Jean Alesi si myslí, že Ferrari podá v příštím závodě po vítězství Austrálii další skvělý výkon. Podle dalších třech známých osobností - Italů Flavia Briatoreho, Ivana Capelliho a Jarna Trulliho, však ještě nemá nic jisté. Oplatí Mercedes v Číně Scuderii svou porážku?
Francouzský pilot byl překvapen výsledkem prvního závodu, v němž Vettel s Vettel porazil loňského vicemistra Lewise Hamiltona: "Krok k novým pravidlům byl velmi nejasný. Existovalo tisíc pochybností o tom, co udělají Mercedes a Red Bull."
Podle Alesiho, jenž s Ferrari vyhrál v roce 1995, může být letos dlouhé čekání italského týmu na titul u konce: "Ale po Austrálii očekávám, že Ferrari tu výkonnost potvrdí i v Číně. Lehkost, s jako Vettel následoval Hamiltona v závodě, byla ohromující, zatímco Hamilton neměl žádnou šanci následovat Vettela."
Bývalý týmový šéf Flavio Briatore si ale myslí, že je stále ještě brzy tvrdit, že Ferrari bude letos bojovat o titul: "Jasnější obrázek získáme v Číně. Vítězství v Melbourne bylo skvělé, jenže Melbourne je zvláštní okruh a já stále očekávám velké věci od Red Bullu a Mercedesu. V ideálním případě se dočkáme tří týmů bojujících o titul."
Opatrný je i další Ital - bývalý pilot Scuderie Ivan Capelli: "Myslím, že vítězství mělo hodně co do činění s tím, že Mercedes a Red Bull udělali krok zpět se svým zavěšením."
A Jarno Trulli, jenž kdysi v F1 závodil za Toyotu a Renault, pro list La Gazzetta dello Sport dodává: "Počáteční pozice Ferrari je správná, ale každý z prvních tří týmů má veškeré zdroje na efektivní vývoj v průběhu sezóny."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.