Po euforii a nadšení z historického umístění týmu Force India padaly dokonce smělé odhady, že by se malá stáj mohla probojovat do TOP 3, což by znamenalo vyšachovat někoho z triumvirátu Mercedes, Ferrari a Red Bull. Zástupce šéfa týmu se k tomuto tématu vyjadřuje.
Byla to velká sláva, když se Force India propracovala před trojici historicky mnohem úspěšnějších a lépe financovaných týmů Williams, Renault a McLaren. Majitel Vijay Mallya při představení nového vozu pro rok 2017 dokonce vyslovil onen smělý cíl.
"Kdybychom neměli velký sen, tak jsme nemohli v uplynulém šampionátu skončit na čtvrtém místě. Budeme ho snít i nadále, nikdy jsme netvrdili, a to ani v soukromých rozhovorech, že se nechceme probojovat do elitní trojice. To je rozhodně naším velkým cílem," řekl Mallya.
Přišly ale barcelonské testy, ve kterých Force India rozhodně nepropadla, nadějně se jevil nováček Esteban Ocon, ale zástupce šéfa týmu Robert Fernley se nechal slyšet, že reálné naděje na třetí místo prakticky nulové, protože Ferrari, Red Bull a Mercedes jsou pořád hodně vpředu.
"V tomto směru nelze čekat nějaká překvapení. Tedy některá ano, asi v tom smyslu, že Ferrari může začít ještě lépe, než jsem si myslel. Díky tomu se může posunout dopředu i Haas, asi na tom bude lépe, než jsme předpokládali. Renault také odvádí dobrou práci, takže asi jediný, u koho jsme předpokládali lepší výkony, je McLaren. Naším prvořadým cílem je pochopitelně uhájit čtvrté místo, do elitní trojky bychom mohli proniknout pouze tehdy, kdyby někdo z ní udělal nějakou chybu - nic tomu ale nenasvědčuje. Existuje ještě nějaké otázky kolem problematiky pohonných jednotek - jednou je Honda a myslím, že i u Renaultu jsou ještě nějaké otazníky. To ale ukáží až první závody," sdělil své názory Fernley.
Jestliže doposud byl rozdíl mezi středem závodního pole a Mercedesem kolem půldruhé vteřiny, Fernley není v tomto směru optimistou, že by se něco mohlo změnit, obává se spíš, že tomu bude naopak. A těžko by něco na této situaci mohlo vypadat jinak v průběhu sezóny.
"Nemyslím si, že by rozdíl 1,5 vteřiny byl nesmyslem, dokonce si myslím, že se postupně bude zvětšovat. Právě za tím je schopnost špičkových týmů, zejména finanční. V podstatě neexistuje žádný způsob, jak se s nimi rovnat. Snad jedině McLaren by měl nějakou šanci, ale bez kvalitní pohonné jednotky se mu to nepovede," odhaduje Fernley.
Co lze tedy po testovacím programu očekávat od týmu obhajujícího čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů? Fernley zůstává pro jistotu opatrný, i když přiznává, že co do výkonu nového vozu se nový VJM10 choval tak, jak bylo očekáváno.
"Výkon byl bodem, kde jsme se ztotožnili s představami. Snad bychom mohli vytěžit více z kvalifikačních představení. Nebude to dlouho trvat a Renault, Toro Rosso a Williams se přiblíží - zvláště Williams má v tuto chvíli určitou výhodu. Uvidíme po prvním závodě, kdy bude odstup možná úplně jiný, každopádně na této oblasti je nutno stále pracovat," dodává Fernley.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.