Po euforii a nadšení z historického umístění týmu Force India padaly dokonce smělé odhady, že by se malá stáj mohla probojovat do TOP 3, což by znamenalo vyšachovat někoho z triumvirátu Mercedes, Ferrari a Red Bull. Zástupce šéfa týmu se k tomuto tématu vyjadřuje.
Byla to velká sláva, když se Force India propracovala před trojici historicky mnohem úspěšnějších a lépe financovaných týmů Williams, Renault a McLaren. Majitel Vijay Mallya při představení nového vozu pro rok 2017 dokonce vyslovil onen smělý cíl.
"Kdybychom neměli velký sen, tak jsme nemohli v uplynulém šampionátu skončit na čtvrtém místě. Budeme ho snít i nadále, nikdy jsme netvrdili, a to ani v soukromých rozhovorech, že se nechceme probojovat do elitní trojice. To je rozhodně naším velkým cílem," řekl Mallya.
Přišly ale barcelonské testy, ve kterých Force India rozhodně nepropadla, nadějně se jevil nováček Esteban Ocon, ale zástupce šéfa týmu Robert Fernley se nechal slyšet, že reálné naděje na třetí místo prakticky nulové, protože Ferrari, Red Bull a Mercedes jsou pořád hodně vpředu.
"V tomto směru nelze čekat nějaká překvapení. Tedy některá ano, asi v tom smyslu, že Ferrari může začít ještě lépe, než jsem si myslel. Díky tomu se může posunout dopředu i Haas, asi na tom bude lépe, než jsme předpokládali. Renault také odvádí dobrou práci, takže asi jediný, u koho jsme předpokládali lepší výkony, je McLaren. Naším prvořadým cílem je pochopitelně uhájit čtvrté místo, do elitní trojky bychom mohli proniknout pouze tehdy, kdyby někdo z ní udělal nějakou chybu - nic tomu ale nenasvědčuje. Existuje ještě nějaké otázky kolem problematiky pohonných jednotek - jednou je Honda a myslím, že i u Renaultu jsou ještě nějaké otazníky. To ale ukáží až první závody," sdělil své názory Fernley.
Jestliže doposud byl rozdíl mezi středem závodního pole a Mercedesem kolem půldruhé vteřiny, Fernley není v tomto směru optimistou, že by se něco mohlo změnit, obává se spíš, že tomu bude naopak. A těžko by něco na této situaci mohlo vypadat jinak v průběhu sezóny.
"Nemyslím si, že by rozdíl 1,5 vteřiny byl nesmyslem, dokonce si myslím, že se postupně bude zvětšovat. Právě za tím je schopnost špičkových týmů, zejména finanční. V podstatě neexistuje žádný způsob, jak se s nimi rovnat. Snad jedině McLaren by měl nějakou šanci, ale bez kvalitní pohonné jednotky se mu to nepovede," odhaduje Fernley.
Co lze tedy po testovacím programu očekávat od týmu obhajujícího čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů? Fernley zůstává pro jistotu opatrný, i když přiznává, že co do výkonu nového vozu se nový VJM10 choval tak, jak bylo očekáváno.
"Výkon byl bodem, kde jsme se ztotožnili s představami. Snad bychom mohli vytěžit více z kvalifikačních představení. Nebude to dlouho trvat a Renault, Toro Rosso a Williams se přiblíží - zvláště Williams má v tuto chvíli určitou výhodu. Uvidíme po prvním závodě, kdy bude odstup možná úplně jiný, každopádně na této oblasti je nutno stále pracovat," dodává Fernley.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.