Magnussen přiznává, jak hlasoval při průzkumu FIA o zavedení ochrany kokpitu

Kevin Magnussen
Kevin Magnussen, foto: Haas F1 Team
Petr Hlawiczka 14. února 2017 6:30
Sdílej:

Kevin Magnussen prozradil, že hlasoval proti zavedení ochrany kokpitu typu Halo od příští sezóny, jak navrhuje Mezinárodní automobilová federace (FIA) a také vysvětluje proč.

Nedávno jsme vás informovali o průzkumu FIA, která dala možnost se o zavedení dodatečné ochrany kokpitu vyjádřit samotným jezdcům Formule 1. A větší část z nich byla paradoxně proti (pro bylo 5 pilotů, 4 se hlasování zdrželi).

Mezi ně patří i Kevin Magnussen, který by si ochranný kruh nad svou hlavou v roce 2018 nepřál: "Hlasoval jsem proti. Myslím, že to je proti DNA Formule 1," vysvětluje jednoduše.

"Halo bezpochyby snižuje riziko, že vás zasáhne kolo nebo trosky z jiného auta. Myslím si však, že existuje spousta jiných věcí, na které bychom se při vylepšování bezpečnosti měli zaměřit nejdříve," pokračuje dánský jezdec.

Podle něj také není správné argumentovat smrtí Julese Bianchiho ve snaze prosadit Halo: "To, co se stalo Julesovi, bylo hrozně tragické. Šlo také o smůlu. Sport se musí poučit z toho, co se přihodilo v Suzuce, ale Halo by na té nehodě nic nezměnilo."

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.