Jenson Button už absolvoval velké množství závěrečných rozhovorů a nyní ho čeká poslední závod v bohaté kariéře pilota F1. A jak to tak bývá, na poslední chvíli přicházejí pochybnosti, zda je to opravdu dobré rozhodnutí.
Nyní šestatřicetiletý exmistr světa připouští, že své rozhodnutí o odchodu z F1 učinil příliš brzy a naznačil, že je navzdory různým dohadům stále nadšen závoděním. Jeho oznámení, že dále nehodlá pokračovat v F1, padlo na začátku září, i když tehdy se mluvilo jen o roční přestávce. Tím, že své rozhodnutí oddaloval, došlo u něj k určité změně názorů.
"Pořád cítím, že udělat to rozhodnutí na přelomu srpna a září bylo poměrně časné. Mám za to, že když se pilot rozhodne k odchodu nebo vůbec opustit motorsport, měl by se pokusit udělat to co nejpozději. Proto se domnívám, že jsem to udělal příliš brzy. Nemyslel jsem si, že bych za tu dobu změnil názor, ale taková situace téměř nastala. Bude to pro mě velký den, ale nejdu do posledního závodu s tím, že bych říkal: »Už se nemůžu dočkat, aby byl konec!«, chystám se na něj s vědomím, že to bude skvělá Grand Prix a já do ní dám všechno jako do každé jiné," zamýšlí se Button nad svým odchodem.
Bylo by však zavádějící se domnívat, že svého rozhodnutí lituje, v zásadě je s ním spokojen a nechce na něm nic měnit, má pro to své důvody. Jen s ním mohl ještě posečkat.
"S tím, jak jsem se rozhodl, jsem spokojený. Kdo ví, co se bude v příští sezóně dít, ale to samo o sobě nebylo příčinou mého odchodu. Myšlenku skončit v F1 jsem pojal v srpnu, dlouhé měsíce jsem přemýšlel o minulosti, přítomnosti a budoucnosti. Určitě jsem udělal správnou věc. Doufám, že McLaren bude příští rok nadále konkurenceschopný, zůstávám jeho součástí a těším se, že se podívám příští rok na několik závodů," pokračuje Button.
Zopakoval také leccos o svých dalších plánech a zdůraznil, že jeho odchod z Formule 1 neznamená, že už se za volant závodního vozu neposadí.
"Z motorsportu neodcházím. To je špatný výraz a bohužel zazněl příliš často. Je mi šestatřicet a určitě definitivně sport neopouštím. Budu příští rok pracovat s týmem, chci závodit v jiných kategoriích nejlépe až do sedmdesátky. Do té doby neodejdu. Jediný rozdíl bude v tom, jestli dostanu nebo nedostanu zaplaceno," usmívá se na závěr Button.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.