Jenson Button už absolvoval velké množství závěrečných rozhovorů a nyní ho čeká poslední závod v bohaté kariéře pilota F1. A jak to tak bývá, na poslední chvíli přicházejí pochybnosti, zda je to opravdu dobré rozhodnutí.
Nyní šestatřicetiletý exmistr světa připouští, že své rozhodnutí o odchodu z F1 učinil příliš brzy a naznačil, že je navzdory různým dohadům stále nadšen závoděním. Jeho oznámení, že dále nehodlá pokračovat v F1, padlo na začátku září, i když tehdy se mluvilo jen o roční přestávce. Tím, že své rozhodnutí oddaloval, došlo u něj k určité změně názorů.
"Pořád cítím, že udělat to rozhodnutí na přelomu srpna a září bylo poměrně časné. Mám za to, že když se pilot rozhodne k odchodu nebo vůbec opustit motorsport, měl by se pokusit udělat to co nejpozději. Proto se domnívám, že jsem to udělal příliš brzy. Nemyslel jsem si, že bych za tu dobu změnil názor, ale taková situace téměř nastala. Bude to pro mě velký den, ale nejdu do posledního závodu s tím, že bych říkal: »Už se nemůžu dočkat, aby byl konec!«, chystám se na něj s vědomím, že to bude skvělá Grand Prix a já do ní dám všechno jako do každé jiné," zamýšlí se Button nad svým odchodem.
Bylo by však zavádějící se domnívat, že svého rozhodnutí lituje, v zásadě je s ním spokojen a nechce na něm nic měnit, má pro to své důvody. Jen s ním mohl ještě posečkat.
"S tím, jak jsem se rozhodl, jsem spokojený. Kdo ví, co se bude v příští sezóně dít, ale to samo o sobě nebylo příčinou mého odchodu. Myšlenku skončit v F1 jsem pojal v srpnu, dlouhé měsíce jsem přemýšlel o minulosti, přítomnosti a budoucnosti. Určitě jsem udělal správnou věc. Doufám, že McLaren bude příští rok nadále konkurenceschopný, zůstávám jeho součástí a těším se, že se podívám příští rok na několik závodů," pokračuje Button.
Zopakoval také leccos o svých dalších plánech a zdůraznil, že jeho odchod z Formule 1 neznamená, že už se za volant závodního vozu neposadí.
"Z motorsportu neodcházím. To je špatný výraz a bohužel zazněl příliš často. Je mi šestatřicet a určitě definitivně sport neopouštím. Budu příští rok pracovat s týmem, chci závodit v jiných kategoriích nejlépe až do sedmdesátky. Do té doby neodejdu. Jediný rozdíl bude v tom, jestli dostanu nebo nedostanu zaplaceno," usmívá se na závěr Button.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.