Jenson Button už absolvoval velké množství závěrečných rozhovorů a nyní ho čeká poslední závod v bohaté kariéře pilota F1. A jak to tak bývá, na poslední chvíli přicházejí pochybnosti, zda je to opravdu dobré rozhodnutí.
Nyní šestatřicetiletý exmistr světa připouští, že své rozhodnutí o odchodu z F1 učinil příliš brzy a naznačil, že je navzdory různým dohadům stále nadšen závoděním. Jeho oznámení, že dále nehodlá pokračovat v F1, padlo na začátku září, i když tehdy se mluvilo jen o roční přestávce. Tím, že své rozhodnutí oddaloval, došlo u něj k určité změně názorů.
"Pořád cítím, že udělat to rozhodnutí na přelomu srpna a září bylo poměrně časné. Mám za to, že když se pilot rozhodne k odchodu nebo vůbec opustit motorsport, měl by se pokusit udělat to co nejpozději. Proto se domnívám, že jsem to udělal příliš brzy. Nemyslel jsem si, že bych za tu dobu změnil názor, ale taková situace téměř nastala. Bude to pro mě velký den, ale nejdu do posledního závodu s tím, že bych říkal: »Už se nemůžu dočkat, aby byl konec!«, chystám se na něj s vědomím, že to bude skvělá Grand Prix a já do ní dám všechno jako do každé jiné," zamýšlí se Button nad svým odchodem.
Bylo by však zavádějící se domnívat, že svého rozhodnutí lituje, v zásadě je s ním spokojen a nechce na něm nic měnit, má pro to své důvody. Jen s ním mohl ještě posečkat.
"S tím, jak jsem se rozhodl, jsem spokojený. Kdo ví, co se bude v příští sezóně dít, ale to samo o sobě nebylo příčinou mého odchodu. Myšlenku skončit v F1 jsem pojal v srpnu, dlouhé měsíce jsem přemýšlel o minulosti, přítomnosti a budoucnosti. Určitě jsem udělal správnou věc. Doufám, že McLaren bude příští rok nadále konkurenceschopný, zůstávám jeho součástí a těším se, že se podívám příští rok na několik závodů," pokračuje Button.
Zopakoval také leccos o svých dalších plánech a zdůraznil, že jeho odchod z Formule 1 neznamená, že už se za volant závodního vozu neposadí.
"Z motorsportu neodcházím. To je špatný výraz a bohužel zazněl příliš často. Je mi šestatřicet a určitě definitivně sport neopouštím. Budu příští rok pracovat s týmem, chci závodit v jiných kategoriích nejlépe až do sedmdesátky. Do té doby neodejdu. Jediný rozdíl bude v tom, jestli dostanu nebo nedostanu zaplaceno," usmívá se na závěr Button.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.