Když byli sponzoři natolik movití a důležití, že se propašovali i do oficiálního názvu, leckdy to vypadalo (třeba ještě v kombinaci s motorem) až komicky. Pamatujete na Mild Seven Benetton Play Life?
McLaren prošel několika názvy a naposledy měl titulárního sponzora v roce 2013 v případě mobilního operátora Vodafone. Nový výkonný ředitel Zak Brown se vyjádřil v tom smyslu, že by určitě takového mecenáše přivítal, ale nejspíš k tomu dojde až v roce 2018, příští rok je ještě brzy.
"Je zřejmé, že novým titulárním sponzorem by měl být někdo na komerční bázi a něco, s čím můžeme být těsně svázaní, což pro nás bude zásadně důležité. Ale viděl bych to až na rok 2018. Příští sezóna už je za dveřmi a v této oblasti opravdu nemám žádné eso v rukávu," svěřil se Brown novinářům v Abú Zabí.
Otázka titulárního sponzora ale v současnosti není hlavní prioritou týmu, k němuž příští měsíc nastoupí posila Jonathan Neale, bývalý šéf CSM Sport & Entertainment. Brown prohlásil, že vždy existují tři sféry zájmu, které přinesou týmu rovnováhu.
"Nemyslím, že by otázka sponzora byla číslem jedna, stolička má také tři nohy, tak si myslím, že se musíme věnovat rovnoměrně všem, abychom byli úspěšní. Prvním bodem jsou fanoušci, domnívám se, že McLaren - a potažmo celá F1 - by měla zlepšit provázanost s našimi příznivci. Čím víc fanoušků budeme mít, tím víc se objeví sponzorů. Chceme, aby naši příznivci měli zájem o produky a služby našich mecenášů. A čím více jich budeme mít, tím více peněz poplyne do našeho týmu, který díky nim bude mít rychlejší vozy. Je to uzavřený kruh, protože fanoušci vždy preferují týmy, které jezdí vpředu. Proto se domnívám, že všechny tři oblasti jsou nesmírně důležité a potřebujeme, aby správně fungovaly. Pokud uspějeme jen v jedné, systém rozhodně nebude spolehlivě pracovat," dodává Brown.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.