Když byli sponzoři natolik movití a důležití, že se propašovali i do oficiálního názvu, leckdy to vypadalo (třeba ještě v kombinaci s motorem) až komicky. Pamatujete na Mild Seven Benetton Play Life?
McLaren prošel několika názvy a naposledy měl titulárního sponzora v roce 2013 v případě mobilního operátora Vodafone. Nový výkonný ředitel Zak Brown se vyjádřil v tom smyslu, že by určitě takového mecenáše přivítal, ale nejspíš k tomu dojde až v roce 2018, příští rok je ještě brzy.
"Je zřejmé, že novým titulárním sponzorem by měl být někdo na komerční bázi a něco, s čím můžeme být těsně svázaní, což pro nás bude zásadně důležité. Ale viděl bych to až na rok 2018. Příští sezóna už je za dveřmi a v této oblasti opravdu nemám žádné eso v rukávu," svěřil se Brown novinářům v Abú Zabí.
Otázka titulárního sponzora ale v současnosti není hlavní prioritou týmu, k němuž příští měsíc nastoupí posila Jonathan Neale, bývalý šéf CSM Sport & Entertainment. Brown prohlásil, že vždy existují tři sféry zájmu, které přinesou týmu rovnováhu.
"Nemyslím, že by otázka sponzora byla číslem jedna, stolička má také tři nohy, tak si myslím, že se musíme věnovat rovnoměrně všem, abychom byli úspěšní. Prvním bodem jsou fanoušci, domnívám se, že McLaren - a potažmo celá F1 - by měla zlepšit provázanost s našimi příznivci. Čím víc fanoušků budeme mít, tím víc se objeví sponzorů. Chceme, aby naši příznivci měli zájem o produky a služby našich mecenášů. A čím více jich budeme mít, tím více peněz poplyne do našeho týmu, který díky nim bude mít rychlejší vozy. Je to uzavřený kruh, protože fanoušci vždy preferují týmy, které jezdí vpředu. Proto se domnívám, že všechny tři oblasti jsou nesmírně důležité a potřebujeme, aby správně fungovaly. Pokud uspějeme jen v jedné, systém rozhodně nebude spolehlivě pracovat," dodává Brown.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.