Roční přestávka a poté návrat - tak se hovořilo o dalších plánech Jensona Buttona, který absolvuje v Abú Zabí svou 305. Grand Prix v kariéře. Bylo ale také dost těch, kteří zvláště ve srovnání s jinými sportovními odvětvími předvídali, že skutečnost bude jiná.
Existuje několik případů známých sportovců a úspěšných ve svém oboru, kteří nejdřív avizovali roční pauzu, aby nabrali sil a nové motivace, jak často říkali, aby po nějaké době oznámili to, co se dalo očekávat. Něco podobného nyní přiznal i Jenson Button, který se s aktivní kariérou v F1 hodlá rozloučit právě o víkendovém závodě v Abú Zabí.
"Půjdu do tohoto závodu s myšlenkou, že to je můj poslední závod v F1, to bude asi nejlepší způsob. Momentálně už po tomto závodě ve Formuli 1 nechci závodit, to je celé - myslím si, že tohle je můj poslední závod," prohlásil šestatřicetiletý pilot a mistr světa 2009 na tiskové konferenci pilotů.
"Je pravda, že sice mám smlouvu na rok 2018, ale v tuto chvíli jsem rozhodnut, že v oné sezóně závodit nebudu. Kontrakt jsem podepsal, ale ve třech následujících měsících jsem se užíral a rozhodl se změnit názor. Nechci nastoupit k tomuto závodu s tím, že to není ten poslední," vysvětlil dále Button.
If this is the end, we'll miss you, @JensonButton...#F1Finale #AbuDhabiGP ?? pic.twitter.com/Xyp1PSKRLy
— Formula 1 (@F1) November 24, 2016Kariéru v F1 začal v roce 2000 a během 17 sezón vyhrál celkem patnáct Grand Prix. Viděli jsme ho v kokpitu vozů Williams, Benetton, BAR, Honda, Brawn GP a McLaren. Jeho post zaujme v příštím roce belgický pilot Stoffel Vandoorne (v Grand Prix Bahrajnu letos debutoval jako náhradník za zraněného Alonsa), zatímco Button bude nadále pracovat u týmu McLaren v roli ambasadora.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.