Roční přestávka a poté návrat - tak se hovořilo o dalších plánech Jensona Buttona, který absolvuje v Abú Zabí svou 305. Grand Prix v kariéře. Bylo ale také dost těch, kteří zvláště ve srovnání s jinými sportovními odvětvími předvídali, že skutečnost bude jiná.
Existuje několik případů známých sportovců a úspěšných ve svém oboru, kteří nejdřív avizovali roční pauzu, aby nabrali sil a nové motivace, jak často říkali, aby po nějaké době oznámili to, co se dalo očekávat. Něco podobného nyní přiznal i Jenson Button, který se s aktivní kariérou v F1 hodlá rozloučit právě o víkendovém závodě v Abú Zabí.
"Půjdu do tohoto závodu s myšlenkou, že to je můj poslední závod v F1, to bude asi nejlepší způsob. Momentálně už po tomto závodě ve Formuli 1 nechci závodit, to je celé - myslím si, že tohle je můj poslední závod," prohlásil šestatřicetiletý pilot a mistr světa 2009 na tiskové konferenci pilotů.
"Je pravda, že sice mám smlouvu na rok 2018, ale v tuto chvíli jsem rozhodnut, že v oné sezóně závodit nebudu. Kontrakt jsem podepsal, ale ve třech následujících měsících jsem se užíral a rozhodl se změnit názor. Nechci nastoupit k tomuto závodu s tím, že to není ten poslední," vysvětlil dále Button.
If this is the end, we'll miss you, @JensonButton...#F1Finale #AbuDhabiGP ?? pic.twitter.com/Xyp1PSKRLy
— Formula 1 (@F1) November 24, 2016Kariéru v F1 začal v roce 2000 a během 17 sezón vyhrál celkem patnáct Grand Prix. Viděli jsme ho v kokpitu vozů Williams, Benetton, BAR, Honda, Brawn GP a McLaren. Jeho post zaujme v příštím roce belgický pilot Stoffel Vandoorne (v Grand Prix Bahrajnu letos debutoval jako náhradník za zraněného Alonsa), zatímco Button bude nadále pracovat u týmu McLaren v roli ambasadora.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.