Byly doby, kdy měly McLareny problémy se posunout do druhé kvalifikační části. Ty časy jsou zřejmě pryč, ambice týmu stoupají a je jenom přirozené, že se piloti nechtějí spokojit s výsledky, které se jeví jako výborné.
Pochopitelně tréninkové časy je třeba brát s jistou rezervou, nicméně McLareny v nich figurují na lichotivých místech. Fernando Alonso se v prvním tréninku dostal na pátou příčku, v odpoledních jízdách mu patřilo sedmé místo a Jenson Button uzavíral první desítku. Brit neměl na rozdíl od Alonsa aktualizovanou pohonnou jednotku, takže za svým týmovým kolegou zaostával o 0,4 vteřiny.
"Desáté místo není nic extra. Do druhého tréninku jsme zasáhli dost pozdě, protože bylo třeba udělat některé změny a trvalo to déle, než jsme si mysleli. Když jsem vyjel na trať, jezdili všichni s větším množstvím paliva, v desáté zatáčce jsem se dostal za Kevina Magnussena a ten prostě neuhnul, držel si závodní stopu a tak jsem jsem v tom kole dost ztratil. Tempo není tak zlé a můžeme se v pořadí ještě posunout. Pro nás jsou trochu složitější dlouhé rovinky, ale jsem přesvědčen, že se zvládneme popasovat s nastavením vozu, abychom byli ještě lepší," hodnotí šance McLarenu Button.
Okruh v Kuala Lumpur má nový povrch a to podle Buttona může znamenat onu tenkou linii mezi úspěchem a porážkou. "Nový asfalt se chová poněkud podivně. Můžete získat falešný pocit, že máte dobrou přilnavost a najednou je docela pryč. Je to hodně zvláštní, obtížně předvídatelné. Hodně se to podobá podmínkám v Soči... Jsme nejlepší piloti na světě a jsme schopni poznat, kdy se blíží přetáčivost, ale na tomto asfaltu to nejde rozpoznat - je to tedy hodně těžké. Pro kvalifikaci budeme muset všichni použít měkké pneumatiky, ale jako budou nejlepší pro závod, to opravdu netuším. Zdá se, že všechny směsi fungují docela dobře, konzistence je výborná, ale bylo by lépe, kdyby bylo zítra trochu chladněji," dodává Button.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.