Button má jisté výhrady k 1. tréninkům, dělá mu problém i povrch trati

Button se po dvou trénincích v Malajsii cítí na víc
Button se po dvou trénincích v Malajsii cítí na víc, foto: McLaren
Robert RoBertino Pavelka 30. září 2016 12:20
Sdílej:

Byly doby, kdy měly McLareny problémy se posunout do druhé kvalifikační části. Ty časy jsou zřejmě pryč, ambice týmu stoupají a je jenom přirozené, že se piloti nechtějí spokojit s výsledky, které se jeví jako výborné.

Pochopitelně tréninkové časy je třeba brát s jistou rezervou, nicméně McLareny v nich figurují na lichotivých místech. Fernando Alonso se v prvním tréninku dostal na pátou příčku, v odpoledních jízdách mu patřilo sedmé místo a Jenson Button uzavíral první desítku. Brit neměl na rozdíl od Alonsa aktualizovanou pohonnou jednotku, takže za svým týmovým kolegou zaostával o 0,4 vteřiny.

"Desáté místo není nic extra. Do druhého tréninku jsme zasáhli dost pozdě, protože bylo třeba udělat některé změny a trvalo to déle, než jsme si mysleli. Když jsem vyjel na trať, jezdili všichni s větším množstvím paliva, v desáté zatáčce jsem se dostal za Kevina Magnussena a ten prostě neuhnul, držel si závodní stopu a tak jsem jsem v tom kole dost ztratil. Tempo není tak zlé a můžeme se v pořadí ještě posunout. Pro nás jsou trochu složitější dlouhé rovinky, ale jsem přesvědčen, že se zvládneme popasovat s nastavením vozu, abychom byli ještě lepší," hodnotí šance McLarenu Button.

Okruh v Kuala Lumpur má nový povrch a to podle Buttona může znamenat onu tenkou linii mezi úspěchem a porážkou. "Nový asfalt se chová poněkud podivně. Můžete získat falešný pocit, že máte dobrou přilnavost a najednou je docela pryč. Je to hodně zvláštní, obtížně předvídatelné. Hodně se to podobá podmínkám v Soči... Jsme nejlepší piloti na světě a jsme schopni poznat, kdy se blíží přetáčivost, ale na tomto asfaltu to nejde rozpoznat - je to tedy hodně těžké. Pro kvalifikaci budeme muset všichni použít měkké pneumatiky, ale jako budou nejlepší pro závod, to opravdu netuším. Zdá se, že všechny směsi fungují docela dobře, konzistence je výborná, ale bylo by lépe, kdyby bylo zítra trochu chladněji," dodává Button.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.