Byly doby, kdy měly McLareny problémy se posunout do druhé kvalifikační části. Ty časy jsou zřejmě pryč, ambice týmu stoupají a je jenom přirozené, že se piloti nechtějí spokojit s výsledky, které se jeví jako výborné.
Pochopitelně tréninkové časy je třeba brát s jistou rezervou, nicméně McLareny v nich figurují na lichotivých místech. Fernando Alonso se v prvním tréninku dostal na pátou příčku, v odpoledních jízdách mu patřilo sedmé místo a Jenson Button uzavíral první desítku. Brit neměl na rozdíl od Alonsa aktualizovanou pohonnou jednotku, takže za svým týmovým kolegou zaostával o 0,4 vteřiny.
"Desáté místo není nic extra. Do druhého tréninku jsme zasáhli dost pozdě, protože bylo třeba udělat některé změny a trvalo to déle, než jsme si mysleli. Když jsem vyjel na trať, jezdili všichni s větším množstvím paliva, v desáté zatáčce jsem se dostal za Kevina Magnussena a ten prostě neuhnul, držel si závodní stopu a tak jsem jsem v tom kole dost ztratil. Tempo není tak zlé a můžeme se v pořadí ještě posunout. Pro nás jsou trochu složitější dlouhé rovinky, ale jsem přesvědčen, že se zvládneme popasovat s nastavením vozu, abychom byli ještě lepší," hodnotí šance McLarenu Button.
Okruh v Kuala Lumpur má nový povrch a to podle Buttona může znamenat onu tenkou linii mezi úspěchem a porážkou. "Nový asfalt se chová poněkud podivně. Můžete získat falešný pocit, že máte dobrou přilnavost a najednou je docela pryč. Je to hodně zvláštní, obtížně předvídatelné. Hodně se to podobá podmínkám v Soči... Jsme nejlepší piloti na světě a jsme schopni poznat, kdy se blíží přetáčivost, ale na tomto asfaltu to nejde rozpoznat - je to tedy hodně těžké. Pro kvalifikaci budeme muset všichni použít měkké pneumatiky, ale jako budou nejlepší pro závod, to opravdu netuším. Zdá se, že všechny směsi fungují docela dobře, konzistence je výborná, ale bylo by lépe, kdyby bylo zítra trochu chladněji," dodává Button.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.