Čas neúprosně letí. Když v roce 2000 začínal Jenson Button svou kariéru, dostalo se mu svérázné poklony. Jeden z jeho spolužáků mu řekl: "Hele, Jensone, tak to bude tvoje jméno v příští edici F1 na PlayStationu."
Od té doby uplynulo dlouhých 16 let a Jenson Alexander Lyons Button přinejmenším po tak dlouhé době bude rok ve Formuli 1 chybět. Je tedy čas na bilancování a vzpomínky. Nebo na poklony. Jednu takovou vysekl vítězi 15 Grand Prix a mistru světa 2009 jeho poněkud úspěšnější týmový kolega Fernando Alonso, který během své kariéry poznal vedle těch méně úspěšných spolujezdců i mistry jako Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen či Jacques Villeneuve.
"Jenson je pravděpodobně nejlepší týmový kolega, se kterým jsem jezdil. Je velmi rychlý, v monopostu vždy konkurenceschopný za všech podmínek, mimo auto příjemný člověk, opravdový gentleman a vždy plně oddaný našemu sportu. Plně se věnuje činnosti na simulátoru, pracuje s týmem, tráví s inženýry tolik času, kolik je třeba a po fyzické stránce je po celý rok stoprocentně připravený. Celkově si myslím, že je prostě nejlepší," uvedl dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso.
Jak už bylo uvedeno, Jenson Button pojede v Malajsii svou 300. Grand Prix v kariéře. Stane se tak teprve třetím pilotem v historii F1, který tuto hranici překonal. Před ním jsou Rubens Barrichello, se kterým se mimochodem Button setkal v jednom týmu právě při své mistrovské sezóně, druhým pak Michael Schumacher. Pokud Brit bez problémů absolvuje všechny zbylé závody sezóny, bude mu na Barrichella chybět osmnáct a na Schumachera dva závody.
"Je to ohromný úspěch. Když zdoláte hranici tří set závodů, znamená to, že jste velmi talentovaný a po dlouhou dobu v F1 dosahujete dobrých výsledků, proto máte od týmu důvěru a můžete dál závodit. Když do F1 přijdete, je to jeden velký úspěch ve vaší kariéře. Druhým pak je, pokud se vám podaří vyhrát, ale když zůstanete v této oblasti delší dobu, pak to znamená, že jste pořád dobrý. Držíte si výkonnost, máte stoprocentní fyzičku, závodíte jak nejlépe umíte - a právě tohle Jenson dokázal," dodává Alonso.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.