Odchody a opouštění většinou bývají provázeny jistou nostalgií a bilancováním. Mistr světa a vítěz 15 Grand Prix Jenson Button asi bude z jiného těsta, protože hovoří ho "snové" smlouvě s McLarenem, která mu umožní dělat, co si bude přát.
Šestatřicetiletý pilot nadále trvá na tom, že se hodlá v roce 2018 opět vrátit do světa F1, tedy pokud bude mít k dispozici sedačku, jak to říká obnovená dvouletá smlouva. Příští rok by měl Jenson zavítat na vybrané Grand Prix v roli rezervního pilota a krýt záda Fernandu Alonsovi a Stoffelu Vandoorneovi, ale on sám po 16 sezónách v F1 roční odpočinek vítá. A co tedy provede s volným časem?
"Závodím stále rád, vyplňuje to většinu mého času. Naposledy jsem dojel jen dvanáctý, ale byl to fajn závod a já si opravdu dobře zabojoval, když jsem se prodíral startovním polem z posledního místa, kam jsem po prvním kole spadl. Pořád tenhle sportu miluji, ale prostě cítím, že potřebuji po této sezóně nějaký čas na zotavenou a žít podle svého. V budoucnu asi budu závodit na motokárách a pravděpodobně zkusím i rallyecross. Mám ho rád, je opravdu blízký mému srdci," vysvětlil Button a dodal, že jeho někdejší týmový kolega Rubens Barrichello před týdnem také absolvoval závod motokár.
"Od mých sedmi let byl motorsport mým životem a je to ta nejlepší práce na světě - opravdu. Ale i při ní je třeba si odpočinout. Grand Prix jsou největší součástí mého života, před ní a po ní zabere plno času regenerace a příprava, takže bude hezké trávit i víc času s mojí rodinou. Počítám, že po dvou třetinách příštího roku se ukáže, jestli budu chtít ještě závodit. Pokud pro mě bude mít tým místo, v roce 2018 se vrátím. To by byla ideální situace. Pro každého pilota, který v F1 tak dlouho působí, je takový kontrat doslova snem," pokračuje Button.
Připomíná také akci, kterou pro McLaren připravil sponzor Esso pod názvem 360-degree Virtual Reality ve Španělsku, kde se na Circuito Fernando Alonso v Ovideu setkaly někdejší i současné hvězdy McLarenu: Häikkinen, Coulthard, Vandoorne, Button a samozřejmě sám Alonso. Pětice pilotů osedlala motokáry a pro Jensona to byl inspirativní zážitek. "Zase mě to chytlo, takže v příštích 12 měsících se budu motokárám určitě věnovat mnohem víc!"
Sky Sport, který Buttona zpovídal, položil také dosti emotivní otázku. Nebude Buttona mrzet, že pokud se jeho návrat v roce 2018 nepodaří, neprožije vlastně svou farewell party, velkou rozlučku se světem F1?
"Chápu, co máte na mysli, ale emocionální momenty pro mě nejsou. Ty prožívám, když vyhráváme a davy oslavují společně s lidmi, které mám rád, takový okamžik si opravdu umím vychuntat. Zatímco odchod do závodního důchodu - který ale ještě nenastal - je rozloučení, jste v záři reflektorů. Nejsem velký fanoušek takových akcí," domnívá se Button.
Button možná opravdu prožívá určitou únavu, vždyť počet jeho startu v F1 se pomalu blíží třem stům a sedmnáct sezón v cirkusu Ecclestone, který od roku 2000 dospěl do 21 závodů v roce, opravňuje Buttona k odpočinku. Zda se vrátí nebo ne? Nechme se překvapit.
"Myslím, že nápad ohledně dalšího působení v McLarenu je úžasný, s Dennisem jsme si o tom povídali 40 minut, co budu dělat v budoucnu a dospěli jsme k názoru, že »to bude perfektní«. Po 17 letech sportovního života podle Bernieho plánu bude hezké mít jeden rok, kdy si budu dělat věci po svém. Budu vyslancem svého týmu a objevím se na některých závodech, ale především si dobiju baterky, takže pokud budu v roce 2018 závodit, budu připravenější a silnější než kdy předtím," uzavírá Button.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.