Odchody a opouštění většinou bývají provázeny jistou nostalgií a bilancováním. Mistr světa a vítěz 15 Grand Prix Jenson Button asi bude z jiného těsta, protože hovoří ho "snové" smlouvě s McLarenem, která mu umožní dělat, co si bude přát.
Šestatřicetiletý pilot nadále trvá na tom, že se hodlá v roce 2018 opět vrátit do světa F1, tedy pokud bude mít k dispozici sedačku, jak to říká obnovená dvouletá smlouva. Příští rok by měl Jenson zavítat na vybrané Grand Prix v roli rezervního pilota a krýt záda Fernandu Alonsovi a Stoffelu Vandoorneovi, ale on sám po 16 sezónách v F1 roční odpočinek vítá. A co tedy provede s volným časem?
"Závodím stále rád, vyplňuje to většinu mého času. Naposledy jsem dojel jen dvanáctý, ale byl to fajn závod a já si opravdu dobře zabojoval, když jsem se prodíral startovním polem z posledního místa, kam jsem po prvním kole spadl. Pořád tenhle sportu miluji, ale prostě cítím, že potřebuji po této sezóně nějaký čas na zotavenou a žít podle svého. V budoucnu asi budu závodit na motokárách a pravděpodobně zkusím i rallyecross. Mám ho rád, je opravdu blízký mému srdci," vysvětlil Button a dodal, že jeho někdejší týmový kolega Rubens Barrichello před týdnem také absolvoval závod motokár.
"Od mých sedmi let byl motorsport mým životem a je to ta nejlepší práce na světě - opravdu. Ale i při ní je třeba si odpočinout. Grand Prix jsou největší součástí mého života, před ní a po ní zabere plno času regenerace a příprava, takže bude hezké trávit i víc času s mojí rodinou. Počítám, že po dvou třetinách příštího roku se ukáže, jestli budu chtít ještě závodit. Pokud pro mě bude mít tým místo, v roce 2018 se vrátím. To by byla ideální situace. Pro každého pilota, který v F1 tak dlouho působí, je takový kontrat doslova snem," pokračuje Button.
Připomíná také akci, kterou pro McLaren připravil sponzor Esso pod názvem 360-degree Virtual Reality ve Španělsku, kde se na Circuito Fernando Alonso v Ovideu setkaly někdejší i současné hvězdy McLarenu: Häikkinen, Coulthard, Vandoorne, Button a samozřejmě sám Alonso. Pětice pilotů osedlala motokáry a pro Jensona to byl inspirativní zážitek. "Zase mě to chytlo, takže v příštích 12 měsících se budu motokárám určitě věnovat mnohem víc!"
Sky Sport, který Buttona zpovídal, položil také dosti emotivní otázku. Nebude Buttona mrzet, že pokud se jeho návrat v roce 2018 nepodaří, neprožije vlastně svou farewell party, velkou rozlučku se světem F1?
"Chápu, co máte na mysli, ale emocionální momenty pro mě nejsou. Ty prožívám, když vyhráváme a davy oslavují společně s lidmi, které mám rád, takový okamžik si opravdu umím vychuntat. Zatímco odchod do závodního důchodu - který ale ještě nenastal - je rozloučení, jste v záři reflektorů. Nejsem velký fanoušek takových akcí," domnívá se Button.
Button možná opravdu prožívá určitou únavu, vždyť počet jeho startu v F1 se pomalu blíží třem stům a sedmnáct sezón v cirkusu Ecclestone, který od roku 2000 dospěl do 21 závodů v roce, opravňuje Buttona k odpočinku. Zda se vrátí nebo ne? Nechme se překvapit.
"Myslím, že nápad ohledně dalšího působení v McLarenu je úžasný, s Dennisem jsme si o tom povídali 40 minut, co budu dělat v budoucnu a dospěli jsme k názoru, že »to bude perfektní«. Po 17 letech sportovního života podle Bernieho plánu bude hezké mít jeden rok, kdy si budu dělat věci po svém. Budu vyslancem svého týmu a objevím se na některých závodech, ale především si dobiju baterky, takže pokud budu v roce 2018 závodit, budu připravenější a silnější než kdy předtím," uzavírá Button.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.