Scénář, jaký se začal odvíjet po Massově prohlášení o ukončení kariéry, známe už z mnoha dřívějších případů. Začíná se kombinovat, vynořují se zprávy s větší či menší důvěryhodností, založené na předchozích tvrzeních a prognózách.
Celková situace je o to pikantnější, že prakticky ve stejnou dobu jako Massa vyhlásil (minimálně) roční prázdniny i Jenson Button. U McLarenu se ale dá očekávat, že si tým nenechá proklouznout mezi prsty Stoffela Vandoornea, který ostatně už jeden závod za McLaren jel a nikoli neúspěšně - byl vůbec prvním pilotem, který letos přivezl týmu z Wokingu mistrovský bod.
U Williamsu se skloňovalo více jmen, ovšem vše se odehrávalo spíše v rovině teorie. Mluvilo se o Sergio Pérezovi, zmínka padla i o Felipe Nasrovi. Většinou se tyto volby dávaly dohromady s faktem, že oba piloti mají slušné finanční zázemí a oba v F1 už něco odjezdili. Vzhledem k tomu, že Williams začíná ztrácet své postavení a před závodem v Itálii klesl na pátou příčku v Poháru konstruktérů, objevily se určité obavy o finanční stránku, což konstatovalal i Claire Williamsová. Další variantou byl příchod Jensona Buttona, který by se tak vrátil do týmu, kde s F1 v roce 2000 začínal, ale jeho rozhodnutí zhatilo i tuto variantu.
Nyní se na scéně objevuje další kandidát, a rovnou je označen za hlavního favorita. Určitě k tomu napomohl i fakt, že Pérez evidentně nemá zaječí úmysly. Několik zdrojů v rámci GP Itálie uvedlo, že nejžhavějším kanditádem je Kanaďan Lance Stroll a dohoda je v podstatě už hotovou věcí. Jenže je tu pověstné ale - pilot, který 29. října oslaví osmnácté narozeniny, musí nejdřív získat od FIA superlicenci pro rok 2017.
K tomu by mu mohl stačit patřičný výsledek v nižších kategoriích, konkrétně minimálně třetí místo v šampionátu, kde Stroll momentálně působí. Lance vyhrál v roce 2014 titul v italské sérii F4 a loni mu patřila pátá příčka v evropském šampionátu F3. Letos si vede v této kategorii nadmíru dobře a tři závody před koncem mistrovství mu patří první příčka s náskokem 61 bodu na druhého Maximiliana Günthera, týmového kolegu z Prema Powerteam. Není tajemstvím, že vlastníkem týmu je Strollův otec Lawrence a původně naplánoval Lanceho postup do GP2. Nyní se však kloní otec a syn k názoru, že je lepší být hozen do studené vody. Pokud bude poražen u Williamsu F1, nebude to takové zklamání, jako kdyby neuspěl v GP2.
Lance Stroll působí u Williamsu jako vývojový pilot od listopadu 2015, kdy sem zamířil z jezdecké akademie Ferrari. On sám nevidí žádnou překážku ve podobě svého věku, dokonce v rozhovoru na začátku srpna prohlásil, že v tomto směru existuje "perfektní příklad" pro jeho cestu do F1 v podobě Maxe Verstappena.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.