Scénář, jaký se začal odvíjet po Massově prohlášení o ukončení kariéry, známe už z mnoha dřívějších případů. Začíná se kombinovat, vynořují se zprávy s větší či menší důvěryhodností, založené na předchozích tvrzeních a prognózách.
Celková situace je o to pikantnější, že prakticky ve stejnou dobu jako Massa vyhlásil (minimálně) roční prázdniny i Jenson Button. U McLarenu se ale dá očekávat, že si tým nenechá proklouznout mezi prsty Stoffela Vandoornea, který ostatně už jeden závod za McLaren jel a nikoli neúspěšně - byl vůbec prvním pilotem, který letos přivezl týmu z Wokingu mistrovský bod.
U Williamsu se skloňovalo více jmen, ovšem vše se odehrávalo spíše v rovině teorie. Mluvilo se o Sergio Pérezovi, zmínka padla i o Felipe Nasrovi. Většinou se tyto volby dávaly dohromady s faktem, že oba piloti mají slušné finanční zázemí a oba v F1 už něco odjezdili. Vzhledem k tomu, že Williams začíná ztrácet své postavení a před závodem v Itálii klesl na pátou příčku v Poháru konstruktérů, objevily se určité obavy o finanční stránku, což konstatovalal i Claire Williamsová. Další variantou byl příchod Jensona Buttona, který by se tak vrátil do týmu, kde s F1 v roce 2000 začínal, ale jeho rozhodnutí zhatilo i tuto variantu.
Nyní se na scéně objevuje další kandidát, a rovnou je označen za hlavního favorita. Určitě k tomu napomohl i fakt, že Pérez evidentně nemá zaječí úmysly. Několik zdrojů v rámci GP Itálie uvedlo, že nejžhavějším kanditádem je Kanaďan Lance Stroll a dohoda je v podstatě už hotovou věcí. Jenže je tu pověstné ale - pilot, který 29. října oslaví osmnácté narozeniny, musí nejdřív získat od FIA superlicenci pro rok 2017.
K tomu by mu mohl stačit patřičný výsledek v nižších kategoriích, konkrétně minimálně třetí místo v šampionátu, kde Stroll momentálně působí. Lance vyhrál v roce 2014 titul v italské sérii F4 a loni mu patřila pátá příčka v evropském šampionátu F3. Letos si vede v této kategorii nadmíru dobře a tři závody před koncem mistrovství mu patří první příčka s náskokem 61 bodu na druhého Maximiliana Günthera, týmového kolegu z Prema Powerteam. Není tajemstvím, že vlastníkem týmu je Strollův otec Lawrence a původně naplánoval Lanceho postup do GP2. Nyní se však kloní otec a syn k názoru, že je lepší být hozen do studené vody. Pokud bude poražen u Williamsu F1, nebude to takové zklamání, jako kdyby neuspěl v GP2.
Lance Stroll působí u Williamsu jako vývojový pilot od listopadu 2015, kdy sem zamířil z jezdecké akademie Ferrari. On sám nevidí žádnou překážku ve podobě svého věku, dokonce v rozhovoru na začátku srpna prohlásil, že v tomto směru existuje "perfektní příklad" pro jeho cestu do F1 v podobě Maxe Verstappena.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.