Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla. Platilo to ve sportu jako v umění, v kinematografii jako hudbě. Když vedle sebe postavíte písničky z období Beatlemánie a složité jazzrockové rytmy, většina lidí sáhne neomylně k Fab Four.
Ono rčení svým způsobem podporuje i Lewis Hamilton, který tvrdí, že pro fanoušky F1 jsou hi-tech motory nezajímavé, protože na ně působí příliš složitě. Ostatně sami můžete cítit určitý rozdíl, když jste dříve mluvili o motoru a dnes musíte pracovat s termíny jako TC, KE, MGU-H, MGU-K ES a CE. A přitom jde pořád o jednu pohonnou jednotku...
K tomu se přidává i systém penalizací, o kterých také mluví expert F1 pro stanici Sky Martin Brundle ve svém tradičním sloupku. Pilot může opětovně použít každý z těchto prvků pětkrát, pak už následuje penalizace v podobě posunu na startovním roštu. Čím víc nových komponentů, tím vyšší je trest. Tím nastává situace spíše směšná než vážná, což byl případ Hamiltonova trestu ve Spa, ovšem jeho 55 míst poklesu není nijak překvapivých, stačí vzpomenout na podobné postihy v případě McLarenu v loňském roce.
"Co si myslím o aktuálních pravidlech? Domnívám se, že skutečnost v podobě šesti komponentů motoru a mišmaš ohledně jejich použití prostě není dobrá. Lidé se chtějí dívat a ne sledovat takové věci. Je to příliš technické, příliš komplikované. Hodně diváků vůbec netuší, co to je MGU-H a vlastně to ani nepotřebují vědět," vyjádřil se k této problematice Lewis Hamilton.
Trojnásobný mistr světa se také domnívá, že je třeba opět vrátit F1 typický hluk a s nadšením vzpomíná na éru dvanáctiválců. FIA alespoň pracuje na tom, aby se po zvukové stránce něco změnilo a hodlá realizovat nápravu už v příštím roce.
"Naše vozy nezní dobře. Díval jsem se na staré závody a tam auta pěkně řvou. A to mi chybí. Doufám, že se jednoho dne k téhle situaci vrátíme a uděláme všechno jednodušší," přeje si Hamilton.
Stejně jako on nasbíral ve Spa pokutu i Fernando Alonso - nejdřív se ho měl týkat postih v podobě pádu o 35 míst, pak se k tomu přidalo dalších 25. V podstatě šlo o symbolický trest, protože kvůli potížím v kvalifikaci neměl žádný měřený čas.
"Jsou to jen čísla, a tak by to nemělo být, i když potrestání se nás samozřejmě musí týkat. Jestliže překročíme počet povolených motorů nebo jiných částí, musíme očekávat, že dostaneme trest. Ale myslím, že je to špatně vyřešené. Proto také Mercedes vyměnil tři části motoru. Jsou to nesmyslné kroky a je vlastně zbytečné o nich mluvit. Je to směšné," hodnotí situaci Alonsův kolega Jenson Button.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.