Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla. Platilo to ve sportu jako v umění, v kinematografii jako hudbě. Když vedle sebe postavíte písničky z období Beatlemánie a složité jazzrockové rytmy, většina lidí sáhne neomylně k Fab Four.
Ono rčení svým způsobem podporuje i Lewis Hamilton, který tvrdí, že pro fanoušky F1 jsou hi-tech motory nezajímavé, protože na ně působí příliš složitě. Ostatně sami můžete cítit určitý rozdíl, když jste dříve mluvili o motoru a dnes musíte pracovat s termíny jako TC, KE, MGU-H, MGU-K ES a CE. A přitom jde pořád o jednu pohonnou jednotku...
K tomu se přidává i systém penalizací, o kterých také mluví expert F1 pro stanici Sky Martin Brundle ve svém tradičním sloupku. Pilot může opětovně použít každý z těchto prvků pětkrát, pak už následuje penalizace v podobě posunu na startovním roštu. Čím víc nových komponentů, tím vyšší je trest. Tím nastává situace spíše směšná než vážná, což byl případ Hamiltonova trestu ve Spa, ovšem jeho 55 míst poklesu není nijak překvapivých, stačí vzpomenout na podobné postihy v případě McLarenu v loňském roce.
"Co si myslím o aktuálních pravidlech? Domnívám se, že skutečnost v podobě šesti komponentů motoru a mišmaš ohledně jejich použití prostě není dobrá. Lidé se chtějí dívat a ne sledovat takové věci. Je to příliš technické, příliš komplikované. Hodně diváků vůbec netuší, co to je MGU-H a vlastně to ani nepotřebují vědět," vyjádřil se k této problematice Lewis Hamilton.
Trojnásobný mistr světa se také domnívá, že je třeba opět vrátit F1 typický hluk a s nadšením vzpomíná na éru dvanáctiválců. FIA alespoň pracuje na tom, aby se po zvukové stránce něco změnilo a hodlá realizovat nápravu už v příštím roce.
"Naše vozy nezní dobře. Díval jsem se na staré závody a tam auta pěkně řvou. A to mi chybí. Doufám, že se jednoho dne k téhle situaci vrátíme a uděláme všechno jednodušší," přeje si Hamilton.
Stejně jako on nasbíral ve Spa pokutu i Fernando Alonso - nejdřív se ho měl týkat postih v podobě pádu o 35 míst, pak se k tomu přidalo dalších 25. V podstatě šlo o symbolický trest, protože kvůli potížím v kvalifikaci neměl žádný měřený čas.
"Jsou to jen čísla, a tak by to nemělo být, i když potrestání se nás samozřejmě musí týkat. Jestliže překročíme počet povolených motorů nebo jiných částí, musíme očekávat, že dostaneme trest. Ale myslím, že je to špatně vyřešené. Proto také Mercedes vyměnil tři části motoru. Jsou to nesmyslné kroky a je vlastně zbytečné o nich mluvit. Je to směšné," hodnotí situaci Alonsův kolega Jenson Button.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.