Pro McLaren to měl být trénink plný očekávání, jak se projeví vylepšený agregát Honda. Alonso však prožil zklamání, když skončil po třech kolech v boxech. Tým se proto rozhodl pro náhradní řešení.
Důvodem Alonsových potíží byl průsak vody, proto ve Španělově voze objevila pohonná jednotka starší specifikace. Kvůli tomu Fernando nedosáhl žádného měřeného času a většinu tréninku byl jeho vůz přibit na stání v garáži, kde se mechanici pokoušeli odstranit závadu. Nakonec se tým rozhodl, že Alonso do odpoledního tréninku vyrazí s motorem starší specifikace, kterého se netýkalo zlepšení, na nějž vynaložila Honda 7 vývojových žetonů. Jenže jak praví okřídlené rčení - nejenom ve vojenském prostředí se situace mění nikoli každou hodinou, ale třeba i minutou nebo vteřinou.
Nakonec je jisté, že Alonso do Grand Prix Belgie vyrazí ze samého chvostu. Tým potvrdil, že na Španělově voze bude nutno vyměnit ICE, MGU-H, MGU-K, turbo, řídící elektroniku a baterii. V součtu to znamená propad o 35 míst na startu, protože v Alonsově případu jde u všech komponentů o šestý kus. Tým také uvedl, že se bude jednat o komponenty stejné specifikace, jakou Alonso použil v prvním tréninku, takže bude mít k dispozici inovovaný motor.
Krok Hondy komentoval i Jenson Button a jeho vyjádření bylo mírně řečeno skeptické. "Je to určité oživení, což je hezké, ale řekl bych, že nás to na startovním roštu příliš neposune, protože to pro nás stále zůstává obtížné. Domnívám se, že budeme figurovat zhruba na stejném místě jako na Hockenheimringu, což je do jisté míry pozitivní, a nejspíš budeme na stejné úrovni i na Monze. Až se dostaneme na okruhy jako je Singapur, budeme na tom pravděpodobně lépe než tady - nemáme tolik výkonu, ale také tuto situaci nevnímám negativně. Už se těším, jak se nám tu povede," hodnotí situaci Button.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.