Pro McLaren to měl být trénink plný očekávání, jak se projeví vylepšený agregát Honda. Alonso však prožil zklamání, když skončil po třech kolech v boxech. Tým se proto rozhodl pro náhradní řešení.
Důvodem Alonsových potíží byl průsak vody, proto ve Španělově voze objevila pohonná jednotka starší specifikace. Kvůli tomu Fernando nedosáhl žádného měřeného času a většinu tréninku byl jeho vůz přibit na stání v garáži, kde se mechanici pokoušeli odstranit závadu. Nakonec se tým rozhodl, že Alonso do odpoledního tréninku vyrazí s motorem starší specifikace, kterého se netýkalo zlepšení, na nějž vynaložila Honda 7 vývojových žetonů. Jenže jak praví okřídlené rčení - nejenom ve vojenském prostředí se situace mění nikoli každou hodinou, ale třeba i minutou nebo vteřinou.
Nakonec je jisté, že Alonso do Grand Prix Belgie vyrazí ze samého chvostu. Tým potvrdil, že na Španělově voze bude nutno vyměnit ICE, MGU-H, MGU-K, turbo, řídící elektroniku a baterii. V součtu to znamená propad o 35 míst na startu, protože v Alonsově případu jde u všech komponentů o šestý kus. Tým také uvedl, že se bude jednat o komponenty stejné specifikace, jakou Alonso použil v prvním tréninku, takže bude mít k dispozici inovovaný motor.
Krok Hondy komentoval i Jenson Button a jeho vyjádření bylo mírně řečeno skeptické. "Je to určité oživení, což je hezké, ale řekl bych, že nás to na startovním roštu příliš neposune, protože to pro nás stále zůstává obtížné. Domnívám se, že budeme figurovat zhruba na stejném místě jako na Hockenheimringu, což je do jisté míry pozitivní, a nejspíš budeme na stejné úrovni i na Monze. Až se dostaneme na okruhy jako je Singapur, budeme na tom pravděpodobně lépe než tady - nemáme tolik výkonu, ale také tuto situaci nevnímám negativně. Už se těším, jak se nám tu povede," hodnotí situaci Button.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.