Pro McLaren to měl být trénink plný očekávání, jak se projeví vylepšený agregát Honda. Alonso však prožil zklamání, když skončil po třech kolech v boxech. Tým se proto rozhodl pro náhradní řešení.
Důvodem Alonsových potíží byl průsak vody, proto ve Španělově voze objevila pohonná jednotka starší specifikace. Kvůli tomu Fernando nedosáhl žádného měřeného času a většinu tréninku byl jeho vůz přibit na stání v garáži, kde se mechanici pokoušeli odstranit závadu. Nakonec se tým rozhodl, že Alonso do odpoledního tréninku vyrazí s motorem starší specifikace, kterého se netýkalo zlepšení, na nějž vynaložila Honda 7 vývojových žetonů. Jenže jak praví okřídlené rčení - nejenom ve vojenském prostředí se situace mění nikoli každou hodinou, ale třeba i minutou nebo vteřinou.
Nakonec je jisté, že Alonso do Grand Prix Belgie vyrazí ze samého chvostu. Tým potvrdil, že na Španělově voze bude nutno vyměnit ICE, MGU-H, MGU-K, turbo, řídící elektroniku a baterii. V součtu to znamená propad o 35 míst na startu, protože v Alonsově případu jde u všech komponentů o šestý kus. Tým také uvedl, že se bude jednat o komponenty stejné specifikace, jakou Alonso použil v prvním tréninku, takže bude mít k dispozici inovovaný motor.
Krok Hondy komentoval i Jenson Button a jeho vyjádření bylo mírně řečeno skeptické. "Je to určité oživení, což je hezké, ale řekl bych, že nás to na startovním roštu příliš neposune, protože to pro nás stále zůstává obtížné. Domnívám se, že budeme figurovat zhruba na stejném místě jako na Hockenheimringu, což je do jisté míry pozitivní, a nejspíš budeme na stejné úrovni i na Monze. Až se dostaneme na okruhy jako je Singapur, budeme na tom pravděpodobně lépe než tady - nemáme tolik výkonu, ale také tuto situaci nevnímám negativně. Už se těším, jak se nám tu povede," hodnotí situaci Button.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.