V minulých týdnech se hodně mluvilo o tom, kdo bude v týmu McLaren pokračovat po boku Fernanda Alonsa. Přestože těch možností zase tolik není, pořád je toto téma předmětem mnoha názorových výměn a spekulací.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier prohlásil, že tým nesmí v otázce rozhodnutí o sestavě pro příští rok podlehnout emocím. Smlouva s Jensonem Buttonem se chýlí ke konci a v týmu se nyní zvažuje, zda smlouvu s mistrem světa 2009 prodloužit nebo k Fernandovi Alonsovi angažovat nadějného mladíka Stoffela Vandoornea, který už s kokpitu McLarenu jeden závod absolvoval a dokonce si vyjel bod. Není to pro tým nijak nová situace, už loni se kolem Buttona rojily podobné zprávy.
McLaren už naznačil ostatním týmům, že Vandoorne je pro ně tabu. V jeho kontraktu si tým vymínil, že pokud o něj projeví zájem, může ho ve Wokingu udržet i bez závodní sedačky.
Definitivní rozhodnutí má podle Boulliera padnout v září, přičemž si je závodní ředitel dobře vědom, jak těžké rozhodnutí před vedením týmu leží. Podle serveru motorsport.com však Boullier cítí, že je důležité z racionálních důvodů jít cestou optimální volby.
"Musíme učinit rozhodnutí v rámci strategie McLarenu. Jsou tu nějaká pro a proti, ale Ron Dennis, já a akcionáři nemůžeme podléhat emocím. Ty sice pohánějí fanoušky a možná sponzory, ale my si to nemůžeme dovolit. Musíme jít cestou racionální, abychom naplnili naše cíle pro letošek i příští roky," vysvětluje Boullier
Na otázku, zda by McLaren prosazoval dlouhodobou strategii, pro níž by byl vhodnější Vandoorne, nebo krátkodobou, nahrávající Buttonovi, Boullier prohlásil: "Je třeba mít obojí. McLaren za poslední dva roky prošel hlubokými změnami, nyní je ve spojení s novým partnerem Honda, což znamená boj ve střednědlouhém či dlouhodobém horizontu. To se ještě ukáže."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.