V minulých týdnech se hodně mluvilo o tom, kdo bude v týmu McLaren pokračovat po boku Fernanda Alonsa. Přestože těch možností zase tolik není, pořád je toto téma předmětem mnoha názorových výměn a spekulací.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier prohlásil, že tým nesmí v otázce rozhodnutí o sestavě pro příští rok podlehnout emocím. Smlouva s Jensonem Buttonem se chýlí ke konci a v týmu se nyní zvažuje, zda smlouvu s mistrem světa 2009 prodloužit nebo k Fernandovi Alonsovi angažovat nadějného mladíka Stoffela Vandoornea, který už s kokpitu McLarenu jeden závod absolvoval a dokonce si vyjel bod. Není to pro tým nijak nová situace, už loni se kolem Buttona rojily podobné zprávy.
McLaren už naznačil ostatním týmům, že Vandoorne je pro ně tabu. V jeho kontraktu si tým vymínil, že pokud o něj projeví zájem, může ho ve Wokingu udržet i bez závodní sedačky.
Definitivní rozhodnutí má podle Boulliera padnout v září, přičemž si je závodní ředitel dobře vědom, jak těžké rozhodnutí před vedením týmu leží. Podle serveru motorsport.com však Boullier cítí, že je důležité z racionálních důvodů jít cestou optimální volby.
"Musíme učinit rozhodnutí v rámci strategie McLarenu. Jsou tu nějaká pro a proti, ale Ron Dennis, já a akcionáři nemůžeme podléhat emocím. Ty sice pohánějí fanoušky a možná sponzory, ale my si to nemůžeme dovolit. Musíme jít cestou racionální, abychom naplnili naše cíle pro letošek i příští roky," vysvětluje Boullier
Na otázku, zda by McLaren prosazoval dlouhodobou strategii, pro níž by byl vhodnější Vandoorne, nebo krátkodobou, nahrávající Buttonovi, Boullier prohlásil: "Je třeba mít obojí. McLaren za poslední dva roky prošel hlubokými změnami, nyní je ve spojení s novým partnerem Honda, což znamená boj ve střednědlouhém či dlouhodobém horizontu. To se ještě ukáže."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.