Majitel týmu Haas připouští, že by byl býval udělal lépe, kdyby odkoupil existující tým místo vstupu do Formule 1 s novým, jak to učinil před letošní sezónou.
Letos spojil Haas své síly s Ferrari a stal se prvním novým přírůstkem na startovním roštu od roku 2010, kdy se Formule 1 rozrostla o Lotus (později Caterham), Virgin (později Marussia, dnes Manor) a Hispanii (později HRT) - z nich přežil pouze druhá jmenovaná stáj.
Ačkoliv Haas odkoupil původní továrnu Marussie v Banbury, které si zvolil za svou evropskou základnu, neučinil tak s její licencí na závodění v F1. Americký podnikatel nyní přiznává, že mu Bernie Ecclestone důrazně doporučoval, aby raději odkoupil existující tým místo začátku s novým zcela od nuly.
"Bernie mi vždy říkával: 'Proč zkrátka nekoupíš nějaký existující tým?,' což byl vlastně lepší nápad, protože tehdy existovalo jen 10 týmů, takže by to ekonomicky bylo mnohem užitečnější," připouští Gene Haas pro Autosport. "Bernie měl zřejmě pravdu, protože to s sebou nese tolik výhod, když máte tým v elitní desítce."
Přiznává, že finanční bonusy, které jsou nabízeny týmům, které skončily v první desítce posledního šampionátu, by mu pomohly, pokud by se řídil Bernieho radou: "Nejen, že dostáváte peníze ze 'sloupce A,' ale také dostanete přepravu a letenky pro tým. Jakmile je tým zavedený, dostává se mu velké finanční pomoci."
Haas si své místo zajistil původně již pro ročník 2015, rozhodl se však svůj vstup odložit až na sezónu 2016. Ušetřil významnou prostředků, protože jako první využil seznam dílů, které dle nových pravidel mohou týmy nakupovat od ostatních, aniž by si je musely samy vyvíjet. Americký tým používá kompletní pohonné ústrojí i zavěšení od Ferrari. To však podle Geneho bylo ve své pomoci, kterou bylo ochotno nabídnout v rámci pravidel, váhavější, než očekával.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.