Částečné zklamání a problémy, které se týkaly celého tréninkového procesu vedly tým McLaren k rozhodnutí vyměnit u vozu Jensona Buttona některé části pohonné jednotky. Pro Brita to neznamená žádnou újmu ohledně postavení na startu.
Button měl o tomto závodním víkendu několik problémů, mezi ně se zařadila i kuriózní příhoda, kdy služebně nejstarší pilot v závodním poli musel vyhledat lékařskou pomoc, aby se zbavil nečistoty v oku. Když k tomu přidáme ještě nějaké technické problémy, nebyl Button příliš spokojen s konečným 12. místem na startu. Proto se tým rozhodl instalovat do jeho vozu nový zdroj energie a řídící jednotku elektroniky.
V případě daných komponentů šlo o čtvrté v pořadí, takže jak Buttonovi, tak Alonsovi zbývá do konce sezóny ještě jedna plná pohonná jednotka, aniž by byli nějak postiženi posunem na startovním roštu. Nasazení kompletně nového motoru závisí na plánech Hondy s ohledem na chystané inovace, ale s ohledem na vývoj situace by se tak mohlo stát při belgické Grand Prix.
"Nemohli jsme po celý dosavadní víkend najít správnou rovnováhu, proto se tolik s vozem potýkáme. Myslím, že je zřejmé, že nám chybí hned několik desetin, což tady znamená čtyři nebo pět pozic. Jsem přesvědčen, že se nám nepovedlo zajet ani jedno pořádné kolo a plně využít potenciál vozu," komentuje dosavadní situaci závodní ředitel Eric Boullier.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.