Částečné zklamání a problémy, které se týkaly celého tréninkového procesu vedly tým McLaren k rozhodnutí vyměnit u vozu Jensona Buttona některé části pohonné jednotky. Pro Brita to neznamená žádnou újmu ohledně postavení na startu.
Button měl o tomto závodním víkendu několik problémů, mezi ně se zařadila i kuriózní příhoda, kdy služebně nejstarší pilot v závodním poli musel vyhledat lékařskou pomoc, aby se zbavil nečistoty v oku. Když k tomu přidáme ještě nějaké technické problémy, nebyl Button příliš spokojen s konečným 12. místem na startu. Proto se tým rozhodl instalovat do jeho vozu nový zdroj energie a řídící jednotku elektroniky.
V případě daných komponentů šlo o čtvrté v pořadí, takže jak Buttonovi, tak Alonsovi zbývá do konce sezóny ještě jedna plná pohonná jednotka, aniž by byli nějak postiženi posunem na startovním roštu. Nasazení kompletně nového motoru závisí na plánech Hondy s ohledem na chystané inovace, ale s ohledem na vývoj situace by se tak mohlo stát při belgické Grand Prix.
"Nemohli jsme po celý dosavadní víkend najít správnou rovnováhu, proto se tolik s vozem potýkáme. Myslím, že je zřejmé, že nám chybí hned několik desetin, což tady znamená čtyři nebo pět pozic. Jsem přesvědčen, že se nám nepovedlo zajet ani jedno pořádné kolo a plně využít potenciál vozu," komentuje dosavadní situaci závodní ředitel Eric Boullier.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.