Ona patnáctikolová bitva mezi holandským mladíkem a zkušeným finským matadorem byla hojně diskutovaná a názory se klonily na obě strany. Důvodem byla především otázka, zda Verstappen při své obraně nebyl za hranicí nepsané etikety pilotů.
Fanoušci a odborníci se pustili do detailních rozborů, ale hodnotilo se i mezi piloty samotnými. Při pravidelném pátečním briefingu pilotů v rámci Grand Prix Německa na Hockenheimringu apeloval Carlos Sainz jr. na FIA, aby ohledně změn směru při brzdění zvážila zavedení přísnějších pravidel.
FIA po Grand Prix Maďarska připustila, že Verstappen si na trati počínal "tvrdě, alev rámci pravidel". S tím ovšem někteří piloti nesouhlasili, mezi nimi například Jenson Button. Ten popsal změny směrů při brzdném manévru jako nejnebezpečnější záležitost, jakou lze udělat.
"Všichni piloti se shodli, že změny směrů v brzdné zóně jsou velmi nebezpečné, proto se domnívám, že by FIA měla k této záležitosti zaujmout přísnější stanovisko," prohlásil Sainz jr. Na otázku motorsport.com, jaká sankce by v případě opakování podobné situace měla následovat, španělský pilot dodal. "Měla by být citelná. Pořád nám říkají, že se na tuto problematiku zaměří a budou ji nějak postihovat. Trvám na tom, že to je jedna z nejnebezpečnějších věcí. Připouštím, že v minulosti jsem ji také použil, takže vím, o co jde. Každý pilot si pokouší bránit svou pozici, takže se to od jistého bodu může stát značně ošidné."
Jenson Button se vyjádřil rovněž v tom směru, že Verstappen snad pochopil výhrady, které k němu jsou. "Nechci tu rozebírat, o čem jsme na briefingu hovořili. Ale jsem si jistý, že Max hodně pochopil. Určitě to vnímá lépe než předtím."
Daniil Kvjat, kterého Verstappen nahradil u Toro Rosso, posuzuje Verstappenovo chování v Maďarsku poněkud méně tvrdě, nicméně připoustí, že by si do budoucna uměl v této záležitosti představit úpravu pravidel.
"Myslím, že teď slyšíme na toto téma trochu přehnané názory. Jasně, bránil se docela tvrdě, ale to se občas stává. Myslím, že pokud nedošlo k nějaké velké havárii, tak to lidé ignorují - nebyl tam žádný velký incident, tak je to v pořádku. My samozřejmě nechceme, aby se při brzdění auto pohybovalo sem a tam, existují pochopitelně určitá nařízení. Možná teď dojde k nějaké úpravě předpisů, ale než se tak stane, není důvod o tom nijak zvlášť debatovat," komentuje situaci ruský pilot.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.