Dvojnásobný mistr světa předpokládá, že změna pravidel pro příští sezónu opět rozdmýchá jeho vášeň pro F1. Omezení rychlosti z důvodu současné techniky on sám označuje za "neakceptovatelné".
Alonso přiznal, že pokud by existovala nadále současná generace hybridních monopostů s turbomotry a stávajícími pneumatikami, zvažoval by, zda nadále ve Formuli 1 působit. Pokud vozy v příští sezóně skutečně budou až o pět vteřin rychlejší, pak se Fernando domnívá, že mnoho z jeho bolavých míst plynoucích ze zklamání nad F1 může být vyléčeno. Domnívá se, že by to mohla být nová inspirace.
"Pravděpodobně ano - určitě by to bylo v pozadí. Myslím si, že v současnosti jsou vozy příliš pomalé - je to zcela zjevné, zejména při závodech. V kvalifikaci, kde jedeme s plným nasazením a používáme hodně měkké pneumatiky, jsou časy na kolo v pořádku. Ale v závodě jsme určitě hodně pomalí. Proto se domnívám, že nové vozy budou náročnější a daleko více strhující. Rychlosti v zatáčkách se patrně přiblíží k tomu, co známe z minulosti, a taková by F1 měla být," prohlásil Alonso.
I když se na některých tratích podařilo překonat nejrychlejší časy, Alonso tvrdí, že motorsport ještě nedosáhl patřičného progresu. Připomenul, že v pátek zajel v GP2 Pierre Gasly nejrychlejší čas v hodnotě 1:25,612, což by v pohodě stačilo na umístění ve středu pole F1 ve volném tréninku.
"Myslím, že vozy GP2 v prvním pátečním tréninku byly dvě až tři vteřiny za výkony vozů F1 v pátečním volném tréninku. A to je prostě neakceptovatelné! Takže nám držím palce, ať se příští rok vrátíme v F1 k normálu," přeje si Alonso.
Button s Alonsem souhlasíTaké Španělův týmový kolega Jenson Button je přesvědčen o pozitivech nové generace vozů. Domnívá se, že tím bude možné postavit pravidla na pevnou půdu, protože se dle jeho názoru od určité doby ubírají špatným směrem.
"Jezdíme F1 už řádku let a oba pamatujeme desetiválce, válku pneumatik a obrovský přítlak. Prožili jsme různé typy F1 a musím říci, že ty poslední, z hlediska úpravy pravidel, nebyly nejlepší. Formule 1 jako celek chápe význam těchto změn pro budoucnost. Vydali jsme se špatným směrem, takže je nutné se ujistit, zda nová cesta je tou správnou. Nenacházíme se na dobrém místě, takže si myslím, že následující sezóna bude úspěšným krokem vpřed. Můžete si myslet, že to je odvážné. Čeká nás spousta změn, mechanická přilnavost, aerodynamická přilnavost, ale jsem přesvědčen, že je fantastické vyslat F1 na tuto cestu, na níž jsme přeci jenom více zvyklí. Budeme vylézat z aut s úsměvem na tváři a věřím, že prestiž našeho sportu poroste. Nemyslím si, že by kvůli aerdodynamice, která bude na vozech příští rok, by mělo být předjíždění obtížnější. Nemělo by to mít dopad na oblast předního spoileru, jak se mnozí domnívají. Bude to skvělé a myslím, že každý pilot F1 bude nadšený, že může jezdit ve voze podle svého pocitu, zvláště s tak velkými pneumatikami," končí své zamyšlení Button.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.