Dvojnásobný mistr světa předpokládá, že změna pravidel pro příští sezónu opět rozdmýchá jeho vášeň pro F1. Omezení rychlosti z důvodu současné techniky on sám označuje za "neakceptovatelné".
Alonso přiznal, že pokud by existovala nadále současná generace hybridních monopostů s turbomotry a stávajícími pneumatikami, zvažoval by, zda nadále ve Formuli 1 působit. Pokud vozy v příští sezóně skutečně budou až o pět vteřin rychlejší, pak se Fernando domnívá, že mnoho z jeho bolavých míst plynoucích ze zklamání nad F1 může být vyléčeno. Domnívá se, že by to mohla být nová inspirace.
"Pravděpodobně ano - určitě by to bylo v pozadí. Myslím si, že v současnosti jsou vozy příliš pomalé - je to zcela zjevné, zejména při závodech. V kvalifikaci, kde jedeme s plným nasazením a používáme hodně měkké pneumatiky, jsou časy na kolo v pořádku. Ale v závodě jsme určitě hodně pomalí. Proto se domnívám, že nové vozy budou náročnější a daleko více strhující. Rychlosti v zatáčkách se patrně přiblíží k tomu, co známe z minulosti, a taková by F1 měla být," prohlásil Alonso.
I když se na některých tratích podařilo překonat nejrychlejší časy, Alonso tvrdí, že motorsport ještě nedosáhl patřičného progresu. Připomenul, že v pátek zajel v GP2 Pierre Gasly nejrychlejší čas v hodnotě 1:25,612, což by v pohodě stačilo na umístění ve středu pole F1 ve volném tréninku.
"Myslím, že vozy GP2 v prvním pátečním tréninku byly dvě až tři vteřiny za výkony vozů F1 v pátečním volném tréninku. A to je prostě neakceptovatelné! Takže nám držím palce, ať se příští rok vrátíme v F1 k normálu," přeje si Alonso.
Button s Alonsem souhlasíTaké Španělův týmový kolega Jenson Button je přesvědčen o pozitivech nové generace vozů. Domnívá se, že tím bude možné postavit pravidla na pevnou půdu, protože se dle jeho názoru od určité doby ubírají špatným směrem.
"Jezdíme F1 už řádku let a oba pamatujeme desetiválce, válku pneumatik a obrovský přítlak. Prožili jsme různé typy F1 a musím říci, že ty poslední, z hlediska úpravy pravidel, nebyly nejlepší. Formule 1 jako celek chápe význam těchto změn pro budoucnost. Vydali jsme se špatným směrem, takže je nutné se ujistit, zda nová cesta je tou správnou. Nenacházíme se na dobrém místě, takže si myslím, že následující sezóna bude úspěšným krokem vpřed. Můžete si myslet, že to je odvážné. Čeká nás spousta změn, mechanická přilnavost, aerodynamická přilnavost, ale jsem přesvědčen, že je fantastické vyslat F1 na tuto cestu, na níž jsme přeci jenom více zvyklí. Budeme vylézat z aut s úsměvem na tváři a věřím, že prestiž našeho sportu poroste. Nemyslím si, že by kvůli aerdodynamice, která bude na vozech příští rok, by mělo být předjíždění obtížnější. Nemělo by to mít dopad na oblast předního spoileru, jak se mnozí domnívají. Bude to skvělé a myslím, že každý pilot F1 bude nadšený, že může jezdit ve voze podle svého pocitu, zvláště s tak velkými pneumatikami," končí své zamyšlení Button.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.