Tahanice kolem minimálního tlaku v pneumatikách nadále pokračují, i když se přesouvají spíš do oblasti řešení daného problému. Jak naznačily kapacity F1, chvíli to ještě potrvá, než budou nové postupy pro kontrolu tlaku fungovat.
FIA požádala při Grand Prix Monaka všechny týmy, aby zaznamenávaly data týkající se pneumatik použitých na trati, aby měl řídící orgán kvalitní základ pro posouzení jejich provozu. Jedná se o opatření, které vzešlo ze zpráv, že některé týmy přišly na způsob, jak snižovat tlak v pneumatikách pod povolenou hranici.
Sice se objevily zprávy, že nový způsob měření tlaku v pneumatikách by mohl být zaveden prakticky okamžitě, závodní ředitel FIA Charlie Whiting se nechal slyšet, že samotný proces šetření FIA je stále ještě v počáteční fázi.
"Jakékoli podobné plány nebo další akce jsou pořád ve stádiu zrodu. Musíme nějakým způsobem změnit stávající postupy. Údaje zaznamenané v Monaku jsou počátkem výzkumného programu, který se dále vyvíjí, ale je příliš brzy na to se ptát, zda s ním máme nějaké problémy," vysvětluje Whiting.
Pirelli chce rychlé reakceAčkoliv FIA vyjádřila přesvědčení, že zatím není potřeba okamžitá změna procedur, představitelé Pirelli mají na věc jiný názor - chtějí něco udělat co možná nejdříve. Paul Hembery v rámci kanadské Grand Prix vyslovil názor, že by nový způsob měření tlaků měl být realizován bez váhání - možná ještě předtím, než budou pneumatiky osazeny na vůz.
"V současné době tyto možnosti studujeme. Narazili jsme na několik oblastí, které jsou z našeho pohledu řekněme šedé, doufáme, že si je vyjasníme během příštího týdne. Pro výrobce pneumatik se jedná o klíčovou oblast. Pochopte, že s tlaky se operuje v reálných podmínkách, je to třeba dořešit ještě v tomto roce. Předejde se tím zbytečným investicím ve snaze najít optimální způsob. Nejde nám o to, aby lidé vyhazovali peníze," tvrdí Hembery.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.