Tahanice kolem minimálního tlaku v pneumatikách nadále pokračují, i když se přesouvají spíš do oblasti řešení daného problému. Jak naznačily kapacity F1, chvíli to ještě potrvá, než budou nové postupy pro kontrolu tlaku fungovat.
FIA požádala při Grand Prix Monaka všechny týmy, aby zaznamenávaly data týkající se pneumatik použitých na trati, aby měl řídící orgán kvalitní základ pro posouzení jejich provozu. Jedná se o opatření, které vzešlo ze zpráv, že některé týmy přišly na způsob, jak snižovat tlak v pneumatikách pod povolenou hranici.
Sice se objevily zprávy, že nový způsob měření tlaku v pneumatikách by mohl být zaveden prakticky okamžitě, závodní ředitel FIA Charlie Whiting se nechal slyšet, že samotný proces šetření FIA je stále ještě v počáteční fázi.
"Jakékoli podobné plány nebo další akce jsou pořád ve stádiu zrodu. Musíme nějakým způsobem změnit stávající postupy. Údaje zaznamenané v Monaku jsou počátkem výzkumného programu, který se dále vyvíjí, ale je příliš brzy na to se ptát, zda s ním máme nějaké problémy," vysvětluje Whiting.
Pirelli chce rychlé reakceAčkoliv FIA vyjádřila přesvědčení, že zatím není potřeba okamžitá změna procedur, představitelé Pirelli mají na věc jiný názor - chtějí něco udělat co možná nejdříve. Paul Hembery v rámci kanadské Grand Prix vyslovil názor, že by nový způsob měření tlaků měl být realizován bez váhání - možná ještě předtím, než budou pneumatiky osazeny na vůz.
"V současné době tyto možnosti studujeme. Narazili jsme na několik oblastí, které jsou z našeho pohledu řekněme šedé, doufáme, že si je vyjasníme během příštího týdne. Pro výrobce pneumatik se jedná o klíčovou oblast. Pochopte, že s tlaky se operuje v reálných podmínkách, je to třeba dořešit ještě v tomto roce. Předejde se tím zbytečným investicím ve snaze najít optimální způsob. Nejde nám o to, aby lidé vyhazovali peníze," tvrdí Hembery.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.