Tahanice kolem minimálního tlaku v pneumatikách nadále pokračují, i když se přesouvají spíš do oblasti řešení daného problému. Jak naznačily kapacity F1, chvíli to ještě potrvá, než budou nové postupy pro kontrolu tlaku fungovat.
FIA požádala při Grand Prix Monaka všechny týmy, aby zaznamenávaly data týkající se pneumatik použitých na trati, aby měl řídící orgán kvalitní základ pro posouzení jejich provozu. Jedná se o opatření, které vzešlo ze zpráv, že některé týmy přišly na způsob, jak snižovat tlak v pneumatikách pod povolenou hranici.
Sice se objevily zprávy, že nový způsob měření tlaku v pneumatikách by mohl být zaveden prakticky okamžitě, závodní ředitel FIA Charlie Whiting se nechal slyšet, že samotný proces šetření FIA je stále ještě v počáteční fázi.
"Jakékoli podobné plány nebo další akce jsou pořád ve stádiu zrodu. Musíme nějakým způsobem změnit stávající postupy. Údaje zaznamenané v Monaku jsou počátkem výzkumného programu, který se dále vyvíjí, ale je příliš brzy na to se ptát, zda s ním máme nějaké problémy," vysvětluje Whiting.
Pirelli chce rychlé reakceAčkoliv FIA vyjádřila přesvědčení, že zatím není potřeba okamžitá změna procedur, představitelé Pirelli mají na věc jiný názor - chtějí něco udělat co možná nejdříve. Paul Hembery v rámci kanadské Grand Prix vyslovil názor, že by nový způsob měření tlaků měl být realizován bez váhání - možná ještě předtím, než budou pneumatiky osazeny na vůz.
"V současné době tyto možnosti studujeme. Narazili jsme na několik oblastí, které jsou z našeho pohledu řekněme šedé, doufáme, že si je vyjasníme během příštího týdne. Pro výrobce pneumatik se jedná o klíčovou oblast. Pochopte, že s tlaky se operuje v reálných podmínkách, je to třeba dořešit ještě v tomto roce. Předejde se tím zbytečným investicím ve snaze najít optimální způsob. Nejde nám o to, aby lidé vyhazovali peníze," tvrdí Hembery.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.