Tahanice kolem minimálního tlaku v pneumatikách nadále pokračují, i když se přesouvají spíš do oblasti řešení daného problému. Jak naznačily kapacity F1, chvíli to ještě potrvá, než budou nové postupy pro kontrolu tlaku fungovat.
FIA požádala při Grand Prix Monaka všechny týmy, aby zaznamenávaly data týkající se pneumatik použitých na trati, aby měl řídící orgán kvalitní základ pro posouzení jejich provozu. Jedná se o opatření, které vzešlo ze zpráv, že některé týmy přišly na způsob, jak snižovat tlak v pneumatikách pod povolenou hranici.
Sice se objevily zprávy, že nový způsob měření tlaku v pneumatikách by mohl být zaveden prakticky okamžitě, závodní ředitel FIA Charlie Whiting se nechal slyšet, že samotný proces šetření FIA je stále ještě v počáteční fázi.
"Jakékoli podobné plány nebo další akce jsou pořád ve stádiu zrodu. Musíme nějakým způsobem změnit stávající postupy. Údaje zaznamenané v Monaku jsou počátkem výzkumného programu, který se dále vyvíjí, ale je příliš brzy na to se ptát, zda s ním máme nějaké problémy," vysvětluje Whiting.
Pirelli chce rychlé reakceAčkoliv FIA vyjádřila přesvědčení, že zatím není potřeba okamžitá změna procedur, představitelé Pirelli mají na věc jiný názor - chtějí něco udělat co možná nejdříve. Paul Hembery v rámci kanadské Grand Prix vyslovil názor, že by nový způsob měření tlaků měl být realizován bez váhání - možná ještě předtím, než budou pneumatiky osazeny na vůz.
"V současné době tyto možnosti studujeme. Narazili jsme na několik oblastí, které jsou z našeho pohledu řekněme šedé, doufáme, že si je vyjasníme během příštího týdne. Pro výrobce pneumatik se jedná o klíčovou oblast. Pochopte, že s tlaky se operuje v reálných podmínkách, je to třeba dořešit ještě v tomto roce. Předejde se tím zbytečným investicím ve snaze najít optimální způsob. Nejde nám o to, aby lidé vyhazovali peníze," tvrdí Hembery.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.