McLaren se proti loňsku sice zlepšil, ale bodově v závodech zatím jen paběrkuje. Kdy se to podle Jensona Buttona změní, jaké novinky přivezli a co bude v Montrealu důležité pro dosažení dobrého výsledku?
Kdy se od McLarenu dočkáme dalšího pokroku a místo pouhého postupu do Q3 bude bojovat o mnohem větší bodové příděly? "Myslím, že to ještě chvíli potrvá, než budeme bojovat o velké body, dosahujeme ale dobrého pokroku," odpovídá Button.
Očekává se, že Kanada se svými dlouhými rovinkami kladoucími důraz na výkon motoru nebude jejich balíku s pohonnými jednotkami Honda sedět, britský pilot si však velké starosti nedělá: "Lidé by si mysleli, že tohle nebude okruh, který by našemu vozu seděl, bude to ale v pořádku."
"Přijeli jsme s určitými vylepšeními, které by nám měli pomoci. Nejde o nic velkého, ale mělo by jít o pomoc. My jsme velmi efektivní, pokud jde o naše auto," pokračuje Button, který se kromě nových aerodynamických dílů těší také na nové turbodmychadlo a benzín, který pro ně připravil jejich technologický partner.
"Vím, že ExxonMobil s Hondou na palivu velmi tvrdě pracovali. Máme zde vylepšení, které by nám v těchto oblastech mělo pomoc. Takže jo, jsme pozitivní," usmívá se Button. Nové turbo by jim kromě vyššího výkonu mělo pomoci zejména s rekuperací energie v závodě, palivo samotné se postará o nárůst výkonu ve výši 5 kW.
Co je podle Buttona v Montrealu zapotřebí k dosažení dobrých časů? "Abych byl upřímný, tak potřebujete auto, jež je efektivní. Potřebujete auto, které je dobré při brzdění. Předpokládám, že to je stejné na všech okruzích, ale tohle jsou specificky důležité oblasti. Tady jde také o sebedůvěru při využívání obrubníků, udržet si rychlost. A když je takové počasí, správně se rozhodovat."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.