McLaren se proti loňsku sice zlepšil, ale bodově v závodech zatím jen paběrkuje. Kdy se to podle Jensona Buttona změní, jaké novinky přivezli a co bude v Montrealu důležité pro dosažení dobrého výsledku?
Kdy se od McLarenu dočkáme dalšího pokroku a místo pouhého postupu do Q3 bude bojovat o mnohem větší bodové příděly? "Myslím, že to ještě chvíli potrvá, než budeme bojovat o velké body, dosahujeme ale dobrého pokroku," odpovídá Button.
Očekává se, že Kanada se svými dlouhými rovinkami kladoucími důraz na výkon motoru nebude jejich balíku s pohonnými jednotkami Honda sedět, britský pilot si však velké starosti nedělá: "Lidé by si mysleli, že tohle nebude okruh, který by našemu vozu seděl, bude to ale v pořádku."
"Přijeli jsme s určitými vylepšeními, které by nám měli pomoci. Nejde o nic velkého, ale mělo by jít o pomoc. My jsme velmi efektivní, pokud jde o naše auto," pokračuje Button, který se kromě nových aerodynamických dílů těší také na nové turbodmychadlo a benzín, který pro ně připravil jejich technologický partner.
"Vím, že ExxonMobil s Hondou na palivu velmi tvrdě pracovali. Máme zde vylepšení, které by nám v těchto oblastech mělo pomoc. Takže jo, jsme pozitivní," usmívá se Button. Nové turbo by jim kromě vyššího výkonu mělo pomoci zejména s rekuperací energie v závodě, palivo samotné se postará o nárůst výkonu ve výši 5 kW.
Co je podle Buttona v Montrealu zapotřebí k dosažení dobrých časů? "Abych byl upřímný, tak potřebujete auto, jež je efektivní. Potřebujete auto, které je dobré při brzdění. Předpokládám, že to je stejné na všech okruzích, ale tohle jsou specificky důležité oblasti. Tady jde také o sebedůvěru při využívání obrubníků, udržet si rychlost. A když je takové počasí, správně se rozhodovat."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.