McLaren se proti loňsku sice zlepšil, ale bodově v závodech zatím jen paběrkuje. Kdy se to podle Jensona Buttona změní, jaké novinky přivezli a co bude v Montrealu důležité pro dosažení dobrého výsledku?
Kdy se od McLarenu dočkáme dalšího pokroku a místo pouhého postupu do Q3 bude bojovat o mnohem větší bodové příděly? "Myslím, že to ještě chvíli potrvá, než budeme bojovat o velké body, dosahujeme ale dobrého pokroku," odpovídá Button.
Očekává se, že Kanada se svými dlouhými rovinkami kladoucími důraz na výkon motoru nebude jejich balíku s pohonnými jednotkami Honda sedět, britský pilot si však velké starosti nedělá: "Lidé by si mysleli, že tohle nebude okruh, který by našemu vozu seděl, bude to ale v pořádku."
"Přijeli jsme s určitými vylepšeními, které by nám měli pomoci. Nejde o nic velkého, ale mělo by jít o pomoc. My jsme velmi efektivní, pokud jde o naše auto," pokračuje Button, který se kromě nových aerodynamických dílů těší také na nové turbodmychadlo a benzín, který pro ně připravil jejich technologický partner.
"Vím, že ExxonMobil s Hondou na palivu velmi tvrdě pracovali. Máme zde vylepšení, které by nám v těchto oblastech mělo pomoc. Takže jo, jsme pozitivní," usmívá se Button. Nové turbo by jim kromě vyššího výkonu mělo pomoci zejména s rekuperací energie v závodě, palivo samotné se postará o nárůst výkonu ve výši 5 kW.
Co je podle Buttona v Montrealu zapotřebí k dosažení dobrých časů? "Abych byl upřímný, tak potřebujete auto, jež je efektivní. Potřebujete auto, které je dobré při brzdění. Předpokládám, že to je stejné na všech okruzích, ale tohle jsou specificky důležité oblasti. Tady jde také o sebedůvěru při využívání obrubníků, udržet si rychlost. A když je takové počasí, správně se rozhodovat."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.