Už loni se vedly dalekosáhlé diskuze, zda mistr světa 2009 opustí nejen McLaren, ale F1 jako takovou. Nyní se tytéž spekulace opět dostávají na přetřes. Uvidíme Brita v F1 i příští rok?
Šestatřicetiletý pilot tvrdí, že ho F1 nadále baví, ale odmítl se jasně vyjádřit, jestli ho fanoušci uvidí i v příští sezóně. Na jasnou otázku BBC Radia 5 Live nedokázal dát stejnou odpověď.
Button byl dotázán, zda ho F1 ještě pořád těší a jestli bude chtít pokračovat i příští rok. "V tuto chvíli F1 stále miluji. Na druhou část nemohu odpovědět. O budoucnosti nepřemýšlím, žiji pro daný moment," sdělil posluchačům Button.
Všeobecně se má za to, že Button na konci této sezóny své působení u McLarenu na základě dobíhajícího kontraktu ukončí. Fernando Alonso má svou tříletou smlouvu do konce roku 2017. Tým zatím neoznámil žádné předběžné prohlášení nebo náznak, kdo by mohl Buttona nahradit, ale má se všeobecně za to, že na jeho místo by pravděpodobně nastoupil současný rezervní pilost Stoffel Vandoorne.
Je tu však ještě otázka peněz a marketingových vztahů, protože majoritní sponzor týmu by si mohl s odvoláním na velký marketingový přínos vyžádat setrvání Buttona u týmu.
Samozřejmě se ruku v ruce s tímto výhledem řeší otázka, kam by Button zamířil, kdyby nadále chtěl v F1 působit. Padlo jméno týmu Williams, kde Button v roce 2000 jako mladík začínal svou kariéru. Předpokládá se, že by měl odejít Felipe Massa, v tom případě by byl Button zdatnou náhradou. Ale Jenson v tuto chvíli odmítá cokoli jiného, než se soustředit na kanadský závod a nechává spekulace nadále bujet.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.