Už loni se vedly dalekosáhlé diskuze, zda mistr světa 2009 opustí nejen McLaren, ale F1 jako takovou. Nyní se tytéž spekulace opět dostávají na přetřes. Uvidíme Brita v F1 i příští rok?
Šestatřicetiletý pilot tvrdí, že ho F1 nadále baví, ale odmítl se jasně vyjádřit, jestli ho fanoušci uvidí i v příští sezóně. Na jasnou otázku BBC Radia 5 Live nedokázal dát stejnou odpověď.
Button byl dotázán, zda ho F1 ještě pořád těší a jestli bude chtít pokračovat i příští rok. "V tuto chvíli F1 stále miluji. Na druhou část nemohu odpovědět. O budoucnosti nepřemýšlím, žiji pro daný moment," sdělil posluchačům Button.
Všeobecně se má za to, že Button na konci této sezóny své působení u McLarenu na základě dobíhajícího kontraktu ukončí. Fernando Alonso má svou tříletou smlouvu do konce roku 2017. Tým zatím neoznámil žádné předběžné prohlášení nebo náznak, kdo by mohl Buttona nahradit, ale má se všeobecně za to, že na jeho místo by pravděpodobně nastoupil současný rezervní pilost Stoffel Vandoorne.
Je tu však ještě otázka peněz a marketingových vztahů, protože majoritní sponzor týmu by si mohl s odvoláním na velký marketingový přínos vyžádat setrvání Buttona u týmu.
Samozřejmě se ruku v ruce s tímto výhledem řeší otázka, kam by Button zamířil, kdyby nadále chtěl v F1 působit. Padlo jméno týmu Williams, kde Button v roce 2000 jako mladík začínal svou kariéru. Předpokládá se, že by měl odejít Felipe Massa, v tom případě by byl Button zdatnou náhradou. Ale Jenson v tuto chvíli odmítá cokoli jiného, než se soustředit na kanadský závod a nechává spekulace nadále bujet.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.