Red Bull sice díky trestuhodné chybě v boxech daroval vítězství v Monaku Lewisovi Hamiltonovi, avšak nic to nemění na tom, že zde Mercedes předvedl skvělý výkon a to především díky tomu, že jim fungovala strategie, která vypadala téměř nemožně.
Red Bull sice díky trestuhodné chybě v boxech daroval vítězství v Monaku Lewisovi Hamiltonovi, avšak nic to nemění na tom, že zde Mercedes předvedl skvělý výkon a to především díky tomu, že jim fungovala strategie, která vypadala téměř nemožně.
Jednozastávková vítězná strategie není sice v Monaku nic neobvyklého, avšak hned několik věcí hrálo během posledního závodu proti Stříbrným šípům a vypadalo to prý dokonce, že to není možné zvládnout.
Hamilton zde dokázal ujet 31 kol na pneumatikách do mokra a to i na trati, která již výrazně osychala. Vynechal díky tomu přechodné pneumatiky a rovnou nasadil ty hladké. To byl jeden z klíčů k jeho letošnímu triumfu. Dříve by to možné nebylo, jak je tedy možné, že se mu to podařilo?
"Udělali jsme přes zimu pár změn na pneumatikách do mokra. Chtěli jsme zmenšit rozdíl mezi jednotlivými typy pneumatik a vypadá to, že to fungovalo," vysvětluje pro Autosport šéf Pirelli, Paul Hembery.
Reagovali prý na stížnosti pilotů, kterým se nelíbilo, že rozdíly mezi pneumatikami do mokra a těmi přechodnými jsou příliš velké a oni tak ztrácejí rychlost. A často proto například přezouvali příliš brzy, protože na osychajícím okruhu chtěli získat výhodu.
"Cílem změn tedy bylo zlepšení výkonnosti pneumatik do mokra a nebylo to lehké. V lednu jsme měli pár dní testování na okruhu Paula Ricarda a udělali malý krok. Nemohu říci, že se jednalo o výraznou změnu, ale nyní jsme viděli, že to byl krok správným směrem," uvedl Hembery.
Hamilton poté použil ultra měkké pneumatiky a ujel na nich 47 kol, což je mnohem delší doba, než k jaké byly určeny. "Bylo to více než to, co kdo zkusil během tréninků. Nasadili je samozřejmě ve chvíli, byl povrch tratě chladnější a byly tam mokrá místa, což hrálo roli při prodloužení jejich životnosti," popisuje.
Navíc Monako na opotřebení pneumatik nebylo během víkendu celkově příliš náročné. "Ale rozhodně na nich jel déle, než jsme očekávali, to je jisté," dodává. Rozhodně se tak prý nejedná pouze o pneumatiky pro kvalifikaci a rozdíl mezi ultra-měkkou a super-měkkou směsí změřili na 0,8 s.
Během závodu prý se zájmem sledovali taktiku Mercedesu a odhadovali, o co se snaží a zda jim to opravdu vyjde. "Zvolili agresivní přístup a vyplatil se jim. Klobouk dolů," chválí je Hembery.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.