Red Bull sice díky trestuhodné chybě v boxech daroval vítězství v Monaku Lewisovi Hamiltonovi, avšak nic to nemění na tom, že zde Mercedes předvedl skvělý výkon a to především díky tomu, že jim fungovala strategie, která vypadala téměř nemožně.
Red Bull sice díky trestuhodné chybě v boxech daroval vítězství v Monaku Lewisovi Hamiltonovi, avšak nic to nemění na tom, že zde Mercedes předvedl skvělý výkon a to především díky tomu, že jim fungovala strategie, která vypadala téměř nemožně.
Jednozastávková vítězná strategie není sice v Monaku nic neobvyklého, avšak hned několik věcí hrálo během posledního závodu proti Stříbrným šípům a vypadalo to prý dokonce, že to není možné zvládnout.
Hamilton zde dokázal ujet 31 kol na pneumatikách do mokra a to i na trati, která již výrazně osychala. Vynechal díky tomu přechodné pneumatiky a rovnou nasadil ty hladké. To byl jeden z klíčů k jeho letošnímu triumfu. Dříve by to možné nebylo, jak je tedy možné, že se mu to podařilo?
"Udělali jsme přes zimu pár změn na pneumatikách do mokra. Chtěli jsme zmenšit rozdíl mezi jednotlivými typy pneumatik a vypadá to, že to fungovalo," vysvětluje pro Autosport šéf Pirelli, Paul Hembery.
Reagovali prý na stížnosti pilotů, kterým se nelíbilo, že rozdíly mezi pneumatikami do mokra a těmi přechodnými jsou příliš velké a oni tak ztrácejí rychlost. A často proto například přezouvali příliš brzy, protože na osychajícím okruhu chtěli získat výhodu.
"Cílem změn tedy bylo zlepšení výkonnosti pneumatik do mokra a nebylo to lehké. V lednu jsme měli pár dní testování na okruhu Paula Ricarda a udělali malý krok. Nemohu říci, že se jednalo o výraznou změnu, ale nyní jsme viděli, že to byl krok správným směrem," uvedl Hembery.
Hamilton poté použil ultra měkké pneumatiky a ujel na nich 47 kol, což je mnohem delší doba, než k jaké byly určeny. "Bylo to více než to, co kdo zkusil během tréninků. Nasadili je samozřejmě ve chvíli, byl povrch tratě chladnější a byly tam mokrá místa, což hrálo roli při prodloužení jejich životnosti," popisuje.
Navíc Monako na opotřebení pneumatik nebylo během víkendu celkově příliš náročné. "Ale rozhodně na nich jel déle, než jsme očekávali, to je jisté," dodává. Rozhodně se tak prý nejedná pouze o pneumatiky pro kvalifikaci a rozdíl mezi ultra-měkkou a super-měkkou směsí změřili na 0,8 s.
Během závodu prý se zájmem sledovali taktiku Mercedesu a odhadovali, o co se snaží a zda jim to opravdu vyjde. "Zvolili agresivní přístup a vyplatil se jim. Klobouk dolů," chválí je Hembery.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.