Nejdřív měl zákaz odhazování překrytů hledí vstoupit v platnost v Melbourne. Poté byl oznámen další termín v podobě Grand Prix Španělska. Druhý posun směřoval k tomuto závodnímu víkendu. A ani ten není, jak se zdá, definitivní.
FIA totiž provedla ústupek a nebude vyžadovat úplný zákaz odhazování ochranných slíd na trať. Namísto toho požádala piloty, aby jejich "použití" co možná nejvíc minimalizovali.
Jak už bylo řečeno, v Austrálii se od tohoto zákazu ustoupilo, protože se řešily problémy s novým formátem kvalifikace. Týmy se odvolávaly na nedostatek času, aby mohly zapracovat na řešení, kam ukládat použité překryty hledí, proto byl definitivní zákaz odložen až do Grand Prix Španělska. Týmy si však vymohly další odklad, protože avizovaly snahu vyzkoušet si tuto problematiku během mezisezónního testu v Barceloně; bylo jim vyhověno a nařízení mělo vstoupit v platnost v Monaku.
Ve středu proběhla debata s manažery týmů, kteří poukazovali na obavy v případě požáru. Vysoce hořlavé slídové překryty by tak znamenaly pro piloty, pokud by "odkládali" ochranu hledí přímo na své kombinézy, velké nebezpečí. Jedním z možných řešení totiž byl návrh umístit na overaly pilotů speciální lepicí pásky, na nichž by se slídy zachytily.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting jednal ve čtvrtek s piloty na pravidelném briefingu a připustil, že v případě snahy uchovávat použité pásky v kokpitu nebo přímo na kombinézách hrozí jezdcům mnohem větší nebezpečí než když budou odhazovány z kokpitu, i za cenu, že může dojít k problémům se zanesením některých částí vozu, zejména brzdových kanálů. Whiting souhlasil, že mnohem lepší řešení než úplný zákaz je stanovení konkrétního počtu odhozených překrytů. Současně však připustil, že FIA by neměla nařizovat, kolik má pilot na trati nebo v prostoru boxů takových překrytů odhodit. Měli by to být sami piloti, aby rozhodli, kolik jich během závodu mohou použít.
Pokud se na podobný problém podíváme z hlediska statistiky, jsou známy případy, kdy se slída dostala do míst, kde způsobila technické problémy, informovali jsme o dvojím případu Fernanda Alonsa. Na druhou stranu je nutné si uvědomit, že přes veškerá bezpečnostní opatření se nelze vyhnout přítomnosti různých cizích předmětů na trati, a v Monaku se toto nebezpečí s ohledem na povahu městského okruhu zvyšuje. Historie pamatuje nemalý počet nečistot, igelitových sáčků, novin a dalších předmětů, které ztrpčily závodníkům život.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.