Některá pravidla se mohou zdát zcela triviální a vypadají, jako by se kolem nich dělal příliš velký rozruch. Jedním z nich může být i chystaný zákaz odhazování ochranných překrytů hledí příleb, který by měl vstoupit v platnost právě v Monaku.
O zavedení tohoto nařízení jsme informovali, stejně tak o nevoli pilotů, jak se mají s tímto omezením vyrovnat (čtěte zde). Pokud vstoupí omezení v platnost, nikdo zatím nestanovil sankci či potrestání pro případ, že by se pilot proti novému pravidlu provinil a slídu z hledí odhodil.
Důvodem pro zavedení tohoto omezení byly případy z minulosti, kdy odhozený překryt ucpal chladicí kanál k brzdám a ty vypověděly poslušnost. Fernando Alonso prohlásil, že pokud bude zakázáno odhazovat ochranu proti naneseným nečistotám, bude potřeba vyzkoušet nějaké nové varianty při čtvrtečním tréninku v ulicích Monte Carla.
"Myslím, že to nebude až takový problém. Řekněme, že to je zvláštní pravidlo s ohledem na skutečnost, že jsme nikdy nic podobného nemuseli řešit. Ale ani nebude problém ony překryty nějak odložit do kokpitu, takže to bude OK. Máme různá řešení a vyzkoušíme je. Tedy pokusíme se, máme pár míst, kam by se mohly dávat. Některá vám nemohu sdělit, protože jsou pouze pro osoby +18! Domnívám se, že hlavní zkoušky budou v boxové uličce. Když budeme zkoušet zastávky při rychlosti 60 km/h, tak je to ideální příležitost všechno vyzkoušet," popisuje Alonso přípravy McLarenu na chystaný zákaz.
Trest zatím nebyl stanovenZe strany FIA zatím nebylo oznámeno žádné rozhodnutí ohledně případného potrestání pilota (nebo i týmu), který se odhození ochrany hledí dopustí.
"Je zatím klid, není rozhodnuto. Žádali jsme FIA, aby uvedla, jaký postih by za nedodržení tohoto nařízení uložila, ale ještě se o tom stále debatuje," podotkl Alonso.
Jenson Button dodal, že samotní piloti nejsou žádnými stoupenci nového omezení, ale předpokládá, že se rychle zavede. "Nepůjde je vyhazovat z auta, tak musíme najít způsob, jak je odkládat někam jinam. Existuje hodně nápadů, včetně pokusu je nějak přichytit na různých místech v kokpitu. To ale není nic jednoduchého, zvláště když jste 20 let něco dělali, a najednou to nepůjde. Navíc budeme zkoušet nový způsob v Monaku, které je samo o sobě složité. Musíme najít vlastní řešení. Nikdo z nás není nadšen, ale třeba to dopadne jako se systémem HANS, nikomu se nelíbil, nylo to nepohodlné, ale po jednom závodě si většina z nás zvykla," komentuje situaci Button.
"Existují dva způsoby, jak na to nazírat. Na jednu stranu je hloupé, že Fernando během posledních let dvakrát odstoupil, když se mu překryt dostal do chladícího kanálu brzd. Jednou to byl jeho vlastní, podruhé od někoho jiného. Pak se stává, že skončíte s přehřátými brzdami," dodává Button.
Původně měl být zákaz odhazování vrstev chránících hledí mimo kokpit uveden v život už v Melbourne, ale díky tahanicím o kvalifikační podobu byl posunut až pro Grand Prix Španělska. Následoval další odklad, takže by měl vstoupit v platnost počínaje šestým závodem letošní sezóny, tedy v Monaku.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.