Některá pravidla se mohou zdát zcela triviální a vypadají, jako by se kolem nich dělal příliš velký rozruch. Jedním z nich může být i chystaný zákaz odhazování ochranných překrytů hledí příleb, který by měl vstoupit v platnost právě v Monaku.
O zavedení tohoto nařízení jsme informovali, stejně tak o nevoli pilotů, jak se mají s tímto omezením vyrovnat (čtěte zde). Pokud vstoupí omezení v platnost, nikdo zatím nestanovil sankci či potrestání pro případ, že by se pilot proti novému pravidlu provinil a slídu z hledí odhodil.
Důvodem pro zavedení tohoto omezení byly případy z minulosti, kdy odhozený překryt ucpal chladicí kanál k brzdám a ty vypověděly poslušnost. Fernando Alonso prohlásil, že pokud bude zakázáno odhazovat ochranu proti naneseným nečistotám, bude potřeba vyzkoušet nějaké nové varianty při čtvrtečním tréninku v ulicích Monte Carla.
"Myslím, že to nebude až takový problém. Řekněme, že to je zvláštní pravidlo s ohledem na skutečnost, že jsme nikdy nic podobného nemuseli řešit. Ale ani nebude problém ony překryty nějak odložit do kokpitu, takže to bude OK. Máme různá řešení a vyzkoušíme je. Tedy pokusíme se, máme pár míst, kam by se mohly dávat. Některá vám nemohu sdělit, protože jsou pouze pro osoby +18! Domnívám se, že hlavní zkoušky budou v boxové uličce. Když budeme zkoušet zastávky při rychlosti 60 km/h, tak je to ideální příležitost všechno vyzkoušet," popisuje Alonso přípravy McLarenu na chystaný zákaz.
Trest zatím nebyl stanovenZe strany FIA zatím nebylo oznámeno žádné rozhodnutí ohledně případného potrestání pilota (nebo i týmu), který se odhození ochrany hledí dopustí.
"Je zatím klid, není rozhodnuto. Žádali jsme FIA, aby uvedla, jaký postih by za nedodržení tohoto nařízení uložila, ale ještě se o tom stále debatuje," podotkl Alonso.
Jenson Button dodal, že samotní piloti nejsou žádnými stoupenci nového omezení, ale předpokládá, že se rychle zavede. "Nepůjde je vyhazovat z auta, tak musíme najít způsob, jak je odkládat někam jinam. Existuje hodně nápadů, včetně pokusu je nějak přichytit na různých místech v kokpitu. To ale není nic jednoduchého, zvláště když jste 20 let něco dělali, a najednou to nepůjde. Navíc budeme zkoušet nový způsob v Monaku, které je samo o sobě složité. Musíme najít vlastní řešení. Nikdo z nás není nadšen, ale třeba to dopadne jako se systémem HANS, nikomu se nelíbil, nylo to nepohodlné, ale po jednom závodě si většina z nás zvykla," komentuje situaci Button.
"Existují dva způsoby, jak na to nazírat. Na jednu stranu je hloupé, že Fernando během posledních let dvakrát odstoupil, když se mu překryt dostal do chladícího kanálu brzd. Jednou to byl jeho vlastní, podruhé od někoho jiného. Pak se stává, že skončíte s přehřátými brzdami," dodává Button.
Původně měl být zákaz odhazování vrstev chránících hledí mimo kokpit uveden v život už v Melbourne, ale díky tahanicím o kvalifikační podobu byl posunut až pro Grand Prix Španělska. Následoval další odklad, takže by měl vstoupit v platnost počínaje šestým závodem letošní sezóny, tedy v Monaku.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.