Některá pravidla se mohou zdát zcela triviální a vypadají, jako by se kolem nich dělal příliš velký rozruch. Jedním z nich může být i chystaný zákaz odhazování ochranných překrytů hledí příleb, který by měl vstoupit v platnost právě v Monaku.
O zavedení tohoto nařízení jsme informovali, stejně tak o nevoli pilotů, jak se mají s tímto omezením vyrovnat (čtěte zde). Pokud vstoupí omezení v platnost, nikdo zatím nestanovil sankci či potrestání pro případ, že by se pilot proti novému pravidlu provinil a slídu z hledí odhodil.
Důvodem pro zavedení tohoto omezení byly případy z minulosti, kdy odhozený překryt ucpal chladicí kanál k brzdám a ty vypověděly poslušnost. Fernando Alonso prohlásil, že pokud bude zakázáno odhazovat ochranu proti naneseným nečistotám, bude potřeba vyzkoušet nějaké nové varianty při čtvrtečním tréninku v ulicích Monte Carla.
"Myslím, že to nebude až takový problém. Řekněme, že to je zvláštní pravidlo s ohledem na skutečnost, že jsme nikdy nic podobného nemuseli řešit. Ale ani nebude problém ony překryty nějak odložit do kokpitu, takže to bude OK. Máme různá řešení a vyzkoušíme je. Tedy pokusíme se, máme pár míst, kam by se mohly dávat. Některá vám nemohu sdělit, protože jsou pouze pro osoby +18! Domnívám se, že hlavní zkoušky budou v boxové uličce. Když budeme zkoušet zastávky při rychlosti 60 km/h, tak je to ideální příležitost všechno vyzkoušet," popisuje Alonso přípravy McLarenu na chystaný zákaz.
Trest zatím nebyl stanovenZe strany FIA zatím nebylo oznámeno žádné rozhodnutí ohledně případného potrestání pilota (nebo i týmu), který se odhození ochrany hledí dopustí.
"Je zatím klid, není rozhodnuto. Žádali jsme FIA, aby uvedla, jaký postih by za nedodržení tohoto nařízení uložila, ale ještě se o tom stále debatuje," podotkl Alonso.
Jenson Button dodal, že samotní piloti nejsou žádnými stoupenci nového omezení, ale předpokládá, že se rychle zavede. "Nepůjde je vyhazovat z auta, tak musíme najít způsob, jak je odkládat někam jinam. Existuje hodně nápadů, včetně pokusu je nějak přichytit na různých místech v kokpitu. To ale není nic jednoduchého, zvláště když jste 20 let něco dělali, a najednou to nepůjde. Navíc budeme zkoušet nový způsob v Monaku, které je samo o sobě složité. Musíme najít vlastní řešení. Nikdo z nás není nadšen, ale třeba to dopadne jako se systémem HANS, nikomu se nelíbil, nylo to nepohodlné, ale po jednom závodě si většina z nás zvykla," komentuje situaci Button.
"Existují dva způsoby, jak na to nazírat. Na jednu stranu je hloupé, že Fernando během posledních let dvakrát odstoupil, když se mu překryt dostal do chladícího kanálu brzd. Jednou to byl jeho vlastní, podruhé od někoho jiného. Pak se stává, že skončíte s přehřátými brzdami," dodává Button.
Původně měl být zákaz odhazování vrstev chránících hledí mimo kokpit uveden v život už v Melbourne, ale díky tahanicím o kvalifikační podobu byl posunut až pro Grand Prix Španělska. Následoval další odklad, takže by měl vstoupit v platnost počínaje šestým závodem letošní sezóny, tedy v Monaku.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.