Finanční potíže týmu Sauber opět přicházejí na přetřes. Zpožděné výplaty, absence šéfy týmu Moniši Kaltenburnové v Soči a zvěsti o tom, že švýcarská stáj čelí vážné hrozbě, že nedokončí sezónu, podtrhují neutěšený stav.
V únoru a březnu dostali zaměstnanci Sauberu své výplaty s týdenním zpožděním, jak uvedl server autosport.com, duben není v tomto směru opět výjimkou. Nicméně vedení týmu doufá, že se co nejdříve povede nalézt řešení, aby peníze byly na účtech pracovníků včas. Byla už přijata určitá úsporná opatření, o kterých už jsme informovali.
Že situace není příznivá dosvědčil i Marcus Ericsson, který neočekává další dva nebo tři závody žádné vývojové práce. Jak uvedl manažer Beat Zehnder, v současné době je nutné co nejdříve zajistit silného sponzora, protože se stávajícím rozpočtem to není možné. Moniša Kaltenbornová se usilovně snaží, ale zatím jsou jediným výsledkem odchody zaměstnanců: těsně před sezónou odešel technický ředitel Mark Smith, po třech měsících u týmu se rozloučil i závodní inženýr Tim Malyon.
Zehnder rovněž uvádí, že týmu zkomplikovaly život také okolnosti, které příliš se závoděním nesouvisí - směnný kurs a týmová základna ve Švýcarsku. "V roce 2007 byl kurs dolaru k švýcarskému franku 1,5. Takže naše příjmy v dolarech v podstatě poklesly o 50 %. Další věcí je, že většina týmů má svůj personál, techniky a mechaniky ve Velké Británii. Ve Švýcarsku je možná krásná scenérie a příjemný pobyt, ale pro motorsport tu asi není nejlepší místo."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.