Finanční potíže týmu Sauber opět přicházejí na přetřes. Zpožděné výplaty, absence šéfy týmu Moniši Kaltenburnové v Soči a zvěsti o tom, že švýcarská stáj čelí vážné hrozbě, že nedokončí sezónu, podtrhují neutěšený stav.
V únoru a březnu dostali zaměstnanci Sauberu své výplaty s týdenním zpožděním, jak uvedl server autosport.com, duben není v tomto směru opět výjimkou. Nicméně vedení týmu doufá, že se co nejdříve povede nalézt řešení, aby peníze byly na účtech pracovníků včas. Byla už přijata určitá úsporná opatření, o kterých už jsme informovali.
Že situace není příznivá dosvědčil i Marcus Ericsson, který neočekává další dva nebo tři závody žádné vývojové práce. Jak uvedl manažer Beat Zehnder, v současné době je nutné co nejdříve zajistit silného sponzora, protože se stávajícím rozpočtem to není možné. Moniša Kaltenbornová se usilovně snaží, ale zatím jsou jediným výsledkem odchody zaměstnanců: těsně před sezónou odešel technický ředitel Mark Smith, po třech měsících u týmu se rozloučil i závodní inženýr Tim Malyon.
Zehnder rovněž uvádí, že týmu zkomplikovaly život také okolnosti, které příliš se závoděním nesouvisí - směnný kurs a týmová základna ve Švýcarsku. "V roce 2007 byl kurs dolaru k švýcarskému franku 1,5. Takže naše příjmy v dolarech v podstatě poklesly o 50 %. Další věcí je, že většina týmů má svůj personál, techniky a mechaniky ve Velké Británii. Ve Švýcarsku je možná krásná scenérie a příjemný pobyt, ale pro motorsport tu asi není nejlepší místo."
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.