Švýcarský tým, který vstoupil do světa Grand Prix za dramatických okolností v roce 1993 nemá letos rozhodně na růžích ustláno. Jeho nedobrá ekonomická situace není tajemstvím, mohlo by se zdát, že rčení o potápějícím se plavidle a jeho opouštění nabývá na intenzitě.
Pokud byste v boxech Grand Prix Ruska hledali šéfku týmu Sauber Monišu Kaltenbornovou, se zlou byste se potázali. Opět se tak začalo spekulovat, zda její absence není důkazem dalších finančních problémů, které by mohly v letošní sezóně předčasně ukončit působení týmu se sídlem v Hinvillu. Nicméně německé periodikum Blick vysvětluje její nepřítomnost v dějišti Grand Prix Ruska zdravotními problémy jejího syna.
Mnohem zásadnější je náhlý odchod závodního inženýra Timothy "Tima" Malyona, který se k Sauberu připojil na začátku ledna po svém působení u Red Bullu. Nahradil tehdy Giampaola Dall'aru, jenž patřil mezi nejdéle působící členy v týmu.
"Nemá smysl zastírat, že máme finanční potíže, ale dobrou věcí je, že jsme pořád tady. Snažíme se řešit problémy, ale není to snadné. Současný roční rozpočet je zkrátka obrovský a pokrýt ho pouze příspěvky od sponzorů a příjmy od Ecclestonea je prostě nemožné," uvedl v Soči manažer týmu Beat Zehnder.
Padla přímá otázka, za s takovým přístupem dokáže Sauber vůbec letošní sezónu dokončit. Zehner se odpovědi vyhnul s tím, že k podobným prohlášením není kompetentní. "Tuhle otázku by asi měla zodpovědět Moniša, protože já nemám odpovídající přehled," prohlásil Zehnder.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.