Švýcarský tým, který vstoupil do světa Grand Prix za dramatických okolností v roce 1993 nemá letos rozhodně na růžích ustláno. Jeho nedobrá ekonomická situace není tajemstvím, mohlo by se zdát, že rčení o potápějícím se plavidle a jeho opouštění nabývá na intenzitě.
Pokud byste v boxech Grand Prix Ruska hledali šéfku týmu Sauber Monišu Kaltenbornovou, se zlou byste se potázali. Opět se tak začalo spekulovat, zda její absence není důkazem dalších finančních problémů, které by mohly v letošní sezóně předčasně ukončit působení týmu se sídlem v Hinvillu. Nicméně německé periodikum Blick vysvětluje její nepřítomnost v dějišti Grand Prix Ruska zdravotními problémy jejího syna.
Mnohem zásadnější je náhlý odchod závodního inženýra Timothy "Tima" Malyona, který se k Sauberu připojil na začátku ledna po svém působení u Red Bullu. Nahradil tehdy Giampaola Dall'aru, jenž patřil mezi nejdéle působící členy v týmu.
"Nemá smysl zastírat, že máme finanční potíže, ale dobrou věcí je, že jsme pořád tady. Snažíme se řešit problémy, ale není to snadné. Současný roční rozpočet je zkrátka obrovský a pokrýt ho pouze příspěvky od sponzorů a příjmy od Ecclestonea je prostě nemožné," uvedl v Soči manažer týmu Beat Zehnder.
Padla přímá otázka, za s takovým přístupem dokáže Sauber vůbec letošní sezónu dokončit. Zehner se odpovědi vyhnul s tím, že k podobným prohlášením není kompetentní. "Tuhle otázku by asi měla zodpovědět Moniša, protože já nemám odpovídající přehled," prohlásil Zehnder.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.