Švýcarský tým, který vstoupil do světa Grand Prix za dramatických okolností v roce 1993 nemá letos rozhodně na růžích ustláno. Jeho nedobrá ekonomická situace není tajemstvím, mohlo by se zdát, že rčení o potápějícím se plavidle a jeho opouštění nabývá na intenzitě.
Pokud byste v boxech Grand Prix Ruska hledali šéfku týmu Sauber Monišu Kaltenbornovou, se zlou byste se potázali. Opět se tak začalo spekulovat, zda její absence není důkazem dalších finančních problémů, které by mohly v letošní sezóně předčasně ukončit působení týmu se sídlem v Hinvillu. Nicméně německé periodikum Blick vysvětluje její nepřítomnost v dějišti Grand Prix Ruska zdravotními problémy jejího syna.
Mnohem zásadnější je náhlý odchod závodního inženýra Timothy "Tima" Malyona, který se k Sauberu připojil na začátku ledna po svém působení u Red Bullu. Nahradil tehdy Giampaola Dall'aru, jenž patřil mezi nejdéle působící členy v týmu.
"Nemá smysl zastírat, že máme finanční potíže, ale dobrou věcí je, že jsme pořád tady. Snažíme se řešit problémy, ale není to snadné. Současný roční rozpočet je zkrátka obrovský a pokrýt ho pouze příspěvky od sponzorů a příjmy od Ecclestonea je prostě nemožné," uvedl v Soči manažer týmu Beat Zehnder.
Padla přímá otázka, za s takovým přístupem dokáže Sauber vůbec letošní sezónu dokončit. Zehner se odpovědi vyhnul s tím, že k podobným prohlášením není kompetentní. "Tuhle otázku by asi měla zodpovědět Moniša, protože já nemám odpovídající přehled," prohlásil Zehnder.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.