Švýcarský tým, který vstoupil do světa Grand Prix za dramatických okolností v roce 1993 nemá letos rozhodně na růžích ustláno. Jeho nedobrá ekonomická situace není tajemstvím, mohlo by se zdát, že rčení o potápějícím se plavidle a jeho opouštění nabývá na intenzitě.
Pokud byste v boxech Grand Prix Ruska hledali šéfku týmu Sauber Monišu Kaltenbornovou, se zlou byste se potázali. Opět se tak začalo spekulovat, zda její absence není důkazem dalších finančních problémů, které by mohly v letošní sezóně předčasně ukončit působení týmu se sídlem v Hinvillu. Nicméně německé periodikum Blick vysvětluje její nepřítomnost v dějišti Grand Prix Ruska zdravotními problémy jejího syna.
Mnohem zásadnější je náhlý odchod závodního inženýra Timothy "Tima" Malyona, který se k Sauberu připojil na začátku ledna po svém působení u Red Bullu. Nahradil tehdy Giampaola Dall'aru, jenž patřil mezi nejdéle působící členy v týmu.
"Nemá smysl zastírat, že máme finanční potíže, ale dobrou věcí je, že jsme pořád tady. Snažíme se řešit problémy, ale není to snadné. Současný roční rozpočet je zkrátka obrovský a pokrýt ho pouze příspěvky od sponzorů a příjmy od Ecclestonea je prostě nemožné," uvedl v Soči manažer týmu Beat Zehnder.
Padla přímá otázka, za s takovým přístupem dokáže Sauber vůbec letošní sezónu dokončit. Zehner se odpovědi vyhnul s tím, že k podobným prohlášením není kompetentní. "Tuhle otázku by asi měla zodpovědět Moniša, protože já nemám odpovídající přehled," prohlásil Zehnder.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.