Otázka nových pravidel bude nejspíš ještě dlouho diskutovaná. Také se dá říci, že sotva se něco schválí, už jsou kolem toho patřičné debaty. Jako v případě návrhu zástupců asociace pilotů GPDA, kteří chtějí zhatit nové předpisy týkající se šasi vozů F1.
Jak se vyjádřili někteří piloti, zvýšení přítlaku, plánované pro sezónu 2017, není pro F1 tím správným krokem. "Stejně jako v případě nového formátu kvalifikace není vyloučeno, že technici, předpokládající co nastane, se mýlí," prohlásil Lewis Hamilton a opakovaně trvdí, že plánované změny paradoxně mohou předjíždění ještě více ztížit.
Jeden z čelních představitelů GPDA Jenson Button zveřejnil před začátkem Grand Prix v Rusku informaci, že Asociace pilotů na počátku tohoto týdne zaslala Komisi F1 další dopis: "Jean Todt nás požádal, abychom se vyjádřili k vývoji tohoto sportu, takže jsme své názory sepsali a přečetli jej při úterním setkání," řekl Button o iniciativě, která proběhla v Biggin Hill.
Dá se předpokládat, že Komise F1 své záměry prosadí, navíc zdaleka ne všichni piloti mají k obměně pravidel negativní postoj. Fernando Alonso například prohlásil, že starosti o předjíždění jsou vlastně zbytečné; památné závody se jely před zavedením rychle se opotřebovávajících pneumatik Pirelli a systémem DRS.
"Musíme nejdřív počkat na finální verzi pravidel. Ale mám za to, že nastoupený směr je správný. Vozy budou lépe vypadat a budou rychlejší. Vzpomínám si na závody v Imole 2005 a 2006, na mou bitvu s Michaelem Schumacherem. Během celého závodu došlo ke dvěma nebo třem předjetím, ale diváci zažili fascinující podívanou. Proto se domnívám, že by předjíždění neměla být věnována taková pozornost," předkládá se názory dvojnásobný mistr světa.
"Když někomu na 16. nebo 17. místě dáte novou sadu pneumatik ve správný okamžik, předjede i Mercedes. Pro diváky je to těžko pochopitelné. Předjíždění už není skutečné, jako v minulosti. Abychom měli větší show, je třeba mít rychlejší a hlasitější auta a piloti by měli bojovat o titul," dodává Alonso.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.