Otázka nových pravidel bude nejspíš ještě dlouho diskutovaná. Také se dá říci, že sotva se něco schválí, už jsou kolem toho patřičné debaty. Jako v případě návrhu zástupců asociace pilotů GPDA, kteří chtějí zhatit nové předpisy týkající se šasi vozů F1.
Jak se vyjádřili někteří piloti, zvýšení přítlaku, plánované pro sezónu 2017, není pro F1 tím správným krokem. "Stejně jako v případě nového formátu kvalifikace není vyloučeno, že technici, předpokládající co nastane, se mýlí," prohlásil Lewis Hamilton a opakovaně trvdí, že plánované změny paradoxně mohou předjíždění ještě více ztížit.
Jeden z čelních představitelů GPDA Jenson Button zveřejnil před začátkem Grand Prix v Rusku informaci, že Asociace pilotů na počátku tohoto týdne zaslala Komisi F1 další dopis: "Jean Todt nás požádal, abychom se vyjádřili k vývoji tohoto sportu, takže jsme své názory sepsali a přečetli jej při úterním setkání," řekl Button o iniciativě, která proběhla v Biggin Hill.
Dá se předpokládat, že Komise F1 své záměry prosadí, navíc zdaleka ne všichni piloti mají k obměně pravidel negativní postoj. Fernando Alonso například prohlásil, že starosti o předjíždění jsou vlastně zbytečné; památné závody se jely před zavedením rychle se opotřebovávajících pneumatik Pirelli a systémem DRS.
"Musíme nejdřív počkat na finální verzi pravidel. Ale mám za to, že nastoupený směr je správný. Vozy budou lépe vypadat a budou rychlejší. Vzpomínám si na závody v Imole 2005 a 2006, na mou bitvu s Michaelem Schumacherem. Během celého závodu došlo ke dvěma nebo třem předjetím, ale diváci zažili fascinující podívanou. Proto se domnívám, že by předjíždění neměla být věnována taková pozornost," předkládá se názory dvojnásobný mistr světa.
"Když někomu na 16. nebo 17. místě dáte novou sadu pneumatik ve správný okamžik, předjede i Mercedes. Pro diváky je to těžko pochopitelné. Předjíždění už není skutečné, jako v minulosti. Abychom měli větší show, je třeba mít rychlejší a hlasitější auta a piloti by měli bojovat o titul," dodává Alonso.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.