Ač to na první pohled vypadá nepravděpodobně, týmy s ohledem na určité okolnosti mohou dojít do situace, kdy si v úvodních závodech sezóny 2017 budou nuceny vybírat pneumatiky "naslepo".
Novinky ohledně výběru pneumatik v letošní sezóně nejsou natolik zásadní, protože s výjimkou přidané ultraměkké směsi se pneumatiky neměnily. Ovšem pokud se mají pro příští rok zásadně přepracovat, může čtrnáctidenní lhůta před prvním závodem roku 2017 znamenat, že si je týmy mohou vybírat bez patřičného předchozího posouzení.
Je to názor Paula Hemberyho, podle nějž týmy ještě před sebou neměly natolik velké komplikace, jaké by je mohly čekat přes sezónou 2017. "Příští rok budeme mít zcela nové pneumatiky a nemyslím, že se s nimi týmy bezchybně popasují a dokážou si patřičně vybrat pro závod v Melbourne. Musíme mít pneumatiky pro Melbourne v předstihu, ale poslední úpravy na nich můžeme začít až po únorových testech. Je třeba se co nejdříve probudit, protože nás nejspíš čeká naprosto fascinující situace," odhaduje vývoj Hembery.
Pirelli se podařilo prosadit požadavek na 25 testovacích dnů zaměřených na přípravu svých produktů pro rok 2017, ale jak Hembery uvádí, definitivní specifikace rozhodně nebudou hotové dřív než před koncem letošní sezóny. Proto padl návrh, aby mělo Pirelli možnost požádat o navýšení kvóty testovacích dnů, aby byly zaručeny včasné dodávky.
"Zatímco týmy nedostanou finální pneumatiky pro rok 2017 dříve než v únoru, pro nás je vlastně uzávěrkou už listopad. Pokud v té době nebudeme mít pocit, že jsme vše úspěšně dotáhli do konce, nejspíš bychom o přidání nějakých testů zažádali, ale to by bylo předmětem následní komunikace. Týmy ostatně dřív než v únoru nebudou mít hotové nové vozy, pak bude potřeba najít způsob dopravy pro první závod, bude to velmi, velmi těsné. A také to hodně závisí na tom, v jakém únorovém termínu budou testy realizovány. Pokud to bude čtyři týdny před Melbourne, vyvolá to značný tlak na závod jako takový," dodává Hembery.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.