Ač to na první pohled vypadá nepravděpodobně, týmy s ohledem na určité okolnosti mohou dojít do situace, kdy si v úvodních závodech sezóny 2017 budou nuceny vybírat pneumatiky "naslepo".
Novinky ohledně výběru pneumatik v letošní sezóně nejsou natolik zásadní, protože s výjimkou přidané ultraměkké směsi se pneumatiky neměnily. Ovšem pokud se mají pro příští rok zásadně přepracovat, může čtrnáctidenní lhůta před prvním závodem roku 2017 znamenat, že si je týmy mohou vybírat bez patřičného předchozího posouzení.
Je to názor Paula Hemberyho, podle nějž týmy ještě před sebou neměly natolik velké komplikace, jaké by je mohly čekat přes sezónou 2017. "Příští rok budeme mít zcela nové pneumatiky a nemyslím, že se s nimi týmy bezchybně popasují a dokážou si patřičně vybrat pro závod v Melbourne. Musíme mít pneumatiky pro Melbourne v předstihu, ale poslední úpravy na nich můžeme začít až po únorových testech. Je třeba se co nejdříve probudit, protože nás nejspíš čeká naprosto fascinující situace," odhaduje vývoj Hembery.
Pirelli se podařilo prosadit požadavek na 25 testovacích dnů zaměřených na přípravu svých produktů pro rok 2017, ale jak Hembery uvádí, definitivní specifikace rozhodně nebudou hotové dřív než před koncem letošní sezóny. Proto padl návrh, aby mělo Pirelli možnost požádat o navýšení kvóty testovacích dnů, aby byly zaručeny včasné dodávky.
"Zatímco týmy nedostanou finální pneumatiky pro rok 2017 dříve než v únoru, pro nás je vlastně uzávěrkou už listopad. Pokud v té době nebudeme mít pocit, že jsme vše úspěšně dotáhli do konce, nejspíš bychom o přidání nějakých testů zažádali, ale to by bylo předmětem následní komunikace. Týmy ostatně dřív než v únoru nebudou mít hotové nové vozy, pak bude potřeba najít způsob dopravy pro první závod, bude to velmi, velmi těsné. A také to hodně závisí na tom, v jakém únorovém termínu budou testy realizovány. Pokud to bude čtyři týdny před Melbourne, vyvolá to značný tlak na závod jako takový," dodává Hembery.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.