Ač to na první pohled vypadá nepravděpodobně, týmy s ohledem na určité okolnosti mohou dojít do situace, kdy si v úvodních závodech sezóny 2017 budou nuceny vybírat pneumatiky "naslepo".
Novinky ohledně výběru pneumatik v letošní sezóně nejsou natolik zásadní, protože s výjimkou přidané ultraměkké směsi se pneumatiky neměnily. Ovšem pokud se mají pro příští rok zásadně přepracovat, může čtrnáctidenní lhůta před prvním závodem roku 2017 znamenat, že si je týmy mohou vybírat bez patřičného předchozího posouzení.
Je to názor Paula Hemberyho, podle nějž týmy ještě před sebou neměly natolik velké komplikace, jaké by je mohly čekat přes sezónou 2017. "Příští rok budeme mít zcela nové pneumatiky a nemyslím, že se s nimi týmy bezchybně popasují a dokážou si patřičně vybrat pro závod v Melbourne. Musíme mít pneumatiky pro Melbourne v předstihu, ale poslední úpravy na nich můžeme začít až po únorových testech. Je třeba se co nejdříve probudit, protože nás nejspíš čeká naprosto fascinující situace," odhaduje vývoj Hembery.
Pirelli se podařilo prosadit požadavek na 25 testovacích dnů zaměřených na přípravu svých produktů pro rok 2017, ale jak Hembery uvádí, definitivní specifikace rozhodně nebudou hotové dřív než před koncem letošní sezóny. Proto padl návrh, aby mělo Pirelli možnost požádat o navýšení kvóty testovacích dnů, aby byly zaručeny včasné dodávky.
"Zatímco týmy nedostanou finální pneumatiky pro rok 2017 dříve než v únoru, pro nás je vlastně uzávěrkou už listopad. Pokud v té době nebudeme mít pocit, že jsme vše úspěšně dotáhli do konce, nejspíš bychom o přidání nějakých testů zažádali, ale to by bylo předmětem následní komunikace. Týmy ostatně dřív než v únoru nebudou mít hotové nové vozy, pak bude potřeba najít způsob dopravy pro první závod, bude to velmi, velmi těsné. A také to hodně závisí na tom, v jakém únorovém termínu budou testy realizovány. Pokud to bude čtyři týdny před Melbourne, vyvolá to značný tlak na závod jako takový," dodává Hembery.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.