Grand Prix Číny přinesla několik nebezpečných situací, kolem kterých se rozproudila nemalá debata. Nebyly to jenom otázky závodních incidentů na trati, ale také situace při samotné kvalifikaci, ke které měli připomínky také piloti.
Šlo o vůz pořadatelů, který se na začátku úvodní části kvalifikace objevil v zatáčce před vjezdem do boxů. Piloti, kteří najížděli z poslední krátké rovinky do boxů k danému místu se tak řítili přímo proti vozidlu, stojícímu za okrajem příjezdu k boxům. Ředitel závodů FIA Charlie Whiting označil tuto situaci za "méně klíčovou", i když stále "nepřijatelnou".
Jiného názoru byl Jenson Button, který přítomnost vozu ve značně choulostivém prostoru označil jako "nejnebezpečnější část této části kvalifikace". Dodal, že pokud by nějaký pilot nezvládl svůj vůz, hrozila reálná srážka s tímto autem.
Whiting okomentoval Buttonovy obavy pro periodikum Autosport následovně: "Řidič traťového vozidla, které odstavil v únikové zóně vjezdu do boxů, se zachoval opravdu hloupě, ale velice rychle s ním odjel. Muž s pick-upem měl za úkol lepší odstraňoňování případných nečistot z trati. Neměl tolik zkušeností, ale už své pochybení neopakoval. Je třeba zdůraznit, že nešlo o normální únikový prostor, ale znovu opakuji, že šlo o nepřijatelnou situaci."
Červené vlajkyButton vznesl dotaz, proč se v případě této překážky v těsné blízkosti trati nepostupovalo stejně jako u Nico Hülkenberga, kterému těsně před koncem Q2 upadlo kolo a odstavil svou Force Indii mimo trať. K tomu se Whiting vyjádřil následovně: "Červené vlajky nebyly vyvěšeny, protože nešlo o překážku přímo na trati. V žádném případě nešlo o incident srovnatelný s Hülkenbergem, který odstavil svůj vůz těsně vedle trati, navíc tu ještě bylo uvolněné kolo, které se samovolně pohybovalo."
Pak tu byla ještě Wehrleinova nehoda hned na úvod Q1, když v terénním zlomu na cílové rovince ztratil na mokrém pruhu trati vládu nad svým vozem a narazil na protější straně boxů do svodidel. Problémem byla dvě přemostění rovinky, pod nimiž zůstaly pásy vody, což některým pilotům dělalo značné potíže. Kvalifikace byla na 20 minut přerušena a následovaly pokusy problematické místo vysušit.
"Rozhodli jsme se pro tento krok, protože jak se zdálo, někteří piloti ignorovali skutečnost, že přilnavost trati se může náhle změnit. Ale pokud by nastala situace, že by polovina okruhu byla suchá a polovina mokrá, určitě bychom se na mokré části o něco podobného nepokusili. Tady šlo o malou část, pokoušeli jsme se pouze odstranit vodu, aby místo mohlo rychleji vyschnout," komentuje prodlení Whiting.
Nakonec i trocha humoruMezi Q2 a Q3 došlo k další ožehavé situaci, kdy se v zatáčce 14 objevil vysokozdvižný vozík s balíkem pneumatik, které se snažil složit na vnitřním okraji dráhy.
"Tento balík pneumatik, který byl umístěn v apexu zatáčky 14, se tam dostal po chybě pořadatelů, kteří si mysleli, že kvalifikace už skončila. Byl to důsledek špatně vyložené komunikace s vedením závodu, kterému jsme oznámili, že po přerušení Q2 po Hülkenbergově incidentu už nemá smysl kvalifikaci znovu začínat. Vyložili si to mylně jako že kvalifikace obecně skončila. Ale nedošlo k žádné škodě a zmíněná překážka byla odstraněna dlouho předtím, než monoposty opět vyjely na trať," vyjádřil se Whiting k další situaci z kvalifikace.
Přiznává, že tato událost vyvolala spoustu dohadů, co tím bylo vlastně zamýšleno, i když šlo o pouhé nedopatření. "Bylo docela zábavné slyšet všechny týmové manažery, jak se okamžitě dotazovali, co tím bylo sledováno. Přiznávám, že jsem si z jednoho vystřelil a řekl, že jsme naštvaní, jak piloti soustavně přejíždějí víc a víc obrubník, tak jsme se rozhodli přijmout drastické opatření, které by je mělo odradit," zažertoval si nakonec Whiting.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.