Byl to start na poslední chvíli se vším všudy. Ve čtvrtek zakázali lékaři Alonsovi start v bahrajnské Grand Prix, v pátek seděl v jeho voze Stoffel Vandoorne. Dočkal se tak debutu ve Formuli 1 asi podstatně dříve, než si sám myslel.
Od pátečního dopoledne, kdy se čtyřiadvacetiletý Belgičan představil na okruhu Sakhir, předvedl s ohledem na nedostatek času k přípravě téměř dokonalý závodní víkend. Jedinou drobnou pihou na kráse, která však neměla v konečném důsledku vliv na jeho umístění, bylo vyjetí z trati na konci prvního kola, ovšem bez ztráty pozice.
"Zcela upřímně, byl to pro něj velmi dobrý víkend. Nechyboval, odvedl velmi dobrou práci. Něco takového hodně posílí jeho důvěru, stejně tak i kariéru. Vím, že teď hodně lidí na něj upírá zrak. Je to pro něj jenom dobré, neměl žádné problémy, nic nepokazil," nechal se slyšet Eric Boullier.
Závodní ředitel McLarenu rovněž vysvětlil, že pozdní příjezd Vandoornea do Bahrajnu rozhodně nebyl pro Belgičana handicapem. "Nevím, lidé pořád říkají, že by to mělo mít vliv, já tomu nevěřím. Alespoň neměl čas přemýšlet, takže ani nebyl nějaký negativní tlak na jeho osobu, z naší strany rozhodně nic takového necítil. Kdyby mohl v Číně opět závodit, tak by byl pravděpodobně ještě lepší. Nyní víme, že kdyby musel znovu nastoupit, zvládne práci od něj požadovanou," pokračuje Boullier.
Eric Boullier se rovněž zmínil o Jensonu Buttonovi. Podle jeho názoru, nebýt poruchy motoru, byl by mistr světa 2009 v cíli určitě před novým týmovým kolegou. "Férově předpokládám, že by Jenson dnes zajel dobrý výsledek, alespoň kolem sedmého místa. To by pak byl docela jiný příběh. Byl velice spokojen s nastavením vozu, mohli jsme v prvních kolech závodu ušetřit dost paliva. Oba piloti jsou s vozem spokojeni, což je důležité. Pokud budeme bojovat, řekněme o body, bude to pokrok a pro nás pomalý návrat na někdejší pozice."
Jak Boullier podotkl, Fernando Alonso využil nečekaného volna k tomu, aby ho strávil s týmem. "Byla to pro něj dobrá zkušenost. Sice byl zklamán, že nezávodí, ale byl ve středu dění. Bylo to zábavné, pronesl také několik velice zajímavých komentářů do radiokomunikace. Konstruktivních komentářů."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.