Byl to start na poslední chvíli se vším všudy. Ve čtvrtek zakázali lékaři Alonsovi start v bahrajnské Grand Prix, v pátek seděl v jeho voze Stoffel Vandoorne. Dočkal se tak debutu ve Formuli 1 asi podstatně dříve, než si sám myslel.
Od pátečního dopoledne, kdy se čtyřiadvacetiletý Belgičan představil na okruhu Sakhir, předvedl s ohledem na nedostatek času k přípravě téměř dokonalý závodní víkend. Jedinou drobnou pihou na kráse, která však neměla v konečném důsledku vliv na jeho umístění, bylo vyjetí z trati na konci prvního kola, ovšem bez ztráty pozice.
"Zcela upřímně, byl to pro něj velmi dobrý víkend. Nechyboval, odvedl velmi dobrou práci. Něco takového hodně posílí jeho důvěru, stejně tak i kariéru. Vím, že teď hodně lidí na něj upírá zrak. Je to pro něj jenom dobré, neměl žádné problémy, nic nepokazil," nechal se slyšet Eric Boullier.
Závodní ředitel McLarenu rovněž vysvětlil, že pozdní příjezd Vandoornea do Bahrajnu rozhodně nebyl pro Belgičana handicapem. "Nevím, lidé pořád říkají, že by to mělo mít vliv, já tomu nevěřím. Alespoň neměl čas přemýšlet, takže ani nebyl nějaký negativní tlak na jeho osobu, z naší strany rozhodně nic takového necítil. Kdyby mohl v Číně opět závodit, tak by byl pravděpodobně ještě lepší. Nyní víme, že kdyby musel znovu nastoupit, zvládne práci od něj požadovanou," pokračuje Boullier.
Eric Boullier se rovněž zmínil o Jensonu Buttonovi. Podle jeho názoru, nebýt poruchy motoru, byl by mistr světa 2009 v cíli určitě před novým týmovým kolegou. "Férově předpokládám, že by Jenson dnes zajel dobrý výsledek, alespoň kolem sedmého místa. To by pak byl docela jiný příběh. Byl velice spokojen s nastavením vozu, mohli jsme v prvních kolech závodu ušetřit dost paliva. Oba piloti jsou s vozem spokojeni, což je důležité. Pokud budeme bojovat, řekněme o body, bude to pokrok a pro nás pomalý návrat na někdejší pozice."
Jak Boullier podotkl, Fernando Alonso využil nečekaného volna k tomu, aby ho strávil s týmem. "Byla to pro něj dobrá zkušenost. Sice byl zklamán, že nezávodí, ale byl ve středu dění. Bylo to zábavné, pronesl také několik velice zajímavých komentářů do radiokomunikace. Konstruktivních komentářů."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.