Byl to start na poslední chvíli se vším všudy. Ve čtvrtek zakázali lékaři Alonsovi start v bahrajnské Grand Prix, v pátek seděl v jeho voze Stoffel Vandoorne. Dočkal se tak debutu ve Formuli 1 asi podstatně dříve, než si sám myslel.
Od pátečního dopoledne, kdy se čtyřiadvacetiletý Belgičan představil na okruhu Sakhir, předvedl s ohledem na nedostatek času k přípravě téměř dokonalý závodní víkend. Jedinou drobnou pihou na kráse, která však neměla v konečném důsledku vliv na jeho umístění, bylo vyjetí z trati na konci prvního kola, ovšem bez ztráty pozice.
"Zcela upřímně, byl to pro něj velmi dobrý víkend. Nechyboval, odvedl velmi dobrou práci. Něco takového hodně posílí jeho důvěru, stejně tak i kariéru. Vím, že teď hodně lidí na něj upírá zrak. Je to pro něj jenom dobré, neměl žádné problémy, nic nepokazil," nechal se slyšet Eric Boullier.
Závodní ředitel McLarenu rovněž vysvětlil, že pozdní příjezd Vandoornea do Bahrajnu rozhodně nebyl pro Belgičana handicapem. "Nevím, lidé pořád říkají, že by to mělo mít vliv, já tomu nevěřím. Alespoň neměl čas přemýšlet, takže ani nebyl nějaký negativní tlak na jeho osobu, z naší strany rozhodně nic takového necítil. Kdyby mohl v Číně opět závodit, tak by byl pravděpodobně ještě lepší. Nyní víme, že kdyby musel znovu nastoupit, zvládne práci od něj požadovanou," pokračuje Boullier.
Eric Boullier se rovněž zmínil o Jensonu Buttonovi. Podle jeho názoru, nebýt poruchy motoru, byl by mistr světa 2009 v cíli určitě před novým týmovým kolegou. "Férově předpokládám, že by Jenson dnes zajel dobrý výsledek, alespoň kolem sedmého místa. To by pak byl docela jiný příběh. Byl velice spokojen s nastavením vozu, mohli jsme v prvních kolech závodu ušetřit dost paliva. Oba piloti jsou s vozem spokojeni, což je důležité. Pokud budeme bojovat, řekněme o body, bude to pokrok a pro nás pomalý návrat na někdejší pozice."
Jak Boullier podotkl, Fernando Alonso využil nečekaného volna k tomu, aby ho strávil s týmem. "Byla to pro něj dobrá zkušenost. Sice byl zklamán, že nezávodí, ale byl ve středu dění. Bylo to zábavné, pronesl také několik velice zajímavých komentářů do radiokomunikace. Konstruktivních komentářů."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.