Technický šéf Renaultu, Bob Bell, si díky novým technickým pravidlům myslí, že práce na novém autě měly začít už před šesti měsíci.
Nová pravidla, která mají v F1 platit od roku 2017 jsou už teď hodně diskutována. Nová aerodynamika a širší pneumatiky by měly vozy zrychlit až o pět vteřin na kolo. Poté, co se zúčastněné strany už v únoru shodly na základních věcech, by měl být celý koncept představen do 30. dubna. Technický šéf Renaultu, Bob Bell, má ale jasno: Čím dříve tým s vývojovými pracemi začne, tím lépe.
"Zcela upřímně: Tým, který s vývojovými pracemi začal před šesti měsíci, bude mít v roce 2017 výhodu," říká Bob Bell pro 'ESPN'. "Jsou týmy, které na tom už od tohoto období pracují, ne-li ještě déle." Vozy by se měly dočkat změn především po aerodynamické a mechanické stránce. To by mohlo ovlivnit rozložení sil na závodní dráze.
"Je to velká výzva, ale skvělá pro Formuli 1. Myslím, že potřebuje nějakou změnu. Snad to ve startovním poli udělá trochu chaos." Pokračuje Bell, který si je moc dobře vědom toho, že začít s vývojovými pracemi dostatečně brzy je velmi důležité. Vzhledem k tomu, že finální rozhodnutí o převzetí týmu v Enstone francouzským Renaultem padlo dost pozdě, tak jsou už teď pozadu.
Výše zmiňovaných šest měsíců však Renault neměl ani na vývoj letošního vozu. Proto se u týmu už chtějí pomalu začít soustředit na sezonu 2017. "Vývoj aktuálního auta bude v první polovině sezony pokračovat jen pozvolna, budeme mít několik novinek, ale určitě nic velkého, v rámci čehož bychom se odlišovali od normálních okolností."
Rozhodující bude zvolit správný moment pro úplné soustředění se na vůz pro sezonu 2017. "Jinak budeme zaostávat také příští rok," říká Bell. Kdy tento moment ale nastane, to bude záležet také od výkonů v prvních několika letošních závodech. "Od toho budeme přiměřeně rozdělovat náš vývojový program pro roky 2016 a 2017," říká 57 letý inženýr. V sezoně 2017 se navíc tým musí připravit také na nasazení halo systému, který na předsezonních testech zkoušelo zatím Ferrari. "Auta budou těžší a změní se také těžiště, ale to se bude měnit ze správných důvodů a je to stejné pro všechny. Takže to pro nás nakonec nebude dělat žádný velký rozdíl," zakončil Bell.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.