Technický šéf Renaultu, Bob Bell, si díky novým technickým pravidlům myslí, že práce na novém autě měly začít už před šesti měsíci.
Nová pravidla, která mají v F1 platit od roku 2017 jsou už teď hodně diskutována. Nová aerodynamika a širší pneumatiky by měly vozy zrychlit až o pět vteřin na kolo. Poté, co se zúčastněné strany už v únoru shodly na základních věcech, by měl být celý koncept představen do 30. dubna. Technický šéf Renaultu, Bob Bell, má ale jasno: Čím dříve tým s vývojovými pracemi začne, tím lépe.
"Zcela upřímně: Tým, který s vývojovými pracemi začal před šesti měsíci, bude mít v roce 2017 výhodu," říká Bob Bell pro 'ESPN'. "Jsou týmy, které na tom už od tohoto období pracují, ne-li ještě déle." Vozy by se měly dočkat změn především po aerodynamické a mechanické stránce. To by mohlo ovlivnit rozložení sil na závodní dráze.
"Je to velká výzva, ale skvělá pro Formuli 1. Myslím, že potřebuje nějakou změnu. Snad to ve startovním poli udělá trochu chaos." Pokračuje Bell, který si je moc dobře vědom toho, že začít s vývojovými pracemi dostatečně brzy je velmi důležité. Vzhledem k tomu, že finální rozhodnutí o převzetí týmu v Enstone francouzským Renaultem padlo dost pozdě, tak jsou už teď pozadu.
Výše zmiňovaných šest měsíců však Renault neměl ani na vývoj letošního vozu. Proto se u týmu už chtějí pomalu začít soustředit na sezonu 2017. "Vývoj aktuálního auta bude v první polovině sezony pokračovat jen pozvolna, budeme mít několik novinek, ale určitě nic velkého, v rámci čehož bychom se odlišovali od normálních okolností."
Rozhodující bude zvolit správný moment pro úplné soustředění se na vůz pro sezonu 2017. "Jinak budeme zaostávat také příští rok," říká Bell. Kdy tento moment ale nastane, to bude záležet také od výkonů v prvních několika letošních závodech. "Od toho budeme přiměřeně rozdělovat náš vývojový program pro roky 2016 a 2017," říká 57 letý inženýr. V sezoně 2017 se navíc tým musí připravit také na nasazení halo systému, který na předsezonních testech zkoušelo zatím Ferrari. "Auta budou těžší a změní se také těžiště, ale to se bude měnit ze správných důvodů a je to stejné pro všechny. Takže to pro nás nakonec nebude dělat žádný velký rozdíl," zakončil Bell.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.