Technický šéf Renaultu, Bob Bell, si díky novým technickým pravidlům myslí, že práce na novém autě měly začít už před šesti měsíci.
Nová pravidla, která mají v F1 platit od roku 2017 jsou už teď hodně diskutována. Nová aerodynamika a širší pneumatiky by měly vozy zrychlit až o pět vteřin na kolo. Poté, co se zúčastněné strany už v únoru shodly na základních věcech, by měl být celý koncept představen do 30. dubna. Technický šéf Renaultu, Bob Bell, má ale jasno: Čím dříve tým s vývojovými pracemi začne, tím lépe.
"Zcela upřímně: Tým, který s vývojovými pracemi začal před šesti měsíci, bude mít v roce 2017 výhodu," říká Bob Bell pro 'ESPN'. "Jsou týmy, které na tom už od tohoto období pracují, ne-li ještě déle." Vozy by se měly dočkat změn především po aerodynamické a mechanické stránce. To by mohlo ovlivnit rozložení sil na závodní dráze.
"Je to velká výzva, ale skvělá pro Formuli 1. Myslím, že potřebuje nějakou změnu. Snad to ve startovním poli udělá trochu chaos." Pokračuje Bell, který si je moc dobře vědom toho, že začít s vývojovými pracemi dostatečně brzy je velmi důležité. Vzhledem k tomu, že finální rozhodnutí o převzetí týmu v Enstone francouzským Renaultem padlo dost pozdě, tak jsou už teď pozadu.
Výše zmiňovaných šest měsíců však Renault neměl ani na vývoj letošního vozu. Proto se u týmu už chtějí pomalu začít soustředit na sezonu 2017. "Vývoj aktuálního auta bude v první polovině sezony pokračovat jen pozvolna, budeme mít několik novinek, ale určitě nic velkého, v rámci čehož bychom se odlišovali od normálních okolností."
Rozhodující bude zvolit správný moment pro úplné soustředění se na vůz pro sezonu 2017. "Jinak budeme zaostávat také příští rok," říká Bell. Kdy tento moment ale nastane, to bude záležet také od výkonů v prvních několika letošních závodech. "Od toho budeme přiměřeně rozdělovat náš vývojový program pro roky 2016 a 2017," říká 57 letý inženýr. V sezoně 2017 se navíc tým musí připravit také na nasazení halo systému, který na předsezonních testech zkoušelo zatím Ferrari. "Auta budou těžší a změní se také těžiště, ale to se bude měnit ze správných důvodů a je to stejné pro všechny. Takže to pro nás nakonec nebude dělat žádný velký rozdíl," zakončil Bell.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.