Technický šéf Renaultu, Bob Bell, si díky novým technickým pravidlům myslí, že práce na novém autě měly začít už před šesti měsíci.
Nová pravidla, která mají v F1 platit od roku 2017 jsou už teď hodně diskutována. Nová aerodynamika a širší pneumatiky by měly vozy zrychlit až o pět vteřin na kolo. Poté, co se zúčastněné strany už v únoru shodly na základních věcech, by měl být celý koncept představen do 30. dubna. Technický šéf Renaultu, Bob Bell, má ale jasno: Čím dříve tým s vývojovými pracemi začne, tím lépe.
"Zcela upřímně: Tým, který s vývojovými pracemi začal před šesti měsíci, bude mít v roce 2017 výhodu," říká Bob Bell pro 'ESPN'. "Jsou týmy, které na tom už od tohoto období pracují, ne-li ještě déle." Vozy by se měly dočkat změn především po aerodynamické a mechanické stránce. To by mohlo ovlivnit rozložení sil na závodní dráze.
"Je to velká výzva, ale skvělá pro Formuli 1. Myslím, že potřebuje nějakou změnu. Snad to ve startovním poli udělá trochu chaos." Pokračuje Bell, který si je moc dobře vědom toho, že začít s vývojovými pracemi dostatečně brzy je velmi důležité. Vzhledem k tomu, že finální rozhodnutí o převzetí týmu v Enstone francouzským Renaultem padlo dost pozdě, tak jsou už teď pozadu.
Výše zmiňovaných šest měsíců však Renault neměl ani na vývoj letošního vozu. Proto se u týmu už chtějí pomalu začít soustředit na sezonu 2017. "Vývoj aktuálního auta bude v první polovině sezony pokračovat jen pozvolna, budeme mít několik novinek, ale určitě nic velkého, v rámci čehož bychom se odlišovali od normálních okolností."
Rozhodující bude zvolit správný moment pro úplné soustředění se na vůz pro sezonu 2017. "Jinak budeme zaostávat také příští rok," říká Bell. Kdy tento moment ale nastane, to bude záležet také od výkonů v prvních několika letošních závodech. "Od toho budeme přiměřeně rozdělovat náš vývojový program pro roky 2016 a 2017," říká 57 letý inženýr. V sezoně 2017 se navíc tým musí připravit také na nasazení halo systému, který na předsezonních testech zkoušelo zatím Ferrari. "Auta budou těžší a změní se také těžiště, ale to se bude měnit ze správných důvodů a je to stejné pro všechny. Takže to pro nás nakonec nebude dělat žádný velký rozdíl," zakončil Bell.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.