Pár desítek minut po zveřejnění přesného znění, co smí a nesmí znít ve sluchátkách pilota a lidí na boxové zídce se začínají ozývat první názory, jaká je naděje na kontrolu zpráv. Závodní veterán Jenson Button si myslí, že nijak velká.
Piloti budou od prvního závodu čelit restriktivním opatřením ohledně radiové komunikace. FIA vydala plné znění opatření (najdete je zde) ve snaze dosáhnout většího podílu samotných pilotů na průběhu závodu. Jenson Button tuto snahu vítá, protože otevírá před lépe připraveným pilotem větší možnosti, nicméně je přesvědčen, že je nemožné, aby FIA monitorovala všechny zprávy směřující k pilotům z boxové zídky, aby se ujistila, zda jsou nová pravidla dodržována.
"Nezvládnou poslechnout si absolutně všechny zprávy, takže budeme muset počkat, jaký bude první výsledek. Bude to tak trochu policejní akce, což je samozřejmě z určitého hlediska nemožné. Jen doufám, že zaznamenají co nejvíce zpráv, aby to bylo co možná nejspravedlivější. Nový směr pomůže zkušenějším pilotům. Zabýváte se daty a snažíte se co nejvíc pochopit a naučit. Ale také můžete během let v tomto sportu zlenivět. Vzpomínám si na závody, kdy jsme neměli žádné informace, takže se teď těším. Bude to znamenat něco navíc," myslí si Button.
Mistr světa z roku 2009 se rovněž domnívá, že to týmům bude prá závodů trvat, než se novému pravidlu přizpůsobí - což podle něj platí i pro nový formát kvalifikace. "Myslím, že se situace po prvních závodech uklidní. Osobně se domnívám, že kvalifikace je v našem sportu jedním z nejmenších problémů. Ale... každá malá změna bude zajímavá pro lidi, kteří mají na starosti přípravu pro kvalifikaci. Kluci na špici to budou mít těžší, protože nepůjde jenom vyčkávat v Q1 do poslední chvíle a zajistit si postup průměrným časem, teď budou muset zabrat. Když v závodě nebude možné tolik používat vysílačku, nedostaneme od inženýrů informace jako dřív, lidé budou víc chybovat, ale jen v prvních závodech, pak se to vrátí k normálu. Musíme si být jisti dobře odvedenou prací... právě to by nám mohlo v prvních závodech pomoci," vidí určitou šanci Button.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.