Pár desítek minut po zveřejnění přesného znění, co smí a nesmí znít ve sluchátkách pilota a lidí na boxové zídce se začínají ozývat první názory, jaká je naděje na kontrolu zpráv. Závodní veterán Jenson Button si myslí, že nijak velká.
Piloti budou od prvního závodu čelit restriktivním opatřením ohledně radiové komunikace. FIA vydala plné znění opatření (najdete je zde) ve snaze dosáhnout většího podílu samotných pilotů na průběhu závodu. Jenson Button tuto snahu vítá, protože otevírá před lépe připraveným pilotem větší možnosti, nicméně je přesvědčen, že je nemožné, aby FIA monitorovala všechny zprávy směřující k pilotům z boxové zídky, aby se ujistila, zda jsou nová pravidla dodržována.
"Nezvládnou poslechnout si absolutně všechny zprávy, takže budeme muset počkat, jaký bude první výsledek. Bude to tak trochu policejní akce, což je samozřejmě z určitého hlediska nemožné. Jen doufám, že zaznamenají co nejvíce zpráv, aby to bylo co možná nejspravedlivější. Nový směr pomůže zkušenějším pilotům. Zabýváte se daty a snažíte se co nejvíc pochopit a naučit. Ale také můžete během let v tomto sportu zlenivět. Vzpomínám si na závody, kdy jsme neměli žádné informace, takže se teď těším. Bude to znamenat něco navíc," myslí si Button.
Mistr světa z roku 2009 se rovněž domnívá, že to týmům bude prá závodů trvat, než se novému pravidlu přizpůsobí - což podle něj platí i pro nový formát kvalifikace. "Myslím, že se situace po prvních závodech uklidní. Osobně se domnívám, že kvalifikace je v našem sportu jedním z nejmenších problémů. Ale... každá malá změna bude zajímavá pro lidi, kteří mají na starosti přípravu pro kvalifikaci. Kluci na špici to budou mít těžší, protože nepůjde jenom vyčkávat v Q1 do poslední chvíle a zajistit si postup průměrným časem, teď budou muset zabrat. Když v závodě nebude možné tolik používat vysílačku, nedostaneme od inženýrů informace jako dřív, lidé budou víc chybovat, ale jen v prvních závodech, pak se to vrátí k normálu. Musíme si být jisti dobře odvedenou prací... právě to by nám mohlo v prvních závodech pomoci," vidí určitou šanci Button.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.