Absence nového vozu Sauberu v prvním předsezónním testu týmu podle technického ředitele Marka Smitha moc neuškodí. Nový monopost C35 představí zítra v Barceloně jako poslední ze všech.
Švýcarský tým by kvůli uspíšení termínů testů a prvního závodu nestihl vzhledem ke svým zdrojům připravit nový vůz včas, proto minulý týden jezdil v Barceloně s loňským C34.
"Nemyslím si, že nás to moc poškodí. Za předpokladu, že bychom začínali s čistým listem a beze změny termínu závodu, pak bychom byli na obou testech, ale to jsme nebyli. Místo toho, abychom na to soustředili příliš energie a dělali si starosti, jsme se rozhodli co nejvíce využít staré auto, které je podobné tomu pro rok 2016. Pokud prožijeme z poloviny slušný test s novým vozem, budeme v pohodě," uvádí Smith.
Podle něj bylo testování s loňským vozem užitečné zejména kvůli sběru dat o pneumatikách. Felipe Nasr a Marcus Ericsson dohromady ujeli třetí nejdelší vzdálenost ze všech týmů - 2010,96 km (236 a 196 kol).
"Bylo by to ideální tam dorazit s novým vozem, ale pokud jde o termíny, tak to kvůli změnám termínů nevyšlo. Ale vzhledem k omezenému testování v dnešní době, když vyrazíte k předsezónním testům s novým autem, existuje tolik věcí, které musíte projít, že se ke spoustě dalších věcem nedostanete - hodně z nich se týká pneumatik, pokud jde o čištění plátna a ostatních," pokračuje technický ředitel Sauberu.
"Věřím, že získáme docela dost užitečných informací, které uplatníme na auto pro rok 2016, takže to rozhodně stálo za to," soudí Smith. Jejich vůz bude i letos využívat pohonné jednotky Ferrari aktuální specifikace, což jim poskytne výhodu oproti Toro Rosso, které jako jediné bude závodit s loňskou verzí motoru z Maranella.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.