Absence nového vozu Sauberu v prvním předsezónním testu týmu podle technického ředitele Marka Smitha moc neuškodí. Nový monopost C35 představí zítra v Barceloně jako poslední ze všech.
Švýcarský tým by kvůli uspíšení termínů testů a prvního závodu nestihl vzhledem ke svým zdrojům připravit nový vůz včas, proto minulý týden jezdil v Barceloně s loňským C34.
"Nemyslím si, že nás to moc poškodí. Za předpokladu, že bychom začínali s čistým listem a beze změny termínu závodu, pak bychom byli na obou testech, ale to jsme nebyli. Místo toho, abychom na to soustředili příliš energie a dělali si starosti, jsme se rozhodli co nejvíce využít staré auto, které je podobné tomu pro rok 2016. Pokud prožijeme z poloviny slušný test s novým vozem, budeme v pohodě," uvádí Smith.
Podle něj bylo testování s loňským vozem užitečné zejména kvůli sběru dat o pneumatikách. Felipe Nasr a Marcus Ericsson dohromady ujeli třetí nejdelší vzdálenost ze všech týmů - 2010,96 km (236 a 196 kol).
"Bylo by to ideální tam dorazit s novým vozem, ale pokud jde o termíny, tak to kvůli změnám termínů nevyšlo. Ale vzhledem k omezenému testování v dnešní době, když vyrazíte k předsezónním testům s novým autem, existuje tolik věcí, které musíte projít, že se ke spoustě dalších věcem nedostanete - hodně z nich se týká pneumatik, pokud jde o čištění plátna a ostatních," pokračuje technický ředitel Sauberu.
"Věřím, že získáme docela dost užitečných informací, které uplatníme na auto pro rok 2016, takže to rozhodně stálo za to," soudí Smith. Jejich vůz bude i letos využívat pohonné jednotky Ferrari aktuální specifikace, což jim poskytne výhodu oproti Toro Rosso, které jako jediné bude závodit s loňskou verzí motoru z Maranella.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.