Alain Prost se mohl do F1 dostat znovu s týmem Renault. Jenže Francouz nechtěl. Čtyřnásobný mistr světa k tomu měl dobré důvody.
Renault představil svůj tovární tým, avšak jedno velké jméno na seznamu klíčových osob jeho stáje chybělo: Alain Prost. Přitom právě on měl odvést dost práce v pozadí při rozhodování Renaultu o tom, že v F1 zůstane. 60 letý Francouz sice stále zůstane velvyslancem značky, operativní roli však zastávat nebude.
Jak teď Francouz prozradil, je to na vlastní žádost - nabídku odmítl: "Aktuálně mám jiné věci na práci," začal svoje zdůvodnění pro 'NBC' bývalý pilot. Ten zastupuje Renault ve Formuli E u týmu e.dams. Za něj jezdí Sebastien Buemi a Nicolas Prost a v první sezoně nového šampionátu tato stáj slavila titul.
"Jednoduše by to bylo velmi složité - pracuji ve Formuli E, jsem velvyslancem a mám komentátorské závazky." Prost pracuje jako expert pro 'Canal+' a také u britského 'Channel 4'. "Jednoduše nemůžu sedět na tolika židlích, nefungovalo by to."
"Pravděpodobně by to mělo více nevýhod než výhod, hlavně pro management. Mají pevnou strukturu." Týmu věští vítěz 51 Grand Prix složitý start: "Nechám je pracovat a zůstanu věrný své roli vyslance značky."
Prost jezdil v F1 v týmu Renault mezi roky 1981 až 1983. I když vždy aspiroval na přední umístění (v roce 1983 o titul přímo bojoval), mistrem světa se s Renaultem nikdy nestal. Naopak rozchod na konci sezony 1983 nebyl zrovna harmonický. Avšak v roce 1993 vyhrál Alain svůj poslední titul ve voze Williams-Renault.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.