Alain Prost se mohl do F1 dostat znovu s týmem Renault. Jenže Francouz nechtěl. Čtyřnásobný mistr světa k tomu měl dobré důvody.
Renault představil svůj tovární tým, avšak jedno velké jméno na seznamu klíčových osob jeho stáje chybělo: Alain Prost. Přitom právě on měl odvést dost práce v pozadí při rozhodování Renaultu o tom, že v F1 zůstane. 60 letý Francouz sice stále zůstane velvyslancem značky, operativní roli však zastávat nebude.
Jak teď Francouz prozradil, je to na vlastní žádost - nabídku odmítl: "Aktuálně mám jiné věci na práci," začal svoje zdůvodnění pro 'NBC' bývalý pilot. Ten zastupuje Renault ve Formuli E u týmu e.dams. Za něj jezdí Sebastien Buemi a Nicolas Prost a v první sezoně nového šampionátu tato stáj slavila titul.
"Jednoduše by to bylo velmi složité - pracuji ve Formuli E, jsem velvyslancem a mám komentátorské závazky." Prost pracuje jako expert pro 'Canal+' a také u britského 'Channel 4'. "Jednoduše nemůžu sedět na tolika židlích, nefungovalo by to."
"Pravděpodobně by to mělo více nevýhod než výhod, hlavně pro management. Mají pevnou strukturu." Týmu věští vítěz 51 Grand Prix složitý start: "Nechám je pracovat a zůstanu věrný své roli vyslance značky."
Prost jezdil v F1 v týmu Renault mezi roky 1981 až 1983. I když vždy aspiroval na přední umístění (v roce 1983 o titul přímo bojoval), mistrem světa se s Renaultem nikdy nestal. Naopak rozchod na konci sezony 1983 nebyl zrovna harmonický. Avšak v roce 1993 vyhrál Alain svůj poslední titul ve voze Williams-Renault.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.