Alain Prost se mohl do F1 dostat znovu s týmem Renault. Jenže Francouz nechtěl. Čtyřnásobný mistr světa k tomu měl dobré důvody.
Renault představil svůj tovární tým, avšak jedno velké jméno na seznamu klíčových osob jeho stáje chybělo: Alain Prost. Přitom právě on měl odvést dost práce v pozadí při rozhodování Renaultu o tom, že v F1 zůstane. 60 letý Francouz sice stále zůstane velvyslancem značky, operativní roli však zastávat nebude.
Jak teď Francouz prozradil, je to na vlastní žádost - nabídku odmítl: "Aktuálně mám jiné věci na práci," začal svoje zdůvodnění pro 'NBC' bývalý pilot. Ten zastupuje Renault ve Formuli E u týmu e.dams. Za něj jezdí Sebastien Buemi a Nicolas Prost a v první sezoně nového šampionátu tato stáj slavila titul.
"Jednoduše by to bylo velmi složité - pracuji ve Formuli E, jsem velvyslancem a mám komentátorské závazky." Prost pracuje jako expert pro 'Canal+' a také u britského 'Channel 4'. "Jednoduše nemůžu sedět na tolika židlích, nefungovalo by to."
"Pravděpodobně by to mělo více nevýhod než výhod, hlavně pro management. Mají pevnou strukturu." Týmu věští vítěz 51 Grand Prix složitý start: "Nechám je pracovat a zůstanu věrný své roli vyslance značky."
Prost jezdil v F1 v týmu Renault mezi roky 1981 až 1983. I když vždy aspiroval na přední umístění (v roce 1983 o titul přímo bojoval), mistrem světa se s Renaultem nikdy nestal. Naopak rozchod na konci sezony 1983 nebyl zrovna harmonický. Avšak v roce 1993 vyhrál Alain svůj poslední titul ve voze Williams-Renault.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.