Nový technický šéf Renaultu, Bob Bell, vyjasňuje, že Ilmor bude ve francouzském týmu pracovat pouze na spalovacím části celé pohonné jednotky.
Ve své snaze udělat pohonné agregáty Renaultu konkurenceschopnějšími se Renault rozhodl využít nabídnuté pomoci ze strany zkušeného odborníka přes spalovací motory, Švýcara Maria Illiena a jeho firmy Ilmor. Illien se ale stará pouze o určitou část komplexního hybridního pohonného agregátu, což teď potvrdil nový technický šéf továrního týmu Renault, Bob Bell.
"Podílejí se pouze na vývoji spalovacího motoru, protože jim chybí odborné znalosti elektrické stránky věci. Na dalším vývoji spalovacího motoru s nimi úzce spolupracujeme," říká Bell. S možností spolupráce Ilmoru a Renaultu přišel v průběhu loňské sezony Red Bull. Francouzi se spolupráci napřed bránili, ale teď už v ní mají plnou důvěru.
"Mario je velmi kretivní návrhářem motorů s množstvím zkušeností. Jeho přínos je tak bez debaty velice přínosný." Bell také dodává, že Ilmor je pouze jednou částí jejich snahy o smazání ztráty na ostatní. "Nejde jen o přeměnu kreativních nápadů Maria. Renaultu dobré nápady také nedošly, je tam hodně chytrých lidí. Jde o zvýšení kapacit inženýrů a testovacích stolic, díky tomu pak budeme lepší."
K vývoji pohonné jednotky Renaultu přispívají tedy i další strany. Sportovní šéf Renaultu, Cyril Abiteboul, řekl ve středu v rámci prezentace nového továrního týmu, že by chtěli v budoucnu spolupracovat s Infiniti na systémech opětovného získávání energie.
Dodejme, že Infiniti je součástí automobilového koncernu Renault-Nissan a do loňska bylo titulárním sponzorem Red Bullu. Rakouský tým bude v příští sezoně agregáty Renault označovat logy svého nového sponzora TAG Heuer. Loga Infiniti by se měla objevovat na vozech Renault.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.