Nový technický šéf Renaultu, Bob Bell, vyjasňuje, že Ilmor bude ve francouzském týmu pracovat pouze na spalovacím části celé pohonné jednotky.
Ve své snaze udělat pohonné agregáty Renaultu konkurenceschopnějšími se Renault rozhodl využít nabídnuté pomoci ze strany zkušeného odborníka přes spalovací motory, Švýcara Maria Illiena a jeho firmy Ilmor. Illien se ale stará pouze o určitou část komplexního hybridního pohonného agregátu, což teď potvrdil nový technický šéf továrního týmu Renault, Bob Bell.
"Podílejí se pouze na vývoji spalovacího motoru, protože jim chybí odborné znalosti elektrické stránky věci. Na dalším vývoji spalovacího motoru s nimi úzce spolupracujeme," říká Bell. S možností spolupráce Ilmoru a Renaultu přišel v průběhu loňské sezony Red Bull. Francouzi se spolupráci napřed bránili, ale teď už v ní mají plnou důvěru.
"Mario je velmi kretivní návrhářem motorů s množstvím zkušeností. Jeho přínos je tak bez debaty velice přínosný." Bell také dodává, že Ilmor je pouze jednou částí jejich snahy o smazání ztráty na ostatní. "Nejde jen o přeměnu kreativních nápadů Maria. Renaultu dobré nápady také nedošly, je tam hodně chytrých lidí. Jde o zvýšení kapacit inženýrů a testovacích stolic, díky tomu pak budeme lepší."
K vývoji pohonné jednotky Renaultu přispívají tedy i další strany. Sportovní šéf Renaultu, Cyril Abiteboul, řekl ve středu v rámci prezentace nového továrního týmu, že by chtěli v budoucnu spolupracovat s Infiniti na systémech opětovného získávání energie.
Dodejme, že Infiniti je součástí automobilového koncernu Renault-Nissan a do loňska bylo titulárním sponzorem Red Bullu. Rakouský tým bude v příští sezoně agregáty Renault označovat logy svého nového sponzora TAG Heuer. Loga Infiniti by se měla objevovat na vozech Renault.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.