I vy můžete zanechat svou maličkou stopu v F1, pokud se připojíte na twitterový účet britského pilota a zvolíte, který design pro rok 2016 má používat. Ale musíte si pospíšit, mnoho času už není.
Před rokem bylo zakázáno změnit během grafický vzhled přilby, musí mít po celou sezónu základní design. Proto Jenson Button, služebně nejstarší pilot v současném startovním poli, vyzval fanoušky, aby mu pomohli zvolit jeho "válečné barvy" pro nadcházející sezónu.
2013 lid pic.twitter.com/wRi9nGftjp
— Jenson Button (@JensonButton) January 13, 2016Volit lze mezi dvěma variantiami - první je připomínkou roku 2013, na níž dominují barvy britské vlajky Union Jack. Verze používaná v loňském roce klade důraz především na bílou a červenou barvu.
2015 lid pic.twitter.com/YwnObQhpqA
— Jenson Button (@JensonButton) January 13, 2016"Ahoj, přátelé, musím se rozhodnout ohledně designu své přilby pro nadcházející sezónu. Mám zvolit '14 (sic) a tedy mou původní nebo design '15?" píše Button na Twitteru, kde se dopustil malé nepřesnosti, protože první varianta opravdu odpovídá roku 2013.
Jenson zahájil hlasování včera a jeho ukončení proběhne dnes odpoledne. Pokud mu chcete pomoci, rozhodně neváhejte:
Which helmet design should I use this season guys? It's your call.
— Jenson Button (@JensonButton) January 13, 2016Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.