I vy můžete zanechat svou maličkou stopu v F1, pokud se připojíte na twitterový účet britského pilota a zvolíte, který design pro rok 2016 má používat. Ale musíte si pospíšit, mnoho času už není.
Před rokem bylo zakázáno změnit během grafický vzhled přilby, musí mít po celou sezónu základní design. Proto Jenson Button, služebně nejstarší pilot v současném startovním poli, vyzval fanoušky, aby mu pomohli zvolit jeho "válečné barvy" pro nadcházející sezónu.
2013 lid pic.twitter.com/wRi9nGftjp
— Jenson Button (@JensonButton) January 13, 2016Volit lze mezi dvěma variantiami - první je připomínkou roku 2013, na níž dominují barvy britské vlajky Union Jack. Verze používaná v loňském roce klade důraz především na bílou a červenou barvu.
2015 lid pic.twitter.com/YwnObQhpqA
— Jenson Button (@JensonButton) January 13, 2016"Ahoj, přátelé, musím se rozhodnout ohledně designu své přilby pro nadcházející sezónu. Mám zvolit '14 (sic) a tedy mou původní nebo design '15?" píše Button na Twitteru, kde se dopustil malé nepřesnosti, protože první varianta opravdu odpovídá roku 2013.
Jenson zahájil hlasování včera a jeho ukončení proběhne dnes odpoledne. Pokud mu chcete pomoci, rozhodně neváhejte:
Which helmet design should I use this season guys? It's your call.
— Jenson Button (@JensonButton) January 13, 2016Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.