Francouzský bývalý pilot Formule 1, Alain Prost, prozradil, že Renault měl minulý měsíc při rozhodování o koupi Lotusu velmi blízko k tomu, aby se z Formule 1 stáhl úplně. Stále netuší, zda bude v týmu příští rok působit na některé z vedoucích pozic.
Francouzská automobilka dlouho vyhodnocovala své budoucí plány, k odkoupení Lotusu došlo až v samotném závěru sezóny. Jednání vázla na financích a historických bonusech od Bernieho Ecclestonea. Nakrátko se to dokonce vypadalo tak, že Renault Formuli 1 opustí.
Prost, který má úzké vazby na vedení Renaultu, potvrdil, že situace nevypadala dobře: "V Abú Zabí, několik dní před víkendem, to bylo téměř neprůchozí. Pouze Carlos Ghosn učinil to rozhodnutí. Musel se rozhodnout sám, ale ano - bylo to velmi, velmi těsné. Poslední týdny jsem s ním nemluvil. Věděl, co má dělat, a musel se sám rozhodnout."
"Určitě to bylo těžké. Víte, rozhodování trvalo dlouho kvůli tomu, co se přihodilo - vztah s Red Bullem a spor o to, že působení pouze jako dodavatel není správnou volbou pro budoucnost. Šlo tedy o velký závazek. Musíte pochopit, že jim to muselo chvíli trvat, než se rozhodli, co podniknou dále. My všichni o této společnosti víme, že to sice někdy trvá, ale když se k něčemu zavážou, pak to bude OK," pokračuje Prost pro Motorsport.com.
Vedení Renaultu si uvědomuje, že to zabere minimálně tři roky, než budou v F1 opět konkurenceschopní. Jsou do toho ale ochotni dát vše: "Nemusíte vyhrát příští rok, jde o dlouhodobý projekt." Renault své cíle a bližší plány oznámí po novém roce.
Prost zatím netuší, zda a jakou roli případně bude ve francouzském závodním týmu zastávat: "Čekám na leden. Pak uvidíme, jak to bude vypadat s organizací a zda budu moci být jeho součástí či nikoliv. Jsem velmi otevřený. Stále velmi otevřeně jednáme. Musíme si ale udělat jasný obrázek."
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.