Francouzský bývalý pilot Formule 1, Alain Prost, prozradil, že Renault měl minulý měsíc při rozhodování o koupi Lotusu velmi blízko k tomu, aby se z Formule 1 stáhl úplně. Stále netuší, zda bude v týmu příští rok působit na některé z vedoucích pozic.
Francouzská automobilka dlouho vyhodnocovala své budoucí plány, k odkoupení Lotusu došlo až v samotném závěru sezóny. Jednání vázla na financích a historických bonusech od Bernieho Ecclestonea. Nakrátko se to dokonce vypadalo tak, že Renault Formuli 1 opustí.
Prost, který má úzké vazby na vedení Renaultu, potvrdil, že situace nevypadala dobře: "V Abú Zabí, několik dní před víkendem, to bylo téměř neprůchozí. Pouze Carlos Ghosn učinil to rozhodnutí. Musel se rozhodnout sám, ale ano - bylo to velmi, velmi těsné. Poslední týdny jsem s ním nemluvil. Věděl, co má dělat, a musel se sám rozhodnout."
"Určitě to bylo těžké. Víte, rozhodování trvalo dlouho kvůli tomu, co se přihodilo - vztah s Red Bullem a spor o to, že působení pouze jako dodavatel není správnou volbou pro budoucnost. Šlo tedy o velký závazek. Musíte pochopit, že jim to muselo chvíli trvat, než se rozhodli, co podniknou dále. My všichni o této společnosti víme, že to sice někdy trvá, ale když se k něčemu zavážou, pak to bude OK," pokračuje Prost pro Motorsport.com.
Vedení Renaultu si uvědomuje, že to zabere minimálně tři roky, než budou v F1 opět konkurenceschopní. Jsou do toho ale ochotni dát vše: "Nemusíte vyhrát příští rok, jde o dlouhodobý projekt." Renault své cíle a bližší plány oznámí po novém roce.
Prost zatím netuší, zda a jakou roli případně bude ve francouzském závodním týmu zastávat: "Čekám na leden. Pak uvidíme, jak to bude vypadat s organizací a zda budu moci být jeho součástí či nikoliv. Jsem velmi otevřený. Stále velmi otevřeně jednáme. Musíme si ale udělat jasný obrázek."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.